کد خبر: ۶۹۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 25 December 2018

تابناک / اسلامی گفت: با افزایش خطوط ریلی کشور جابجایی ۳۰میلیون تن بار ریلی به ۵۰ میلیون تن در سال جاری رسیده است.

«محمد اسلامی» امشب(۳ دی) در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن رشت در فلکده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه راه‌آهن رشت- قزوین پیشرفت خوبی داشته است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تحکم، تنظیم، تثبیت ریل و تست‌های مربوطه درحال انجام است افزود: این پروژه دهه اول اسفند سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی اذعان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه عظیم، اقتصاد کشور و استان‌های همجوار ارتقا خواهد یافت.

 

اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی این پروژه ترافیک شهری را کاهش و رفاه سفر را برای عموم مردم فراهم خواهد کرد گفت: پیگیری پروژه خط ریلی آستارا یکی دیگر از اهداف سفر است که با بهره‌برداری این پروژه ترانزیت بار در مسیر آستارا و برای دست‌یابی به قفقاز، اقیانوس هند و خاور دور مهیا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: عملیاتی شدن این پروژه، سال آیتده در دستور کار قرار دارد.

 

وزیر راه و شهرسازی بحث مهم در این پروژه را ترانزیت دانست و بیان کرد: احداث باقی مانده خطوط رشت- آستارا نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر محور ریلی آستارا -آستارا در داخل آدربایجان و روسیه فعال است.

 

اسلامی با اشاره به دو خطه شدن محور ریلی کرج به قزوین گفت: اقدامات لازم انجام شده و این خط اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه ظرفیت جابجایی مسافر و ترانزیت در محور کرج- قروین - تهران مهیا ضمن اینکه ترافیک خودرو کاهش و تراکم مسافر در خطوط ریلی افزایش خواهد یافت.

 

وزیر راه و شهر سازی به جابجایی بار ریلی اشاره و تصریح کرد: سالانه 100 میلیون جابحایی بار برای راه آهن کشور پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: با افزایش خطوط ریلی کشور جابجایی 30میلیون تن بار ریلی به 50 میلیون تن در سال جاری رسیده است.

 

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات در این بخش سالانه به جابجایی 100میلیون تن بار در خطوط ریلی برسیم.

 

اسلامی اذعان کرد: تکمیل خطوط ریلی، ترانزیت و اتصال کانون‌های بار به خط ریلی و دوخطه کردن محورها از مهمترین اقداماتی است که باید صورت گیرد.

 

وزیر راه و شهر سازی خاطرنشان کرد: با راه اندازی خطوط ریلی آستارا پیش بینی می‌شود سالانه 10میلیون تن بار و پنج میلیون مسافر در این محور جابجا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار