رشت - ایرنا - مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت گفت : با ایجاد چندین پارک جدید در شهر رشت فضای سبز این شهر افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 23 July 2015
مهدی حسین زاده عصر روز چهارشنبه در نشست شهردار با تشکل های مردم نهاد و خبرنگاران در شهرداری رشت افزود : کل مساحت فضای سبز شهر رشت 153هکتار و سرانه فضای سبز آن چهار و دو دهم متر مربع است که با احداث اکوپارک در لاکان و چند پارک دیگر سرانه فضای سبز این شهر تا 10متر مربع افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد : 41 پارک با مساحت کل 67 هکتار در شهر رشت وجود دارد که با آزاد سازی فضای سبز دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از طریق ساماندهی آنها این میزان به یکصد هکتار افزایش می یابد.

وی اظهارداشت : افتتاح پارک هنر و طبیعت به مساحت 450 هکتار در خردادماه امسال با حضور استاندار گیلان ضمن افزایش فضای سبز شهر رشت فضای سبز این شهر را به استانداردهای دیگر استان ها نزدیک تر کرد.

مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت از پارک جنگلی لاکان به عنوان یک اکوپارک یاد کرد و گفت : این پارک امکانات تفریحی زیادی خواهد داشت و برای بیش از هفت هزار و 650 نفر با احداث این پارک شغل ایجاد می شود.

عصر چهارشنبه نشستی با حضور شهردار رشت ، گروههای مردم نهاد ، خبرنگاران و مسوولان فضای سبز رشت در خصوص مشکلات و مسایل زیست محیطی شهر رشت و طرح های ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهررود تشکیل شد.

در این نشست ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهررود، وضعیت زباله سوزها، دفع زباله در سایت سراوان و شیرابه های ناشی از آن ،فاضلاب های شهر و شهرصنعتی رشت ،فاضلاب های عفونی و بیمارستانی و گاراژ های غیرمجاز از جمله مشکلات زیست محیطی شهر رشت بودند که مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست خواستار تخصیص اعتبارات لازم از سوی مسوولان ارشد استان و کشور برای حل این معضلات شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار