کد خبر: ۷۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 09 August 2015
رشت - ایرنا - فرماندار شهرستان لاهیجان گفت : خبرنگاران با توجه به رسالت اطلاع رسانی که برعهده دارند زبان گویای جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا کاظم کسرایی عصر شنبه در نشستی که به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در محل فرمانداری لاهیجان برگزار شد تصریح کرد : خبرنگاران فقط متعلق به خودشان نیستند و کار و تلاش آنان متعلق به عموم جامعه است.

وی با بیان اینکه امروزه اهمیت و نقش اطلاع رسانی در جامعه برکسی پوشیده نیست افزود : با توجه به اهمیت بحث اطلاع رسانی ، کارخبرنگاران در عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و ...از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی کار خبرنگاری را بسیار سخت و دشوار ارزیابی کرد و اظهار داشت : خبرنگاران در راه انجام وظیفه و رسالتی که برعهده دارند همواره سختی ها و دشواریهای فراوانی را متحمل می شوند.
فرماندار لاهیجان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت : خبرنگاران با دقت و تلاشی که از خود نشان می دهند در جهت آگاه سازی جامعه خویش قدم برمی دارند که این امر می تواند تحولات مختلفی را در ابعاد مختلف جامعه ایجاد کند.
کسرایی همچنین جسارت در انعکاس اخبار ، احساس مسوولیت ، امانت داری ، دقت ، پشتکار ، صداقت و ...را از مهمترین ویژگیهای خبرنگاران متعهد عنوان کرد و افزود : خبرنگاران می توانند در جهت اعتلاء ،توسعه ، پیشرفت و ایجاد همدلی و هم زبانی در بین جامعه نقش موثری داشته باشند.
وی در ادامه از خبرنگاران به عنوان پل های ارتباطی بین مردم و مسوولین یاد کرد و افزود : خبرنگاران به عنوان امانتدارانی صادق می توانند مسائل و مشکلات مردم را در نهایت دقت به مسوولین برسانند و از این طریق در جهت ارائه هرچه بهتر خدمت به مردم قدم بردارند.
کسرایی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات کار خبرنگاران تصریح کرد : با توجه به حساسیت کار خبرنگاران نیاز است تا حمایتهای لازم از این قشر زحمتکش و بی ادعا صورت گیرد.
وی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل پایگاههای حمایتی از خبرنگاران افزود : تشکیل پایگاهها و انجمنهایی که در جهت حمایت از خبرنگاران فعالیت داشته باشند می تواند در کاهش مشکلات خبرنگاران نقش مهمی را داشته باشد.
فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به مذاکرات تیم هسته ای کشور با کشورهای 1+5 اظهار داشت : در طول برگزاری این مذاکرات خبرنگاران کشور ما وظیفه مهمی را در جهت اطلاع رسانی به مردم برعهده داشتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این نشست که جمعی از خبرنگاران و مسوولین شهرستان لاهیجان در آن حضور داشتند،خبرنگاران به بیان خواسته های و مشکلات خود پرداختند.
در پایان این نشست نیز با اهداء لوح یادبود و هدیه از خبرنگاران تجلیل شد.
شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار