عصرشهروند | تیم داماش گیلان یکی از تیم های راه یافته به بازی پایانی لیگ قهرمانان آسیا است و در صورت پیروزی در بازی پایانی می تواند حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند.
کد خبر: ۷۴۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 19 May 2019

 آیا داماش می‌تواند در لیگ قهرمانان شرکت کند؟

 

تابناک / به گزارش ورزش 3 ؛ شایعاتی وجود دارد که در صورت قهرمانی داماش در جام حذفی این تیم اجازه حضور درلیگ قهرمانان آسیا را همانند نفت تهران پیدا نخواهد کرد چون فاقد مجوز حرفه ای است. سهیل مهدی، مسئول صدور مجوز حرفه ای در واکنش به این شایعه می گوید: هنوز مدارک هیچ یک از باشگاه ها مورد ارزیابی و بررسی قرار نگرفته است که مجوز حرفه ای برای باشگاه ها به منظور حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا صادر شود. این کار هر سال انجام می شود چون وضعیت باشگاه ها مدام در حال تغییر است. همان طور که گفتم هنوز مدارک هیچ تیمی مورد ارزیابی قرار نگرفته است. بنابراین خبری که اعلام شده غیر واقعی است.


سهیل مهدی ادامه داد: حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا منوط به دو شرط است. یک شرط فنی و دو شرط کسب مجوز حرفه ای. شرط فنی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و یا کسب دو سهمیه پلی آف است. تیم داماش اگر قهرمان جام حذفی شود شرط فنی را کسب می کند اما برای حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا می بایست همانند دیگر نمایندگان آسیا مدارک خود را ارایه دهد و مجوز حرفه ای کسب کند. بنابراین اکنون همه حرف هایی که زده می شود پیش داوری است.


مسئول صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها در پاسخ به این سوال که چرا مجوز حرفه ای که برای باشگاه ها صادر می شود تنها یک فصل اعتبار دارد، می گوید: کادر فنی و بازیکنان تیم ها مدام در حال تغییر هستند و بودجه و بدهی باشگاه ها به روز می شود. مدیران عامل باشگاه ها و حتی استادیوم ها تغییر می کنند. ازاینرو هر سال مدارک از باشگاه ها گرفته می شود و بعد از ممیزی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر می شود. هر تیمی مجوز حرفه ای کسب کند می تواند در بازی های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. به شرط اینکه شرط فنی را هم احراز کرده باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار