کد خبر: ۷۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 17 March 2019

 

محمدحسن زدا، درباره سرانجام تصمیمات اتخاذ شده پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: با کمیته مشترکی که بین نمایندگان بازنشستگان و تامین اجتماعی تشکیل دادیم سناریو‌هایی مختلفی را بررسی کردیم و در نهایت به یک یا دو سناریو که قابلیت اجرایی بالاتری دارد رسیدیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: اولین بار است که تصمیمی بر اساس مشارکت و نظر مستقیم شرکای اجتماعی گرفته می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره سناریو‌های همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی با یک نرخ برای همه، همسان سازی با دونرخ برای حداقلی بگیران و سایر سطوح، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان ازجمله این سناریو‌ها بود. ولی نهایتا آنچه مورد قبول کانون بازنشستگان و سازمان بود یک سناریوی ترکیبی است.

زدا با اشاره به اینکه این طرح تهیه شده و برای سال اول ۱۲ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد گفت: در حال ارائه این طرح هستیم و طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است آن را اجرایی کند. در حال مذاکره برای تامین منابع مالی هستیم. به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی نداریم و اگر تامین منابع صورت بگیرد ظرف دو روز آن را عملیاتی می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به بودجه مستقل تامین اجتماعی، چرا دولت باید بار مالی اجرای این طرح را برعهده بگیرد؟ اظهار کرد: اکنون وضعیت نقدینگی سازمان طوری است که در نقطه سربسری قرار داریم و تامین این حجم از نقدینگی امکان پذیر نیست.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا دولت قرار است از محل بدهی اش به تامین اجتماعی این مبلغ را بپردازد و بخشی از آن را تسویه کند؟ گفت: خیر، ما می‌خواهیم که دولت کمک کند. همین طور که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری کمک کرد، به تامین اجتماعی هم کمک و منابع خود را تزریق کنند و اجازه دهند ما منابع خود را صرف گسترش و بهبود کیفیت خدمات کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
اقایون محترم سال تمام شد،چند سال دیگر بایدصبرکنیم؟؟؟مابازنشستگان تامین اجتمایی چند سال دیگر بایدجور دولت را بکشیم
برادر من سفره های ما خالی خالیه،متوجه اید!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار