کد خبر: ۶۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 23 October 2018

 

به نقل از روز پلاس، این روز‌ها در هر نقطه از جهان که باشید، برای خرید یک خانه باید هزینه زیادی را تقبل کنید. کمپانی ایتالیایی چاپ سه بعدی WASP ممکن است بتواند به مقدار زیادی از قیمت یک خانه بکاهد. این شرکت استارت آپ به‌تازگی با استفاده از مواد بر پایه گل و همچنین بتن چاپ شده به صورت سه‌ بعدی و البته به کمک جرثقیل غول‌آسای چاپگر خود خانه کلبه‌مانندی به نام «گایا» را چاپ کرده است. حدس میزنید تمام هزینه این پروژه چقدر باشد؟ تقریبا ۱,۰۰۰ دلار. ماسیمو مورتی، مدیر عامل شرکت WASP، در همین رابطه به وبسایت دیجیتال ترندز گفت:

موادی که ما برای این کار استفاده کردیم شامل خاک‌ رس و کاه و پوسته برنج است. ما با استفاده از این الیاف طبیعی می‌توانیم مقدار انقباض این مخلوط را کاهش داده و دیوار‌های خانه را با چندین لایه تقویت کنیم. در ادامه با استفاده از آسیاب این مخلوط به انعطاف‌پذیری بالایی رسیده و باعث می‌شود کیفیت بافت چاپ شده به مقدار مد‌نظر ما برسد.

قیمت این خانه از یک گوشی آیفون هم کمتر است! +عکس

علاوه‌ بر مواد معدنی و کاه و پوسته برنج، از بتن برای فوندانسیون‌ها و از چوب برای سقف کار استفاده می‌شود. ساخت این سازه ۲۱۵ فوت مربعی تقریبا ۱۰ روز زمان می‌برد، البته چند روزی هم برای نصب تاسیسات و تجهیز خانه نیاز است. شرکت سازنده تضمین می‌دهد که هزینه ساخت کلی خانه تنها اندکی از ۱,۰۰۰ دلار اعلام شده بالاتر خواهد رفت چرا که این مقدار تنها هزینه مواد استفاده شده است و نه هزینه ساخت.

قیمت این خانه از یک گوشی آیفون هم کمتر است! +عکس

مورتی در ادامه افزود:

گایا نشان می‌دهد که میتوان هزینه ساخت خانه‌ها را به مقدار زیادی کاهش داد، به‌خصوص اگر هزینه‌های گرمایشی که سیستم‌های سنتی‌ ارائه می‌دهند را هم به این معادله اضافه کنیم.

به گفته WASP، گایا به سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی نیازی نداشته و در هر فصلی از سال می‌تواند دما را در میزان ثابتی نگه دارد. آقای مورتی اضافه کرد:

در حال حاظر ما مشغول ارزیابی تمام موقعیت‌ها و فرصت‌های موجود برای ورود به بازار ساختمان‌سازی هستیم. احتمالا مطمئن‌ترین استراتژی که می‌توانیم در پیش‌ بگیریم ارائه خدمات ساختمانی و ساخت دیوار‌های ساختمانی توسط کارکنان‌مان است.

قیمت این خانه از یک گوشی آیفون هم کمتر است! +عکس

با این حال WASP در این حوزه بی‌رقیب نیست. پژوهشگران علوم زیستی دانشگاه تارتو استونی به‌تازگی با استفاده از ذغال سنگ و خاکستر شیست نفت و نانو ذرات سیلیسیم دی‌اکسید توانسته‌اند سازه سه‌بعدی قابل چاپی شبیه به مواد بتنی بسازند. مانند گایا این سازه نیز می‌تواند به مقدار زیادی از هزینه ساخت خانه‌ها کم کند.

قیمت این خانه از یک گوشی آیفون هم کمتر است! +عکس

در دنیا اگر در یک زمینه نیاز به حضور تعداد بسیار زیادی از تولید‌کنندگان برای یک محصول داشته باشیم، احتمالا آن حوزه بازار مسکن است تا به سرعت و با هزینه اندک بتوانیم جمعیت روز افزون جهان را صاحب خانه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار