کد خبر: ۶۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 23 October 2018

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به نسبت رشد جمعیت، تعداد بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یافته است، اما متاسفانه پرسنل و کادر پرستاری به اندازه کافی جذب نشده است


ذبیح الله نیکفر درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص کمبود پرستار گفت: به نسبت رشد جمعیت، تعداد بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یافته است اما متاسفانه پرسنل و کادر پرستاری به اندازه کافی جذب نشده و مشکلات بسیار زیادی برای اداره بیمارستان‌ها ایجاد کرده است.

شیفت 30 ساعته پزشکان در برخی از مناطق کشور

نماینده مردم لاهیجان درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به کمبود پزشک متخصص در برخی از نقاط کشور افزود: در برخی از نقاط محروم کشور برخی از پزشکان به ناچار بیش از 30 ساعت در شیفت حضور دارند. مدیریت و توزیع منابع انسانی در وزارت بهداشت به صورت مطلوبی صورت نمی‌گیرد چرا که در برخی از مراکز بدون رعایت تناسب و تراکم جمیعت، پزشک متخصص وجود دارد اما در بعضی از مناطق کشور که حتی قطب درمانی محسوب می‌شود به اندازه کافی پزشک متخصص برای پاسخگوی به بیماران وود ندارد.

عدم تناسب نسبت پرستار به تخت بیمارستانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به دلیل کمبود پرستار و کادر درمانی و نیاز به مراقبت بیشتر، از همراه بیماران در خواست می‌شود در بیمارستان‌ها بمانند، حضور همراه بیمار در صورتی می‌توانند ممنوع شود که به اندازه کافی کادر پرستاری در اختیار داشته باشیم‌، تعداد کم نیروی پرستار و محدودیت‌ها جذب نیرو، بیمارستان ‌ها را به چالش کشیده است.

به دلیل کمبود پرستار و کادر درمانی و نیاز به مراقبت بیشتر، از همراه بیماران در خواست می‌شود در بیمارستان‌ها بمانند، حضور همراه بیمار در صورتی می‌توانند ممنوع شود که به اندازه کافی کادر پرستاری در اختیار داشته باشیم‌.
همراه بیمار زمانی ممنوع می‌شود که کادر پرستاری به تعداد کافی جذب شده باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضور اطرافیان در بالین بیمار از لحاظ روحی و روانی مفید است، اما مشکلاتی را برای بیمارستان و حوزه سلامت به وجود می‌آورد، چرا که به دلیل احساسات و عواطف ممکن است در برابر اقدامات حوزه سلامت پزشکان و بیمارستان‌ها دخالت هایی داشته باشد که منجر به برخورد‌هایی نامناسب در بیمارستان و حوزه سلامت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار