مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی فشار خون استان گفت: مردم می توانند اطلاعات فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری (ثبت فشارخون) ثبت کنند.
کد خبر: ۷۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 19 May 2019

 مردم اطلاعات فشار خون را در سامانه خود اظهاری ثبت کنند

 

تابناک / طلعت کاویانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به راه اندازی سامانه خوداظهاری ثبت فشارخون همزمان با آغاز برنامه بسیح ملی فشار خون افزود: مردم می توانند علاوه بر مراکز بهداشتی، درمانی و پایگاه ها و ایستگاه های سیار، فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری به آدرس http://salamat.gov.ir ثبت کنند.


وی اظهار داشت: برنامه بسیج ملی فشار خون از جمعه گذشته با هدف شناسایی، کنترل، مراقبت و ارجاع موارد به پزشک، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در استان گیلان، به اجرا درآمد.


اجرای این برنامه در دو مرحله شامل 27 اردیبهشت تا 16 خرداد (مرحله اطلاع رسانی) و 17 خرداد تا 15 تیر (مرحله سنجش فشار خون) ادامه دارد، در مرحله دوم اجرای این برنامه از 17 خرداد تا پانزدهم تیرماه، تمامی افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون از ساعت هشت تا 14 و 16 تا 20 به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و بیمارستان های گیلان مراجعه کنند. 


پیش بینی می شود که در اجرای بسیج ملی فشار خون در گیلان، حداقل 750 هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند و 150 هزار مورد جدید فشار خون بالا، در استان شناسایی شود. 


یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری فشارخون مصرف بیش از اندازه نمک است، عاملی که می تواند افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهد. بر اساس آمار، متوسط مصرف نمک روزانه در کشور ما 11 گرم است در حالی که بر اساس استاندارد، بایستی پنج گرم باشد، تنها 12 درصد افراد در کشور در رژیم غذایی شان میزان مصرف نمک را رعایت می کنند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار