کد خبر: ۶۷۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 14 November 2018

تابناک / عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است نحوه مدیریت‌ها و ضعف در عملکرد مدیران فدراسیون‌های ورزشی بیشتر از آنکه بر تیم مردان تاثیر داشته باشد، بر تیم زنان اثر می‌گذارد.

محمد صادق حسنی جوریابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره عملکرد غیرقابل قبول تیم ملی کاراته بانوان ایران در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا گفت: آنچه مد نظر بود، در این دور مسابقات به دست نیامد در حالی که ورزشکاران زن و به ویژه بانوان کاراته‌کار چندین سال است که بسیار خوب فعالیت کردند؛ این امر نشان می‌دهد که ورزش زنان نیاز به حمایت ویژه‌تری دارد تا بتواند جهش خود در رشته‌های مختلف ورزشی را تداوم دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: البته نمی‌توان حکم قطعی صادر کرد که فلان مدیر فدراسیون یا مربی بر این عملکرد تاثیر گذاشته است؛ با این حال مشخص است که نحوه مدیریت‌ها و ضعف در آن بیشتر از آنکه بر تیم مردان تاثیر داشته باشد، بر زنان اثر می‌گذارد.

برای حفظ موفقیت ورزش زنان باید سرمایه‌گذاری ویژه کرد

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه 50درصد کاراته جهان خانم‌ها هستند، ادامه داد: از آنجا که مدال‌آوری زنان ورزشکار در عرصه‌های جهانی عمری طولانی ندارد، با توجه به اینکه در این زمان کوتاه به دستاوردهای خوبی رسیدند، باید برای حفظ این جایگاه از نظر مدیریت، باشگاهی، روحی و روابط عمومی سرمایه‌گذاری کنیم.

سیاسی‌کاری ضعف‌ جدی حوزه‌ ورزش

حسنی جوریابی که ریاست هیئت تکواندوی گیلان را در کارنامه دارد، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی بلندمدت برای حوزه ورزش زنان، درباره عملکرد فدراسیون کاراته گفت: عوامل زیادی در این عملکرد موثر است؛ یکی از ضعف‌های جدی در همه رشته‌های ورزش، سیاسی‌کاری است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه انتخاب‌ها رفاقتی است و نه شایسته سالاری، گفت: شایسته‌سالاری در کاراته نادیده گرفته شد و یکی از نتایج آن این است که توقعی که از کاراته‌کاران زن داشتیم برآورده نشد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار