مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: یکی از اولویت‌های ما تا پایان سال 94، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر مشهد برای توانمندسازی مردم ساکن این منطقه است.
کد خبر: ۶۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 25 July 2015
افشین رحیمی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای مردم این منطقه ارائه کرد، اعطای مجوز به آموزشگاه‌های آزاد و احداث این آموزشگاه‌ها در مناطق حاشیه شهر مشهد است که در این راستا با برخی از دستگاه‌های استانی برای واگذاری زمین جهت احداث این مکان‌ها، مذاکره شده است.

وی، به آموزش دانشگاهیان و توانمندسازی روستائیان و عشایر به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در سال 94 اشاره کرد و افزود: ممکن است فردی از دانش و مهارت مناسبی برخوردار باشد اما برای ورود به بازار کار اعتماد به نفس و یا تجربه کافی نداشته باشند به همین دلیل ما زمینه‌ای را برای این افراد فراهم کرده تا بتوانند برای حرفه و تخصص خود بازار کار پیدا کنند.

رحیمی با اشاره به تعداد آموزشگاه‌های آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای در استان گفت: هم‌اکنون 55 مرکز دولتی و حدود هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعال هستند، همچنین تعداد 218 کارگاه ثابت، 338 کارگاه در جوار روستا و 18 کارگاه سیار شهری مشغول ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به علاقمندان هستند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای طی سال گذشته وارد بازار کار شده‌اند، اظهار کرد: در بحث زندان‌ها نیز، 35 کارگاه در زندان‌های استان فعال هستند و زندانیان در این کارگاه‌ها از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند و سپس در همان کارگاه‌ها مشغول به کار شده و به چرخه اقتصاد کمک می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی همچنین به ششم مرداد ماه به عنوان آغاز هفته ملی اشاره کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی، اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن آموزش‌های مهارتی و ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های هفته ملی مهارت است.

رحیمی با اشاره به آغاز مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در پنجشنبه هفته جاری بیان کرد: هدف ما از برگزاری این مسابقات آن است که بین شرکت‌کنندگان، رقابت ایجاد کنیم و به بررسی جایگاه رشته‌های مختلف در سطح استان بپردازیم، همچنین این مسابقات باید محلی برای تبادل آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا در رشته‌های مختلف باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار