کد خبر: ۶۶۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶ 06 October 2018

تابناک گیلان / رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در خصوص ضرورت‌های قرارداد شهرداری تهران با یک شرکت چینی برای واردات ۶۳۰ واگن شهری توضیحاتی ارائه کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عقد قرارداد شهرداری تهران با شرکتی چینی برای واردات 630 واگن شهری برای الحاق به سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری، عنوان کرد: این موضوع درنشست فراکسیون مدیریت شهری و روستایی درمجلس با شهردار تهران نیز مورد بحث قرار گرفت و این اقدام شهرداری به منظور تسریع در افزودن ناوگان درون شهری انجام شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال چرا از توان تولیدکنندگان واگن‌سازی داخلی برای توسعه ناوگان درون شهری استفاده نشده است، گفت: این سئوال نمایندگان از شهرداری تهران نیز بود و پاسخ آن‌ها این است که این قرارداد به دلیل نیاز فوری و ضروری حمل و نقل ریلی تهران انجام گرفت چراکه سفارش دادن به واگن‌سازی‎های داخلی برای ساخت این واگن‌ها زمان زیادی صرف می‎کردند.

 
وی، ارزش قرارداد شهرداری را 300 میلیون دلار خواند و ادامه داد: از سوی دیگر شرکت واگن سازی تهران نیز در این قرارداد با شرکت چینی همکاری خواهد داشت.

سهم حمل و نقل ریلی در تهران چقدر است؟

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهری مانند تهران باید 75 درصد در برابر سهم 25 درصدی حمل و نقل خصوصی و شخصی باشد، افزود: از این رقم، 30 درصد از سهم حمل و نقل عمومی درونشهری باید سهم مترو باشد، 20 درصد تاکسی و 25 درصد اتوبوس‎ها باشند که در حال حاضر مجموع سهم حمل و نقل عمومی از 40 درصد تجاوز نمی‌کند.

توانایی ساخت واگن مترو در واگن‌سازی‌های داخلی وجود دارد

بائوج لاهوتی اظهار کرد: البته بهتر بود این برنامه‌‌‎ریزی‌ها، پیش از این صورت می‌گرفت و با برآورد نیاز حمل و نقل ریلی تهران، به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و توانمندسازی واگن‌سازی‌های داخلی این سفارش به تولیدکننده‌های داخلی داده شود.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با اذعان به این مسئله که واگن‌سازی‌های داخلی توان ساخت واگن‌های مترو را نیز دارند، یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال حمایت از تولید ملی، حمایت از واگن‌‎سازی‌های داخل ضرورت دارد و سایر نیازهای ریلی را باید به تولیدکنندگان داخلی واگذار کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار