جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور گفت: بعد از جهاد عظیم آب‌رسانی امسال امیدواریم در دیگر عرصه‌ها نیز پروژه‌هایی را فعال کنیم که از جمله باید به جهاد مدرسه‌سازی و نیز احداث مراکز سلامت، بحث مسکن و سایر موضوعات اشاره داشته باشیم تا مردم بتوانند با همکاری مسئولان استانی، از ثمره شیرین این خدمات بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ 23 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سردار محمدرضا حسن‌زاده چهارم اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از پروژه آب‌رسانی به ۵۳ روستای بخش رودشت و شهر سردشت از توابع شهرستان لردگان با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در این منطقه صعب‎‌العبور یک کار ماندگار و باقیات الصالحات است، اظهار کرد: این کار عظیم با همکاری فرمانداری و نیرو‌های سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) شکل گرفته است که امیدواریم امسال مرحله اول پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: باید به مردم مناطق خانمیرزا و لردگان بشارت بدهیم که از آب شرب گوارا از چشمه سفید بهره‌مند خواهند شد که این مهم با مساعدت ارزشمند وزارت نیرو و آبفای کل کشور محقق خواهد شد و امیدواریم که امسال این انتقال آب به سرانجام برسد.

حسن‌زاده تصریح کرد: چاه‌هایی که در این دشت حفرشده باعث کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی شده است که با بهره‌برداری از خط انتقال آب، بهره‌برداری از این چاه‌ها متوقف می‌شود، ضمن اینکه کشاورزی و اشتغال مردم منطقه نیز رونق خواهد یافت و اهالی می‌توانند با اطمینان خاطر از این آب بهره‌برداری کنند.

فردوس کریمی، مدیرکل آبفای استان نیز در این بازدید اظهار کرد: پروژه آبرسانی آتشگاه مربوط به ۵۳ روستا و شهر سردشت در حال انجام است که این پروژه با همت قرارگاه امام حسن (ع) پیگیری و مقرر شده است ۵۰ هزار نفر در روستا‌ها و شهر سردشت از آب پایدار برخوردار شوند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، این قرارگاه قریب به ۵۳ کیلومتر خط انتقال لوله‌های فلزی ۴۰۰ و ۶ اینچ و ۳ اینچ تقریباً ۶ باب ایستگاه پمپاژ را تعبیه می‌کند که این سازه‌ها آب را ازارتفاعات سد خرسان و چشمه‌های شوش به مخزن تعادلی شهر سردشت انتقال می‌دهد.

کریمی گفت: یک ایستگاه پمپاژ نیز از شهر سردشت به سمت منطقه دودراء با خطوط لوله به طول ۵۳ کیلومتر آب را انتقال خواهد داد و حدود ۲۵ باب مخزن ذخیره به انجام نزدیک به ۸۰۰۰ متر مکعب باید ساخته بشود و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع در سطح این روستا‌ها مستقر می‌شود. فاز اول پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال انجام است که تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار