تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از فعال بودن 44 راهدارخانه ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: 85 درصد از خودروهای سنگین و نیمه سنگین راهدارخانه های این استان فرسوده است و نیاز به نوسازی و جایگزینی دارد.
کد خبر: ۶۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 20 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام ندیمی تعداد خودروهای سنگین و نیمه سنگین راهدارخانه های این استان را 200 دستگاه عنوان و تصریح کرد: 15 درصد خودروهای نوسازی شده نیز در دولت یازدهم بوده است .
وی، تجهیز و راه اندازی های تمامی 44 راهدارخانه های این استان را گردنه های سخت گذر را دستاورد نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی این استان تنها یک راهدارخانه در مرکز استان بوده است.
ندیمی، از آغاز طرح راهداری زمستانی و استقرار 70 گروه راهداری در جاده های برف گیر استان از آذرماه امسال خبر داد و گفت: با آماده باش عوامل اجرایی، عملیات پاکسازی برف در جاده های استان در کمتر از یک ساعت انجام می گیرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری همچنین از ساخت راهدارخانه پیشرفته و مجهز به امکانات روز در دولت دوازدهم در مناطق برفگیر و کوهستانی این استان خبر داد.
وی افزود: راهدارخانه گردنه خلک در مسیر شهرکرد - فارسان - کوهرنگ که از نقاط حادثه خیز و پرتردد و قطب گردشگری کشور محسوب می شود، در یک هکتار زمین به صورت پایلوت کشوری در سال جاری در حال اجرا است.
ندیمی، از تکمیل سوله های آشیانه ماشین آلات سنگین راهداری و انبار بزرگ شن و نمک در زمینی به مساحت 850 مترمربع در این راهدارخانه خبر داد و گفت: از این فضای خدمات رسان، 600 مترمربع مربوط به آشیانه ادوات راهداری است.
وی تاکید کرد: این طرح به اورژانس، پهپاد، اسکان مسافر، نمازخانه، فضای سبز، آشیانه ماشین آلات، ساختمان اداری و امداد پایس راه مجهز خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن حدود 3 هزار و 732 کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی در بین دو استان صنعتی و پرجمعیت اصفهان و خوزستان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار