کمیل بائوج لاهوتی در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه روز گذشته با کارکنان و اعضای شورای شهر چاف‌وچمخاله اظهار کرد: کارشناسان هواشناسی گیلان از پنج‌شنبه برای شرق گیلان بارندگی، آب‌گرفتگی معابر و بروز سیل را پیش‌بینی کرده‌اند که اوج آن نیز جمعه است که مدیریت بحران شهرداری چاف‌وچمخاله برای خدمت به شهروندان از روز گذشته آماده‌باش هستند.
 
 
وی با اعلام آمادگی آتش‌نشانی و سایر سازمان‌های خدمات‌رسانی افزود: مدیریت پسماند شهرداری در این چند روز تلاش کرده شهر را به‌طور مناسب تمیز نگه‌داشته و دریا و حاشیه رودخانه را نیز از زباله‌ها پاک کند.
 
شهردار چاف‌وچمخاله با اشاره به استقرار چند گروه در نقاط پرخطر برای مقابله با سیلاب گفت: در این راستا پنج کامیون، شش عدد بیل بکهو، گریدر و لودر، ۴۰ نیروی انسانی و نیروهای آتش‌نشانی برای بازگشایی معابر و رفع آب‌گرفتگی در سطح شهر آماده‌باش هستند.
 
 
لاهوتی با بیان اینکه وضعیت رودخانه‌ها به‌طور مداوم و لحظه‌ای رصد می‌شود خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش می‌شود تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.
 
وی با اذعان به اینکه هماهنگی‌های لازم برای اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی انجام‌شده است تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با بخش‌های خصوصی در رابطه با استفاده از ماشین‌آلات موردنیاز و نیروهای مردمی برای بازگشایی معابر صورت گرفته تا در صورت بروز بحران به کمک شهرداری بیایند.
 
 
وی از همه مهمانان و شهروندان چاف‌وچمخاله درخواست کرد تمام همکاری لازم در مورد پاکیزه نگه‌داشتن شهر و زباله‌ها را داشته باشند تا کمتر شاهد گرفتگی جداول آب باشیم.