کد خبر: ۶۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 30 July 2015
انزلی - ایرنا - فصل شکفتن لاله های تالابی، این نگین های زیبای زینت بخش گستره سبز تالاب انزلی فرا رسیده و به همین مناسبت، جشنی برپا شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امسال نه تنها تالاب انزلی از شکفتن لاله های تالابی این دردانه های زیبایش شادمان است که شهر و مردمانش از راه رسیدن این نگارینه های زیبا را جشن گرفته اند .

شهرداری انزلی و شورای شهر با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، آغازگر و حامی و هادی جشنواره اند و فعالان اجتماعی و محیط زیستی و دوستداران طبیعت نیز خشنود از این رویداد ارزشمند هر یک مسئولیتی را در این جشنواره به عهده گرفته اند.

پل تاریخی غازیان با منظرگاه بی نظیر دریا و تالاب مرکز اصلی جشنواره لاله های تالابی است .

غرفه هایی برپاشده که محوریت اصلی آنها تالاب و لاله های تالابی است .

یکی از فعالان محیط زیست شهرستان در غرفه ای به آموزش مسائل زیست محیطی و چگونگی حفاظت از تالاب و لاله های زیبای تالابی به کودکان و نوجوانان مشغول است .

بچه ها با نقاشی و بازی و شعر و ترانه با لزوم پاسداری از طبیعت آشنا می شوند با این امید که آینده تالاب بهتر از حال و روز امروزش و گستره اش مملو از گلهای زیبا و پرندگان رنگین بال باشد.

بانوی روستایی در غرفه دیگری به کار تولید دست بافته های حصیری از نی های تالاب مشغول است .

عکاسان هنرمند شهر تصاویر گرفته شده شان از تالاب را در غرفه ای در معرض تماشا قرار داده اند.

هنرمندان صنایع دستی نیز تولیدات دیگری از کوسن و ظروف و تزئینات و زیورآلات و تابلو با طرحی از گل لاله تالابی و تالاب انزلی ساخته اند.

به لطف دستان هنرمند نقاشان شهر ، گل های لاله تالابی بر بخشی از سطح پل نقش زده شده اند .

تور انزلی گردی با هدف آشنا شدن با زیبایی های شهر از دیگر برنامه هایی است که ستاد جشنواره طرح ریزی کرده است.

غرفه بازیافت شهرداری نیز آموزش های مربوط به تفکیک زباله به منظور پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست از تالاب گرفته تا شهر را برپا کرده است .

هنرمند نوجوانی در غرفه دیگری با ویولون خود برای دیدارکنندگان از جشنواره قطعات زیبای موسیقی می نوازد.

کودکان عضو کانون پرورش فکری با راهنمایی مربیانشان روی دیواری در مرکز شهر تصویر لاله های زیبای تالابی با گلب رگهای صورتی و برگ های پهن سبز را در حالی که درناهای سفید در میانشان لانه کرده اند، نقش زده اند .

پخش فیلم های ساخته شده توسط هنرمندان فیلمساز شهرستان نظیر زنده یاد حامد خسروی و کورش فرزانگان با موضوع تالاب انزلی از دیگر بخشهای جشنواره است.

هتل صخره ای در قلب تالاب نیز کارت های تخفیف خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی در این باره به ایرنا گفت : امسال خوشبختانه لاله های تالابی رویش خوبی در سطح تالاب انزلی به ویژه پناهگاه حیات وحش سرخانکل داشته اند.

اکبر میغی اظهار کرد : لاله های تالابی بسته به شرایط آب و هوایی از نیمه اردیبهشت تا شهریورماه، گل دهی دارند.

وی هدف از جشنواره را توجه دادن بیشتر مردم به لزوم حفظ محیط زیست تالاب و لاله های تالابی عنوان و از شهرداری و شورای شهر و گروههای مردمی که در برگزاری این جشنواره همت گمارده اند قدردانی کرد .

شهردار انزلی بانی برگزاری جشنواره نیز در مصاحبه با ایرنا از خشنودی خود از دیدن شادی مردم سخن گفت.

رضا پورشعبان اظهار کرد: این اقدام نه تنها با هدف فرهنگسازی برای توجه به محیط زیست تالاب ارزشمند و لاله تالابی به عنوان نماد تالاب و شهر انزلی، بلکه برای غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد تفریح برای مردم و همچنین کمک به رونق گردشگری شهر صورت گرفته است .

وی با اشاره به این که در این حرکت جمعی از گروه های مردم نهاد ، هنرمندان و فعالان اجتماعی تلاش و همکاری داشته اند، از تمامی آنها قدردانی کرد.

شهردار انزلی خاطرنشان کرد : شهر گردشگری انزلی باید در طول سال شاهد جشنواره های بسیاری باشد و ما نیز برای جشنواره های دیگری نظیر ساخت مجسمه های شنی و دیگر جشنواره ها برنامه ریزی کرده ایم .

تالاب بین المللی انزلی با مساحت 193 کیلومتر مربع در جنوب غربی سواحل دریای خزر، مجموعه بزرگی از آب های شیرین با نیزارهای گسترده محل مناسبی برای تخم ریزی ماهیان ، زمستان گذرانی ، آشیانه گذاری و جوجه اوری پرندگان و رویشگاه گیاهان ارزشمند و زیبایی چون لاله تالابی و نیلوفر و مریم آبی است .

امید که با برگزاری این جشنواره دیگر شاهد تخریب و آلودگی تالاب ، چیدن لاله های زیبای تالابی و لطمه به این زیست بوم ارزشمند نباشیم و این جشنواره، آغازی برای حفاظت بهتر از تالاب زیبای انزلی و لاله های تالابی و دیگر زیستمندان ارزشمندش باشد.

این جشنواره با برنامه های شاد تا هشتم مردادماه جاری بر روی پل تاریخی غازیان انزلی ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار