کد خبر: ۷۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 06 August 2015
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه بیش از یک قرن گیلان دارای مطبوعات است، گفت: رشد کیفی مناسب با رشد کمی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایش تجلیل بیش از 350 خبرنگار گیلان صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت آغاز شد.‌

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان در این همایش ‌با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و خبرنگاران متوفی گیلان اظهار کرد: بیش از یک قرن گیلان دارای مطبوعات است.

حسین داداشی با بیان اینکه مطبوعات گیلان در سال‌های گذشته رشد کمی مناسب در عرصه اطلاع‌رسانی داشته است، تصریح کرد: رشد کیفی مناسب با رشد کمی نبوده است.

وی مطبوعات گیلان را نیازمند رشد کیفی در عرصه اطلاع‌رسانی دانست و گفت: مطبوعات و نشریات و خبرگزاری‌ها نقش مهمی در آگاهی‌رسانی به جامعه دارند.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان این استان را دارای 180 نشریه، 15 خبرگزاری، 30 پایگاه‌ خبری و... عنوان کرد و یادآور شد: فراهم شدن شرایط مجازی برای گسترش این فضا فرصتی مناسب برای افزایش جذب نیروهای حرفه‌ای در تحلیل‌پردازی است.

وی از مطبوعات استان خواست تنها به روایت خبر بسنده نکنند و به محتوای عصر خبر توجه داشته باشند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور این استان را دارای پیشینه غنی در مطبوعات دانست.

فیروز فاضلی کثرت نشریات در استان را یک امتیاز در عرصه اطلاع‌رسانی خواند و تصریح کرد: باید از این امکانات و فضا برای اطلاع‌رسانی وسیع‌تر بهره‌مند شد.

‌این مراسم دارای حاشیه‌های زیر نیز بود:

«علی پورحسن» مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به عنوان مجری همایش تجلیل از خبرنگاران بود.

* نماهنگی از مصاحبه‌های چند خبرنگار و مدیر مسئول توسط روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان پخش شد که عمده مشکلات حول محور تامین معیشت، مشخص نشدن مرز خبرنگار با شبه خبرنگار، پایین بودن سطح رقابت کیفی، دعوت مسئولان از خبرنگاران و ... بوده است.

* استاندار گیلان و تامینی نماینده مردم رشت در مجلس و محمدحسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان و ... از حاضران جلسه بودند.

* مانند سال‌های گذشته تنها وعده و وعید مسئولان بود که بر سر خبرنگاران حاضر باریدن گرفت تا پس از پایان روز خبرنگار همه آنچه که گفته شد به بوته فراموشی سپرده شود.

* تعدادی از خبرنگاران که از وعده مسئولان در زمینه بیمه خود گله‌مند بودند در همایش مذکور حضور نیافتند و اعتقاد داشتند در تمام سال‌هایی که در روز خبرنگار سخنانی گفته شد نه تنها هیچ اقدامی برای بهبود معیشت خبرنگاران برداشته نشد بلکه امسال بیمه بسیاری از آنها را قطع کردند.

* طبق اعلام قبلی قرار است بیش از 360 خبرنگار امروز تجلیل شوند اما خبرنگار واقعی کیست؟ پاسخی است که توسط خبرنگاران از مسئولان ارشاد و خانه مطبوعات شد اما بدون پاسخ ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار