بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 24 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



مجمع نمایندگان استان گیلان هفته آینده با لاریجانی دیدار می‌کنند


مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی از دیدار مجمع نمایندگان استان گیلان با رئیس مجلس در هفته آینده خبر داد.

خبرگزاری فارس: مجمع نمایندگان استان گیلان هفته آینده با لاریجانی دیدار می‌کنند

حسن زمانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ گفت: مجمع نمایندگان استان گیلان سه‌شنبه هفته آینده 6 مرداد 94 با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار می‌کنند.

وی افزود: در این جلسه موضوعات حوزه انتخابیه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و هر یک از نمایندگان نیز مطالب خود را در حوزه مسائل مختلف مطرح خواهند کرد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسات مجمع نمایندگان استان‌ها با رئیس مجلس شورای اسلامی صورت جلسه این نشست‌ها تهیه و به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال می‌شود و به همین جهت از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار است.

 اشجری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان شد

با حکم حضرت آیت‌الله احمد جنتی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گیلان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در حکمی از طرف آیت الله سید احمد جنتی به عنوان  رئیس هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان  منصوب شد.

در این حکم آمده است: بنا به تصویب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، به موجب این حکم جنابعالی به عنوان  رئیس هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان منصوب می‌شوید.

ضروری است با سرلوحه قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در امر نظارت، جهات شرعی، اخلاقی و قانونی را در انجام وظایف خود ملاک عمل قرار داده و نسبت به رعایت موازین، ضوابط و مقررات به طور جدی توجه داشته باشید.

همچنین احکام مهندس احمد قنبریان به عنوان قائم‌مقام و حجت‌الاسلام والمسلمین عزت‌الله معتمد، حجت‌الاسلام و المسلمین میرغفار میرکریم‌پور و محمداسماعیل فرحی به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در گیلان صادر و ابلاغ شده است.

سروش سعیدی از لیست ملوان خط خورد

به گزارش تابناک گیلان از بندر انزلی، در تمرین امروز ملوان سروش سعیدی بعد از ایمان صادقی خط خورد تا بازیکنان ملوان خطر حذف از تیم را بیشتر احساس کنند.

سروش سعیدی که پیشنهاد تراکتو رسازان را رد کرد تا دوران سربازی خود را در آشیانه قوهای سپید سپری کند امروز طی مصاحبه باخبرنگار طرفداری اعلام کرد که در لیست قلعه نویی جای نداشته و راهی تهران خواهد شد.

سعیدی از ستاره های جوان فولاد بود که به تیم ملی هم دعوت شد اما پس از مشکل سربازی مجبور شد به انزلی نقل مکان کند.

عاملی که شهردار لنگرود را به دادسرا فراخواند چه بود!؟

به گزارش تابناک گیلان، امروزه بایددل نگران طبیعت و زیستگاه انسان بود؛ هرچند فناوری های فریبنده، زشتی خفقان آوری را که فرهنگ تجدد جایگزین هماهنگی، زیبایی و آرامش طبیعت بکر کرده، زیبا جلوه نماید.

مجموعه تابناک گیلان از این پس تلاش می کند این موضوع را با نگرشی تطبیقی بین چشم انداز قرآنی بررسی کند.

فناوری افسارگسیخته، فزونی جمعیت، فراوانی فراورده های مصرفی، و نظام سرمایه داری مهد انسان را دچار این بحران ساخته و چاره رهایی از آن در کنترل این وضع است.

از چشم انداز قرآنی، این معضل، معلول جهان بینی جدید و تغییر نگرش انسان نسبت به خود و طبیعت است؛ نگرشی که ریشه در بنیان های علم جدید و تفکر تجددگرایانه دارد و به فاصله گرفتن انسان از نگاه قدسی و معنوی به طبیعت، و چنگ انداختن تجاوزگرانه و خودخواهانه به آن انجامیده است.

پیامبر اسلام ( ص ) می فرمایند :« کسی که درخت بیابانی و درخت مورد استفاده انسان را آب دهد ، بسان کسی است که انسان مؤمنی را سیراب کرده است . »

در پی ابلاغ اخطاریه های متعدد محیط زیستی ، شهردار لنگرود با شکایت اداره حفاظت محیط زیست به دادسرا معرفی شد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی حقاظت محیط زیست گیلان از آنجا که شهرداری لنگرود به اخطاریه های متعدد صادر شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود وقعی ننهاده و مشکل انتقال به موقع و دفع اصولی آن همچنان موجب آلودگی محیط زیست و تهدید سلامت مردم و نارضایتی اطراف محل دپوی زباله را به همراه داشته است ، اداره حفاظت محیط زیست لنگرود طی شکایتی ، شهردار این شهر را به دادسرا معرفی نموده است .

حسین جهش رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود با اعلام این خبر افزود به جهت اصلاح معضل حمل و دفن زباله ناچار شدیم برابر مفاد قانونی از بالاترین مقام مسئول در این زمینه که شهردار می باشد شکایت کنیم .

حجت الاسلام ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه شد

حجت الاسلام ساجدی عصر امروز(۱ مرداد) به عنوان امام جمعه جدید شهرستان آستانه اشرفیه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام شیح محمد ساجدی، عصر امروز(۱ مرداد)  با حضور حجت الاسلام تقوی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در حسینیه اعظم حرم سید جلال الدین اشرف(علیه السلام) به عنوان امام جمعه جدید شهرستان آستانه اشرفیه معرفی شد.

حجت الاسلام ساجدی، داماد آیت الله امینیان امام جمعه پیشین شهرستان آستانه اشرفیه بوده و پیش از این مشاور مدیر مطالعات پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور بود.

گفتنی است، آیت الله مختار امینیان، امام جمعه فقید آستانه اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ۲۰ خرداد امسال در سن ۸۹ سالگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت آیت االه امینیان را تسلیت گفت. متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است: درگذشت روحانی عالیقدر مرحوم حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای امینیان نماینده ی گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه ی فاضل و خدوم آستانه ی اشرفیه را به مردم وفادار و عزیز آن خطه ی ارزشمند و به همه ی ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و جامعه ی علمی گیلان و به طور ویژه به خاندان محترم و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت میگویم. وزانت علمی و آراستگی اخلاقی و متانت و ادب رفتاری در آن روحانیِ محبوب سرمایه ای معنوی برای گیلان بود و فقدان آن خلائی است که به توفیق الهی و به همّت دانشوران باید جبران شود ان شاالله. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت دارم.

توزیع ناهمگون بودجه ورزش در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با انتقاد از نحوه توزیع بودجه ورزش استان گفت: ورزش رشت به لحاظ بودجه صفر است اما دو شهرستان گیلان از سرانه هدف به لحاظ بودجه جلو هستند و این توزیع ناهمگون به نوعی ظلم به ورزش رشت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود رهنما ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهرستان سرانه ورزش شهرستان رشت را در حد صفر دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه بسیاری از نخبگان ورزشی گیلان از شهرستان رشت هستند اما سرانه ورزش آن آخر است.

وی 60 درصد جمعیت گیلان را ساکن شهرستان رشت اعلام کرد و افزود: بیشترین ورزشکاران سازمان یافته از شهرستان رشت هستند اما بودجه‌ریزی در تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی آن صفر است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با انتقاد از نحوه توزیع بودجه ورزش استان تصریح کرد: ورزش شهرستان رشت به لحاظ بودجه صفر است اما دو شهرستان گیلان از سرانه هدف به لحاظ بودجه جلو هستند و این توزیع ناهمگون به نوعی ظلم به ورزش شهرستان رشت است.

وی با انتقاد از عدم اجرای آمایش سرزمین، گفت: وقتی ورزش اسکی در گیلان وجود ندارد چرا باید هیئت اسکی داشته باشیم و در حوزه ورزش بسیار ضربه خورده‌ایم.

رهنما سرانه ورزش گیلان در کشور را 23 ذکر کرد و یادآور شد: این سرانه ظلم به مردم گیلان است به‌ویژه اینکه رشت سرانه بسیار پایینی در بحث ورزش دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش کشور پس از انقلاب ضربه خورده است، خاطرنشان کرد: بیشترین ضربه ورزش کشور از کت و شلواری‌های دارای لیسانس ریاضی و دکترای ورزش است.

این مسئول اضافه کرد: زمانی که سرانه ورزش گیلان در کشور 23 است چه رقابتی باید با تهران و اصفهان انجام شود اما با این وجود این استان دارای 9 ورزشکار دارای مدال در المپیک آسیا است و رتبه چهارم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه تعریف درستی از ورزش همگانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش باید کمک شود و سرمایه‌گذاری در این بخش از اعتیاد جوانان پیشگیری می‌کند.

رهنما توجه به ورزش محلات را امری ضروری دانست و یادآور شد: اگر 5 میلیارد تومان به علی دایی پرداخت شود هیچ اتفاق مهمی در زندگی او رخ نمی‌دهد اما اگر 100 هزار تومان برای ورزش محلات هزینه شود از دل آنها صدها علی دایی پرورش می‌یابند.

وی کنار گذاشتن ورزش قهرمانی را به صلاح این حوزه ندانست و یادآور شد: باید برای ورزش محلات و قهرمانی تلاش مضاعف صورت گیرد و شورای برنامه‌ریزی برای ورزش بودجه‌ای را لحاظ کند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با انتقاد از هزینه‌های میلیاردی در بخش هزینه درمان، متذکر شد: اگر ریالی برای ورزش هزینه شود دیگر نیازی به هزینه‌های میلیاردی برای درمان نیست زیرا ورزش از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

وی ورزشگاه‌های گیلان را فرسوده خواند و تصریح کرد: با این ورزشگاه‌های نمی‌توانیم لیگ‌های ورزشی را در آنها برگزار کنیم.

رهنما حمایت مسئولان و دست‌اندرکاران به حوزه ورزش گیلان را امری مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با حمایت همگان می‌توانیم حسرت 40 ساله کسب مدال المپیک در ورزش‌های سنگین مانند وزنه‌برداری، کشتی و... را برآورده کنیم.

 شهرداری لاهیجان در طرح‌های ساحلی دنبال سودآوری نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، سعید آگشته عصر امروز در مراسم افتتاح یک طرح ساحلی در لاهیجان، با بیان اینکه مدیریت شهری یک مدیریت گسترده است که حوزه عمل و فعالیت آن صرفاً ارائه خدمات روبنایی نیست، اظهار داشت: شهرداری‌هایی که دارای مدیریت صحیح و گسترده هستند، حوزه عمل خود را گسترش می‌دهند و از تمامی امکاناتی که قانون در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که باید مدل اقتصادی برای یک طرح تنظیم شود تا یک مجموعه خدماتی تبدیل به مرکزی سودآور شود و این پس از آماده کردن زیرساخت‌ها و ایجاد فضای سرمایه‌گذاری مهیا می‌شود، افزود: هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم، باید بخش خصوصی وارد شود و بخش خصوصی هم تنها انگیزه ورودش صرفه اقتصادی است.

آگشته گفت: تیم مدیریت شهری لاهیجان با این نگاه و برنامه آغاز به‌کار کرد که بتواند به تمامی نقاطی که امکان ارائه خدمات وجود دارد، خدمات‌رسانی کند و به جای اینکه یک محور خاص را مورد توجه قرار دهد، خدمات خود را معطوف به نقاطی از شهر کند که ارائه خدمات در آن حوزه‌ها سال‌های متمادی آن‌گونه که باید صورت نگرفته است.

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه یکی از انتقاداتی که مطرح می‌شود این‌است که طرح سالم‌سازی دریای سحرخیز محله توجیه اقتصادی ندارد افزود: سئوال ما از منتقدان این است که مگر شهرداری باید دنبال صرفه اقتصادی باشد؟ مگر احداث پارک‌ و فرهنگ‌سرا برای شهرداری صرفه اقتصادی دارد که طرح ساحلی صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری لاهیجان تمام نقاطی را که در آن امکان ارائه خدمات وجود دارد پوشش می‌دهد، افزود: محله یوسف آباد به لحاظ ارائه خدمات عمرانی تکمیل شده و تفکرمان این است که به هسته‌های متعدد شهری بپردازیم تا پس ازپایان پروژه‌ها شهروندان متوجه شوند پازل شهر تکمیل شده است.

آگشته با اشاره به این‌که پروژه‌های عمرانی محلات حاجی‌آباد و کوه بیجار که شامل مجموعه‌ای از پروژه‌ها است تا پایان امسال به پایان می‌رسد افزود: در روزهای آینده شاهد پایان کارهای عمرانی و زیرساختی محله یوسف‌آباد لاهیجان خواهیم بود.

وقوع 2 حادثه مرگبار در رشت

فرمانده انتظامی رشت از مرگ یک کارگر ساختمانی در بخش سنگر این شهرستان و غرق شدن نوجوان 16 ساله در دریا خبر داد.

رحیم شعبانی ظهر امروز در نشست انتظامی این شهرستان با اشاره به قوع یک حادثه مرگبار برای کار ساختمانی اظهار کرد: روز گذشته مرد 50 ساله‌ای در حین کار با دستگاه سنگ‌برش در یک ساختمان نیمه‌کاره در بخش سنگر رشت به دلیل بی‌احتیاطی و رها شدن دستگاه از دستش و اصابت آن به گردن، دچار پارگی شاهرگ گردن شد و قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان باخت.

وی ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام کار ساختمانی را مورد تاکید کارگران قرار داد و گفت: کارگران از ابزار کار مناسب استفاده کنند.

فرمانده انتظامی رشت در ادامه به غرق شدن یک نوجوان 16 ساله در مقابل چشم پدرش اشاره کرد و افزود: این نوجوان در خارج از طرح سالم‌سازی در یکی از روستاهای شهرستان مشغول شنا بود که دچار حادثه شد.

وی با اشاره به اینکه محل اعلامی حادثه با مکان استقرار نیروهای امدادی در طرح سالم‌سازی دریا فاصله زیادی داشت، خاطرنشان کرد: قبل از رسیدن نیروهای امدادی نوجوان مذکور در مقابل چشم پدر غرق و در آب‌های خروشان دریا ناپدید شد.

شعبانی با بیان اینکه جسد نوجوان پس از ساعتی از دریا خارج شد، تصریح کرد: عدم مهارت در فنون شنا و حضور در منطقه شنا ممنوع دلیل غرق شدن این نوجوان بود.

وی از مسافران و خانواده‌ها خواست در صورتی که قصد شنا در دریا را دارند، به طرح‌های سالم‌سازی دریا مراجعه کرده و با آسودگی خیال و ایمنی کافی به تفریح و شنا در دریا بپردازند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار