کد خبر: ۶۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 12 November 2018

با نزدیک شدن به ماه های پایانی حکم ۵ ساله سعیدی کیا؛ شنیده ها از قطعی شدن ریاست قالیباف بر بنیاد مستضعفان خبر می دهند.


به گزارش جیب نیوز،در حالیکه منابع خبری موثق از حضور محمد باقر قالیباف در کسوت ریاست بنیاد مستضعفان خبر می دهند، اما همچنان دغدغه ضرورت چابک سازی این نهاد عظیم عمومی مطرح می شود.

بنیاد مستضعفان یک نهاد عمومی با ١١هلدینگ اقتصادی نقش زیادی در اقتصاد ایران دارد. در عین حال سال ها به دلیل عدم شفافیت و پرداخت مالیات از یک سو و چابک نبودن مورد انتقاد بوده است.

در این راستا باید دید، حضور قالیباف به شفاف شدن صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه این نهاد عمومی می انجامد؟ آیا حضور شهردار پیشین تهران منجر به سبک سازی این نهاد عظیم عمومی می انجامد.

اگرچه گفته می شود،سهم بنیاد مستضعفان از اقتصاد کشور کمتر از یک درصد است اما آیا توانسته است در همین مقدار نقش با کیفیتی در اقتصاد کشور ایفاء کند یا نیاز دارد با چابک سازی و سبک سازی زیر مجموعه هایش بر کیفیت حضورش در اقتصاد بیفزاید نه کمیت .

رییس وقت بنیاد مستضعفان در سال ٩۵ در حالی از واگذاری برخی شرکت های زیر مجموعه اش در بورس اوراق بهادار خبر داد اما همچنان در واگذاری برخی ازین شرکت ها وقفه دیده می شود.

ضمن اینکه برخی از شرکت های زیرمجموعه با سهامدار عمده بنیاد مستضعفان که اکنون در بورس هستند، به لحاظ مالی در وضعیت چندان مناسبی بسر نمی برند مانند بیمه سینا که مدت هاست از زیان انباشته چند میلیاردی برخوردار است و طبقه صورت های مالی اش در آستانه قرار گرفتن در ماده ١۴١ قانون تجارت است.

در نهایت باید دید محمدباقر قالیباف چه راهی را برای تبدیل این توپ بستکبال به پینگ پنک جهت چابک سازی در پیش می گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلیمی از بیت رهبری
|
-
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خبر که تکذیب شد با این همه پول که از بنیاد میگیرید باز هم شایعه می فرستید؟!؟!؟!؟!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار