وی در ادامه به یکی دیگر از اقدامات و برنامه های این اداره کل در سالجاری به طرح ارتقای مهارت های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این عرصه نیز تلاش می شود تا دانشجویان را در مسیر اشتغال متناسب با نیازهای شغلی جامعه آموزش و بکارگیری نماییم.
کد خبر: ۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 27 July 2015
رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار امسال در راستای توانمند سازی مهارتی روستایی ویژه مناطق محروم و عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم عطایی پور روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال با موضوع نیاز سنجی روستایی در شهرستان رودسر با بیان اینکه این اعتبار از محل منابع ملی تامین خواهد شد، افزود: با تحقق این میزان اعتبار می توان گام های اساسی و بلند در راستای توانمندسازی روستایی برداشت.

وی در ادامه به یکی دیگر از اقدامات و برنامه های این اداره کل در سالجاری به طرح ارتقای مهارت های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این عرصه نیز تلاش می شود تا دانشجویان را در مسیر اشتغال متناسب با نیازهای شغلی جامعه آموزش و بکارگیری نماییم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان اجرای دو برنامه یادشده را جزو محور و از مقوله های شاخص در سالجاری این اداره کل برشمرد و بر تحقق این دو تاکید کرد.

عطایی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون 22مرکز آموزش دولتی، یک مرکز سنجش و 893 آموزشگاه آزاد در استان فعالیت دارند، یادآور شد: سال گذشته 70هزار نفر زیر پوشش آموزش های مهارتی قرار گرفتند و با توجه به این ظرفیت باید در این حوزه بیش از این کار شود.

وی با تاکید بر این که در استان گیلان در حوزه خدمات و کشاورزی فضا و بستر لازم برای کار وجود دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت های محیطی و منطقه ای بهتر استفاده و بکارگیری شود تا از این طریق بتوانیم به ماندگاری افراد تحصیل کرده در روستاها با نیاز سنجی در ادامه توانمندسازی کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای تحصیلکرده های دانشگاهی در گیلان و نیز به لحاظ برخورداری از نیروی توانمند و مستعد اظهار کرد: بی تردید با اجرای طرح آموزش های مهارتی و اشتغالزا می توانیم نوید فردای بهتری را در استان رقم بزنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به فعالیت سایت نفتی سردار جنگل رودسر که بطور قطع به روند اشتغال پایدار نیز منتهی خواهد شد، افزود: تلاش می کنیم نیروهای مهارتی منطبق بر نیاز سنجی شغلی مطابق با رشته تحصیلی در منطقه فعال کنیم.

عطایی پور با اشاره به اینکه ترویج آموزش های فنی، حرفه ای و مهارت آموزی از وظایف مهم و اساسی این سازمان است، گفت: در عرصه آموزش های مهارت آموزی سعی خواهد شد از ظرفیت ها و امکانات در بخش های دولتی و آموزش آزاد نهایت استفاده را ببریم و خوشبختانه در مبحث آموزش های مهارتی با تعامل و هم افزایی و ظرفیتی که در استان وجود دارد می توانیم این مهم را به خوبی به سرانجام مطلوب برسانیم.

وی مهمترین دغدغه را در شرایط کنونی انطباق آموزش های مهارتی ذکر کرد و گفت: باید فرایند کار به گونه پیش برود که نیازهای محیطی و منطقه ای فراگیر شود.

عطایی پور با اشاره به ششم مرداد روز کارآفرینی و مهارت آموزی از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان و روسا و مدیران نمونه در عرصه آموزش مهارت های فنی، حرفه ای در استان خبر داد.

امیر جانبازی رودسری فرماندار شهرستان رودسر نیز در این نشست با اشاره به فعال سازی سایت نفتی سردار جنگل که با خود اشتغال پایدار را نیز به همراه خواهد آورد بر ضرورت راه اندازی سه کارگاه تخصصی پالایش نفت، گاز و جوشکاری تخصصی در این شهرستان تاکید کرد.

شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار