کد خبر: ۷۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 02 August 2015
استاد حوزه و دانشگاه به نهادینه شدن فرهنگ شهادت و عاشورا در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان بدانند وحدت ملت ایران خدشه‌ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق عصر امروز در دومین یادواره شهدای شیمیایی گیلان در مهدیه این شهر با اشاره به اینکه یکی از بالاترین مقام‌ها «شکر» است اظهار کرد: انسان به مقامی می‌رسد که نسبت به داده‌ها و نداده‌های خداوند شکرگزار می‌شود.

وی نعمت‌های الهی را بی‌شمار توصیف کرد و افزود: شکرگزاری دارای مرتبه‌هایی است و بالاترین مرتبه عجز از شکر الهی است.

موسوی مطلق با بیان اینکه اگر انسان به عجز از شکر برسد به بالاترین از مرتبه شکرگزاری رسیده است، تصریح کرد: استفاده از نعمت‌های الهی برای خداوند مرتبه‌ای ویژه از شکرگزاری محسوب می‌شود و شهدا با تقدیم جان خود به این مقام رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه به مقام شهدای شیمیایی اشاره کرد و گفت: از سال 59 تا 67 رژیم صدام 552 مرتبه مناطق مختلف ایران اسلامی را بمباران شیمیایی کرده است.

وی با اشاره به تقدیم 17 هزار و 157 شهید شیمیایی در کشور، بیان کرد: 127 هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد و دشمنان برای ما از حقوق بشر می‌گویند.

موسوی مطلق به تقدیم تمام اجزای بدن جانبازان شیمیایی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: جامعه باید نسبت به جانبازان نهایت تکریم را داشته باشد و در آرامش کامل زندگی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه ملت ایران در مقابل دشمنان جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و هسته‌ای ایستاده است، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام کشورهای استکباری صدام را همراهی کردند اما ملت ایران با قدرت ایمان در مقابل دشمن ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در اقتدار کامل خواند و اظهار کرد: ایمان مردم رشد پیدا کرده و ترفند تبلیغ دشمن را نمی‌خورد.

موسوی مطلق با اشاره به اینکه مسئولان و ملت ایران بارها اعلام کردند به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، بیان کرد: اگر دشمن می‌خواهد توان هسته‌ای مردم ایران را ارزیابی کند به گلزار شهدا بیاید.

استاد حوزه و دانشگاه، هر نفس از جانبازان شیمیایی را به تنهایی یک بمب اتمی عنوان کرد و افزود: اگر دشمنان در موضوع هسته‌ای بخواهند تعهد خود را زیر پا بگذارد تمام ملت ایران در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن حقیقت اسلام، ایمان و قرآن را درک نکرده است، تصریح کرد: دشمنان بدانند وحدت ملت ایران خدشه‌ناپذیر است زیرا جامعه ما با فرهنگ شهادت و عاشورا آشنایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار