کد خبر: ۶۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 28 October 2018

تابناک / معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: تنها ۲۱ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان دارای سامانه آماری هستند.

وحید طیفوری در چهارمین همایش روز آمار و برنامه‌ریزی در دانشگاه گیلان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۲۹ طرح آمارگیری در گیلان اجرا شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه ۱۰ هزار نمونه آماری به وسیله ۶ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی در استان گیلان تهیه شده است عنوان داشت: تهیه بانک اطلاعات ساختار نظام اداری دستگاه‌هاب اجرایی استان گیلان از جمله اقدامات انجام شده است.

طیفوری تعامل با سازمان نقشه‌برداری را بخشی از اقدامات حوزه آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان دانست و افزود: با همکاری آموزش و پرورش گیلان اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ آماری انجام شده است.

وی با اعلام اینکه مجموعه ۱۹۴ نفر در استان گیلان در حوزه آمار فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان دارای واحد آمار و اطلاعات هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه ساختار موجود در دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی نیازهای آماری نیست گفت: تنها ۲۱ درصد از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان دارای سامانه آماری هستند.

طیفوری با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران استان گیلان در همایش‌های آماری خاطرنشان کرد: عدم به‌کار گیری نیروهای متخصص در حوزه آمار در دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلات حوزه آمار است

وی شفافیت را از جمله ارکان اصلی نظام آماری دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی آمار و اطلاعات خود را در صندوق‌های در بسته قرار می‌دهند و با مراجعه به سایت آن‌ها نمی‌توان هیچ آماری کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار