به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، فرامرز مصطفوی پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان تغییر کاربری را بزرگ‌ترین چالش روستاها دانست.
کد خبر: ۶۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 24 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، فرامرز مصطفوی پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این شهرستان تغییر کاربری را بزرگ‌ترین چالش روستاها دانست.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع و جدی با خاطیان تغییر کاربری نیازمند مساعدت ویژه دادستانی و نیروی انتظامی است، افزود: در صورت مساعدت و همکاری این دو نهاد تغییر کاربری در روستاها کاهش محسوسی پیدا می‌کند.

بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه انجام هرگونه تغییر کاربری در داخل طرح‌ هادی را از وظایف بنیاد مسکن دانست و گفت: تغییر کاربری مستقر در بنیاد مسکن استان که با حضور نمایندگان اجرایی صورت می‌گیرد، پس از دریافت استعلامات نظر جهاد کشاورزی را مدنظر قرار می‌دهند و رأی صادر می‌کنند.

مصطفوی بر ضرورت آموزش دهیاران و آشنایی آنها با مجموعه قوانین تاکید کرد و ادامه داد: در صورتی‌ که پس از آموزش، دهیاران مبادرت به تخلف کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تلاش دهیاران در پیشگیری از تغییر کاربری را ستودنی خواند و تصریح کرد: با وجود مشکلات دهیاران، مساعدت‌های لازم آنها در زمینه عدم‌ تغییر کاربری اراضی ستودنی است.

بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به مصادیق تغییر کاربری خاطرنشان کرد: ایجاد بناها و تأسیسات بدون مجوز، خاک‌برداری یا خاکریزی، دپو زباله و نخاله و ایجاد سکونت‌های موقت، برداشت یا افزایش شن و ماسه، گودبرداری، پی‌کنی و هرگونه احداث بنا و ... از مصادیق تغییر کاربری است.

وی جهاد کشاورزی را مرجع رسیدگی به پرونده‌ها و درخواست‌ها در محدوده خارج از طرح هادی دانست و گفت: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بر اساس قانون مشتمل بر 15 ماده است.

مصطفوی دقت در حفظ و تثبیت اراضی را ضرورت خواند و ادامه داد: مجوز تمام ساخت‌وسازهای روستایی باید از اداره برق، آب روستایی و گاز گرفته شود.

ابراهیم غلامی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور از دهیاران خواست تا برای هرگونه ساخت و ساز از سازمان حفاظت محیط‌ زیست استعلام بگیرند.

رئیس اداره توزیع برق آستانه‌اشرفیه نیز در ادامه جلسه مذکور با بیان اینکه مدیران اجرایی ملزم به رعایت قانون هستند، گفت: شوراهای اسلامی وکیل مردم در روستا هستند.

سیدرسول اشرف تصریح کرد: دهیاران نقش یک شهردار را در زمان تصدی به‌عهده می‌گیرند و باید با رعایت قانون مسایل روستایی را برطرف کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار