کد خبر: ۷۰۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 15 January 2019

تابناک / در هفتاد و دومین جلسه اعضای شورای شهر رشت مطرح شد: پویش ملی "روزهای بدون خودرو" ، سه‌شنبه‌ها در رشت اجرا می‌شود.

 

 
"سه‌شنبه‌های بدون خودرو" در رشت اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت شب گذشته در هفتاد و دومین جلسه شورا اظهار داشت: سالروز میلاد حضرت زینب(س) را گرامی می‌داریم و شورای اسلامی شهر رشت نیز در راستای حل مشکلات پیرامون علوم پزشکی گیلان و حوزه بهداشت تلاش می‌کند.

سیدامیرحسین علوی با اشاره به مساله مشکلات رودخانه‌های شهر رشت ابراز داشت: منابع آلاینده‌ها و آلودگی‌هایی که سبب افزایش آلودگی رودخانه‌های شهر رشت شده و شناسایی شدند باید سریع‌تر حل شود و شورای شهر نیز در راستای برنامه وحل مشکلات حوزه بهداشت اقداماتی انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه معضل آلودگی رودخانه‌های رشت با حذف منابع آلوده برطرف می‌شود تصریح کرد: حل مشکلات آلودگی رودخانه‌های رشت اعتبار و منابع کلانی را می‌طلبد و استانداری گیلان نیز در این راستا پیگیری جدی انجام داده است.

وی افزود: مساله آلودگی رودخانه‌های شهر رشت به یک معضل بزرگ در این شهر تبدیل شده که با یک رویکرد ملی برطرف می‌شود و دستگاه‌های اجرایی با کمک استانداری گیلان و شورای اسلامی شهر رشت باید در راستای حل این معضل گام محکمی بردارند و یک مطالبه عمومی از دولت برای حل این مساله شکل گیرد.

علوی برنامه پویش ملی " روزهای بدون خودرو " در رشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: این پویش ملی بطور هم‌زمان در سراسر کشور آغاز شده است و ما نیز این برنامه را به عنوان یک برنامه نمادینی واقعی در شهر رشت در دستور کار قرار  دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: طرح پویش ملی " روزهای بدون خودرو "  با همکاری سازمان حمل بار و مسافر در روزهای سه‌شنبه اجرا شده و از فردا‌ به طور رسمی در رشت آغاز می‌‌شود و امیدواریم که با استفاده از این طرح حجم مشکلات ترافیکی شهر کاهش یابد.

وی با اشاره به اولویت قراردادن پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان زحمت‌کش تصریح کرد: پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران بارها مورد تأکید قرار گرفته است و از سویی شهرداری رشت نیز با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بوده و شورای شهر جهت حل این مشکل با شهرداری همکاری می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: شورای شهر موضوعاتی پیرامون مساله پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان با سرپرست شهرداری رشت مطرح کرده و از طرفی هزینه‌های شهرداری نیز بسیار بالا بوده که حل این مشکلات یک عزم عمومی بزرگ می‌طلبد بنابراین شورای شهر با یک نگاه جدید به این امور می‌نگرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: اعضای شورای شهر با هوشیاری کامل و وسعت دید جدید در راستای حل مشکلات شهری و پرداخت حقوق کارگران شهرداری گام بردارد و باید بتوانیم فارغ از نگاه سیاسی با مشارکت مسئولان در راستای حل این مشکلات تلاش کنیم.

وی به پروژه تعویض پل آهنی در ابتدای بلوار آستراخان محله هلال احمر اشاره کرد و افزود: مبلغ 6 میلیارد تومان برای تعویض پل آهنی در ابتدای بلوار آستراخان محله هلال احمر درخواست شده و تعویض این پل به دلایل مختلف مشکلات عبور و مرور و ترافیکی در این منطقه بود.

علوی با اشاره به مساله اصلاحیه و وضع برخی از عوارض‌ها و بهای خدمات پیشنهادی سال 98 شهرداری رشت ابراز داشت: موضوع اصلاحیه نیز یک لایحه دوفوریتی است که باید توسط کمیسیون‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا بتوانیم در هفته آینده در جلسات شورا آن را به تصویب برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به موضوع درخواست مشارکت سپاه پاسدران در راستای ساخت منازل مسکونی برای برخی خانواده‌های معظم مدافع حرم اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران از شهرداری رشت درخواست مشارکت جهت ساخت خانه‌های مسکونی برای خانواده‌های مدافع حرمی که فاقد خانه هستند کرده است.

وی افزود: بررسی مشکلات دو تیم مردمی سپیدرود و داماش گیلان بسیار اهمیت دارد و در این راستا، استعلامی با سازمان بازرسی استان گیلان داشتیم و پاسخ نیز دریافت کردیم و شورای شهر همچنان پیگیر مشکلات این دو تیم بوده و حل مشکلات آن را در اولویت قرار داده است.

علوی با اشاره به مساله مهم پرداخت حقوق نیروهای حجمی شهر رشت خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق نیروهای حجمی باید در اولویت قرار گیرد و موضوعاتی نظیر قطع برق و آب پارک‌ها و فضاهای عمومی نیز برطرف شود و برق و آب پارک و دیگر فضا نباید توسط دستگاه‌ها قطع شود و از بروز مشکلات بیشتر در این زمینه خودداری شود.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با عرض تبریک ولادت سعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: بسیاری از پاکبانان و کارگران شهر رشت مدت‌ها حقوق نگرفته‌اند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمدحسن علیپور خاطرنشان کرد: مشکلات کارگران حقوق نگرفته به حدی زیاد بوده که این کارگران بارها شرمنده خانواده خود شدند بنابراین باید در راستای حل مشکلات آنان بسیار تلاش کرد و گام برداشت تا کارگران زحمت‌کش تحقیر و مقابل خانواده خود شرمنده باشند.

 نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مساله پرداخت حقوق کارگران و پاکبانان زحمت‌کش که مدت‌ بسیار طولانی حقوقی دریافت نکرده‌اند نسبت به دیگر پرسنل شهرداری، باید در اولویت قرار گیرد و حل شود

فرهام زاهد با اشاره به درخواست مشارکت سپاه پاسداران از شهرداری رشت در رابطه با ساخت منازل مسکونی برای خانواده‌های معظم مدافع حرم ابراز داشت: بنده نیز با این مساله موافق بوده و شناسایی خانواده‌هایی که فاقد خانه هستند نیز اهمیت دارد.

بهراد ذاکری نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: پافشاری‌ها در جهت حل مشکلات مالی در حوزه‌های مختلف آب و پسماند باید انجام شده و شاهد موضوعاتی نظیر قطع آب و برق پارک‌ها و فضای عمومی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار