کد خبر: ۶۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 29 July 2015
رشت - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت: نمایندگان مردم استان در خانه ملت در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار جلوگیری از کاهش تعرفه برنج شدند.
[نمایندگان گیلان در مجلس، خواستار جلوگیری از کاهش تعرفه برنج شدند]

محمدحسین قربانی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این دیدار، موضوع ثابت نگهداشتن تعرفه های برنج و جلوگیری از ثبت سفارش مطرح شد که نمایندگان خواستار توجه به این موضوع مهم در راستای حمایت از کشاورزان شدند.

استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و سالانه حدود یک میلیون و یکصد هزار تن شلتوک از این اراضی برداشت که حدود 700 هزار تن برنج سفید از آن استحصال می شود.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرداخت مطالبات چایکاران بالغ بر 65 میلیارد تومان، از دیگر موضوعات ارایه شده در دیدار با رییس مجلس بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان مردم گیلان از رییس مجلس خواستند تا در شورای امنیت ملی کشور، گیلان به عنوان یک استان مرزی شناخته شود تا بتواند از صندوق توسعه ملی برای مدیریت آب های مرزی سهمی داشته باشیم.

قربانی یادآور شد: با عنایت مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی، قرار بر این شد تا 8.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت آب های مرزی برداشت شود که متاسفانه استان گیلان در لیست قرار ندارد.

وی بیان داشت: موضوع تالاب بین المللی بندرانزلی ، توجه به رفع مشکلات دو رودخانه مهم گوهررود و زرجوب و عملیاتی شدن سایت نفتی خزر در منطقه رودسر از دیگر مواردی بود که از سوی نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

وی اظهار کرد: در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به طور کلی، مسایل مربوط به توسعه گیلان شامل صنعت، کشاورزی، محیط زیست ، فاضلاب، راه آهن و سرمایه گذاری بحث و بررسی شد و هریک از نمایندگان در یک حوزه مشکلات شاخص و قابل توجه را بیان کردند.

قربانی این نشست را اولین دیدار مجمع نمایندگان استان گیلان با رییس مجلس شورای اسلامی در دوره نهم عنوان و خاطرنشان کرد: این جلسه بسیار خوب بود و موارد مهمی ارایه شد که رییس مجلس نیز نظر مساعدی برای رسیدگی به مسایل مطرح شده، داشت.

استان گیلان 13 نماینده در خانه ملت دارد و نمایندگان عصر روز گذشته (سه شنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار