کد خبر: ۷۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 24 March 2019

 

 
 سراج: استاندار سابق گلستان باید پاسخگو اعمالش باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: استاندار سابق گلستان قطعا باید پاسخگو اعمال خود باشد و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می‌کند زیرا یک روز قبل از عید استاندار در استان بوده و سیل هم جاری شده، اما می‌گوید چیزی نیست و اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ناصر سراج درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان سیل در استان گلستان اظهار کرد: پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان که به دنبال دستور آیت الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه انجام شد در حال عزیمت به استان مازندران و بازدید از مناطق سیل زده این استان و نحوه امدادرسانی به آسیب دیدگان هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه متاسفانه وضعیت در مناطق سیل زده استان گلستان خوب نیست، افزود: آب، خانه‌ها را احاطه کرده و کسانی که در حال حاضر کار می‌کنند فقط نیروهای بسیج،سپاه و ارتش هستند و بقیه (سرکارند).

سراج اظهار کرد: نیروهای بسیج، سپاه و ارتش که انصافاً مشغول امداد رسانی در مناطق سیل زده استان گلستان هستند و مردم نیز به خوبی اذعان دارند که گردانده اصلی کار این سه ارگان هستند که به حکم رهبر معظم انقلاب در منطقه حضور یافتند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  با بیان اینکه متاسفانه خیلی از افراد به خاطر حجم آب در داخل منازل خود مانده‌اند، گفت: خوشبختانه وضعیت امداد رسانی و کمک رسانی به سیل زدگان بهتر شده است و اگر بازندگی جدیدی نداشته باشیم احتمالا طی یک یا دو روز آینده مشکل مناطق سیل زده تا حدودی حل خواهد شد.

وی تصمیم‌های لحظه‌ای و بدون تدبیر را از عوامل بروز وضعیت فعلی در مناطق سیل زده استان گلستان اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته این وضعیت چندین بار تکرار شده است و اگر در موارد قبلی بدرستی تدبیر و موانع برطرف می شد، امروز شاهد چنین وضعیتی نبودیم؛ متاسفانه مسئولان استان‌های شمالی در سال‌های اخیر علت یابی نکرده‌اند که تا یک سیلی رخ می‌دهد دچار بحران می‌شویم.

سراج تصریح کرد: البته خود مردم نیز آنطور که باید در ساخت و سازهایشان مسائل ایمنی را رعایت نکردند و شهرداری‌ها نیز هر کسی که پول بدهد مجوز  صادر می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزارش این سازمان درباره قصور و تقصیرات احتمالی آماده و تقدیم رئیس قوه قضائیه می‌شود،گفت: به احتمال زیاد تا پایان هفته جاری گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده و قصور و تقصیرات احتمالی به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌کنم تا توسط آیت الله رئیسی مورد بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه بازرسان سازمان بازرسی کل کشور نیز در مناطق سیل زده مستقر شدند.

سراج با بیان اینکه پیش از این سازمان بازرسی کل کشور 5 گزارش درباره همین موضوع به مسئولان استان‌های شمالی نوشته است، اظهار کرد: در این گزارش‌ها پیشنهادهای لازم را ارائه کرده بودیم که اگر به این پیشنهادات توجه می شد قطعا وضعیت امروز رخ نمی‌داد و یا اینکه حداقل خسارات‌ها بسیار خفیف‌تر می‌بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره حضور نداشتن استاندار در هنگام بروز بحران در استان،گفت: استاندار سابق گلستان قطعا باید پاسخگو اعمال خود باشد و سازمان بازرسی این موضوع را پیگیری می‌کند زیرا یک روز قبل از عید استاندار در استان بوده و سیل هم جاری شده بود اما می‌گوید چیزی نیست و اتفاقی نمی‌افتد؛ اگر مسئله دست کم‌ گرفته نمی‌شد و مسیر‌ سیل را به مناطق مختلف هدایت می‌کردند قطعا این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی اظهار کرد: استاندار سابق در حال رفتن به مرخصی بوده که سیل جاری می‌شود و مسئولان استان جلسه برگزار می‌کنند و وقتی به استاندار موضوع را می‌گویند پاسخ می‌دهد که اتفاقی نمی‌افتد و آب به سمت دریا می رود؛ همه مردم منطقه آق‌قلا اذعان می‌کردند که اگر سیل دست کم گرفته نمی‌شد این خسارات‌ها به وجود نمی‌آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار