شهردار لنگرود خبر داد؛
تابناک / آدمی همیشه با تکیه بر اندیشه خود در پی ارتقای سطح رفاه و آسایش خود و نزدیکانش بوده است، این تمایل به افزایش رفاه در مقیاس خانواده نیز وجود دارد البته به دلیل حس همبستگی و کانون واحد خانواده، تمایل به افزایش رفاه خانواده به مراتب شدیدتر از تمایل فردی است.
کد خبر: ۶۷۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 13 November 2018

تابناک / آدمی همیشه با تکیه بر اندیشه خود در پی ارتقای سطح رفاه و آسایش خود و نزدیکانش بوده است، این تمایل به افزایش رفاه در مقیاس خانواده نیز وجود دارد البته به دلیل حس همبستگی و کانون واحد خانواده، تمایل به افزایش رفاه خانواده به مراتب شدیدتر از تمایل فردی است.

مدت ها است که برخی موانع و مشکلات، رفاه و آسایش خانواده را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کرده است، یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها خطرات احتمالی جانی و مالی است که در صورت وقوع، رفاه خانواده را متزلزل می‌کند و به‌منظور مقاومت در برابر این خطرات احتمالی، صنعت بیمه در عصر جدید متداول شده است که در مجموع بیمه با افزایش آسایش خاطر جنبه کمی و با ایجاد سرمایه‌گذاری جنبه کیفی رفاه خانواده را بهبود می‌بخشد.

 

مشکلات اقتصادی جامعه و تاثیر مستقیم آن بر سفره قشر کارگر و کارمند

 

افزایش ناگهانی نرخ ارز در ماه ‌های اخیر و بالا رفتن قیمت برخی اقلام اساسی از جمله موضوعات مهم و به عقیده برخی اقتصاددان‌ها پاشنه آشیل اقتصاد کشور بود و این موضوع بر وضعیت کنونی سیستم مالی و روان جامعه اثر منفی گذاشت.

باید توجه داشت جامعه کارگری ایران، بزرگترین طیف جامعه را تشکیل می‌دهد. طبقه‌ای که در طول این سال‌ها تاثیرات مستقیم سیاستگذاری‌ها و مدیریت‌های دولتی را با تمام وجود لمس کرده و تنگناها و فشارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را متحمل شده است.

در سال‌های گذشته شاهد بودیم که افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم‌های سرسام آور نبوده است، هر چند در دولت تدبیر و امید تلاش‌هایی در این مسیر صورت گرفته است و میانگین افزایش حقوق کارگران نسبت به نرخ تورم اندکی بهبود یافته اما توجه بیشتر به این مسئله امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

 

تمام منازل شهر را در مقابل حوادث طبیعی و آتش سوزی بیمه کرده ایم! / مدت ها قبل دستور داده ام تا حقوق نیروهای شرکتی و کارگری پرداخت نشده است، ریالی به شهردار، شورا و پرسنل رسمی و قراردادی پرداخت نشود! / از ابتدای آمدنم تا هر زمانی که باشم، پرسنل شهرداری را خانواده خودم می دانم!

 

از همین رو سیدمهدی رجایی، شهردار لنگرود درخصوص دو موضوع مهم بیمه منازل شهروندان و حقوق پرسنل کم درامد شهرداری لنگرود اظهار کرد: تمام منازل شهر را در مقابل حوادث طبیعی و آتش سوزی بیمه کرده ایم!

 

رجایی تصریح کرد: با توافق صورت گرفته تمام منازل شهر لنگرود در مقابل حوادث و بلایای طبیعی مانند آتش سوزی توسط شهرداری لنگرود بیمه شده است و شهروندان می توانند تا سقف 10 میلیون تومان از تسهیلات بیمه استفاده کنند که پیش از این بسیاری به ناچار برای گرفتن یک چادر و پتو به کمیته امداد و دست به دامان برخی بانک ها می شدند که آن هم پروسه خاص خودش را داشت.

 

مدتی قبل بود که جمعی از رانندگان شاغل در شهرداری شیراز و سازمان‌های زیرمجموعه آن نسبت به تاخیر ایجاد شده، در پرداخت حقوق خود اعتراض کردند.

یکی از رانندگان شاغل در شهرداری شیراز که خواست نامی از او برده نشود، گفت: حقوق مدیران و کارکنان پرداخت شده اما هنوز از حقوق رانندگان خبری نیست و این در حالی است که بسیاری از این افراد در معیشت خود با مشکل روبرو شده‌اند.

 

رجایی در بخش دوم گفت و گوی خود با ما در همین رابطه که یکی از چالش های مهم این روزهای شهرداری شیراز شده است و درباره لزوم توجه بیشتر به نیروهای شرکتی و کارگری شهرداری لنگرود اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که گریبانگیر بخش اعظمی از قشر ضعیف و متوسط ما نیز شده ، مدت ها قبل دستور داده ام تا حقوق نیروهای شرکتی و کارگری پرداخت نشده است، ریالی به شهردار، شورا و پرسنل رسمی و قراردادی پرداخت نشود! و از ابتدای شروع به کارم در شهرداری لنگرود تا هر زمانی که باشم، پرسنل شهرداری را خانواده خودم می دانم!

 

شهردار لنگرود در پایان خاطرنشان کرد: ما مدیران عموما بخشی از خدمات خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنیم اما نتیجه کار، نوع و ارائه خدمات که از بخش خصوصی دریافت می‌شود، در ارتقای سازمان و رضایت مردم بسیار مهم است و نباید صرفا با نگاه مادی و مالی یا صرفه‌جویی حقوق کارگران را که بخش عمده‌ای از جامعه و همشهریان ما هستند، تضعیف کنیم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خداجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
عملکرد مثبت شهردار جوان لنگرود که با دوری از حواشی همراه بوده نشانگر بروز یک مدیر خوب برای آینده استان است. آرزوی توفیق روزافزون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار