کد خبر: ۶۶۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶ 13 October 2018

تابناک / امام جمعه رودسر با بیان اینکه عزتمندانه سخن گفتن، آرمان مکتب تشیع است، گفت: در حادثه سیل اخیر بیش از ۳۵ میلیارد تومان خسارت به شهرستان رودسر وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام تقی روحانی، امام جمعه رودسر در خطبه های این هفته نماز جمعه رودسر(جمعه،۲۰ مهر) با تاکید بر کنترل هوای نفس اظهار کرد: شیطان همواره در کمین انسان هاست و باید با کنترل نفس بر او غلبه کرد.

 

وی با بیان اینکه اول ماه صفر ورود اسرا به پشت دروازه شام بود گفت: کاروان اسرا وظیفه پیام رسانی و بصیرت افزایی را در سه مرکز بزرگ کوفه، شام و مدینه در خصوص حادثه کربلا بر عهده داشته تا حقانیت این قیام را تشریح کنند.

 

خطیب جمعه رودسر با بیان اینکه این پیام رسانی فصاحت، بلاغت و شجاعت می خواهد گفت: حضرت زینب(سلام الله علیه) و امام سجاد (علیه السلام) می بایست در فضای مسموم آن زمان علیه خاندان پیامبر، افشاگری کرده و مظلومیت امام حسین(علیه السلام)و قیام عاشورا را اثبات می کردند.

 

وی نحوه پیام رسانی در این سه مرکز را با هم متفاوت دانست و گفت: باید خطبه های امام سجاد و حضرت زینب توسط علما و ائمه جماعات برای مردم به ویژه جوانان تشریح شود زیرا کلمه به کلمه آن حاوی پیام های متعدد است.

 

روحانی با بیان اینکه با منطق، استدلال و مطابق با فرهنگ عاشورا هدف قیام، پیام رسانی شد افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید بر این دارد که با دشمن ملت ایران عزتمندانه و مطابق فرهنگ عاشورا مذاکره کنید.

 

وی با تصریح اینکه عزتمندانه سخن گفتن آرمان مکتب تشیع است اظهار کرد: دشمن هیچگاه نمی تواند نام اهل بیت( علیهم السلام)را از دنیا محو کند.

 

امام جمعه رودسر با اشاره به اربعین حسینی گفت: عشق به امام حسین(علیه السلام) میلیون ها انسان مسلمان و آزاده را در اربعین حسینی گردهم آورده و قدرت مسلمانان را به رخ جهان می کشاند.

 

وی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در شهرستان رودسر اظهار کرد: در این حادثه، بیش از ۳۵ میلیارد تومان خسارت به شهرستان رودسر وارد شد.

 

روحانی با بیان اینکه بعد از حادثه باید حداقل خسارت ها در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود افزود: در اصل مدیریتی باید مراکز حادثه خیز شناسایی و قبل از بحران رفع خطر شوند نه اینکه خود بحران ساز شوند.

 

وی بر مهندسی بحران تاکید و خاطرنشان کرد: مسئولان به اجرای تعهداتشان عمل کرده و بدعهدی نکنند.

 

امام جمعه رودسر با بیان اینکه هنوز در پرداخت برخی خسارت های گذشته مانده ایم افزود: در پرداخت این خسارت ها دل مردم را خون نکنیم.

 

خطیب جمعه رودسر با اشاره به تصویب دو لایحه برجام و fatf خاطرنشان گفت: این دو مصوبه مجلس در تاریخ ثبت شده و باید این مجلس پاسخگوی این تصویب به تاریخ باشد.

 

وی با بیان اینکه مجلس در تصویب برجام به بیانات رهبری کم توجهی کرد تصریح کرد: باید ۱۴۳ نماینده موافق fatfبه مردم شناسانده شوند.

 

روحانی با اشاره به رای ممتنع به این لایحه توسط پنج نفر از نمایندگان اظهارکرد: نماینده ایی که رای ممتنع دهد صلاحیت حضور در مجلس را ندارد.

 

وی با اشاره به فرمایشات علما و خطبا که این لایحه مشکلاتی را برای کشور دارد خاطرنشان کرد: این لایحه تلویحا رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد و موافقان لایحه باید پاسخگوی اقدام خود باشند.

 

روحانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید شجاع و بصیر باشندگفت: زمانی باکنوانسون های بین المللی همراه می شویم که توام با عزت ملت ایران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار