کد خبر: ۶۵۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 10 September 2018

اصل ۸۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی صراحت بر اظهارنظر نمایندگان مجلس بر همه مسائل کشور دارد.

 

اخراج سلحشوری و حیدری از مجلس، آغاز یک کودتاست؟

اصل ۸۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی صراحت بر اظهارنظر نمایندگان مجلس بر همه مسائل کشور دارد.

نطق نمایندگان شجاع مردم تهران آقای غلامرضا حیدری و خانم پروانه سلحشوری پیرامون بازگشت به قانون اساسی و به ویژه اجرایی شدن اصل ۵۹ (همه پرسی) چنان وحشتی را در اردوگاه اقتدارگرایان به وجود آورد که نمایندگان افراطی مجلس دهم از این دو نماینده شجاع اصلاح طلب به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت بردهاند و زمزمه اخراج این دو نفر رادر سر میپرورانند!

بد نیست آقای علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی یک دوره آموزش و روخوانی قانون اساسی را برای۲۱ نماینده کم سواد و بیمایه که تا کنون زحمت یک بار خواندن قانون اساسی را به خویش ندادهاند، ترتیب دهد تا اصل ۸۴ را یک بار بخوانند!

اگر نمایندهای از تریبون مجلس و در نطق قبل از دستور حاکمیت را مخاطب قرار دهد و آن را به اجرای بدون تنازل قانون اساسی دعوت نماید، آیا مرتکب ذنب لایغفر شده است؟

نمایندگان کم سوادی که به برکت نظارت استصوابی و درغیاب نمایندگان واقعی مردم خانه ملت را غصب نمودهاند، نمیدانند که ۱۷۷اصل قانون اساسی جملگی محترمند و هیچ اصلی بر اصول دیگر تقدم ندارد؟

اگر نمایندهای به اصل ۵۹ قانون اساسی که نماد روح جمهوریت نظام است، التزام و بر اجرای آن تاکید داشته باشد آیا باید محاکمه و از مجلس اخراج گردد؟

چه تفاوتی بین اصول۱۱۰ و ۵۹ قانون اساسی وجود دارد؟
ولایتمداری و مردم سالاری از پرتو التزام به این ۲ اصل به وجود میآید.

قانون اساسی عالیترین سند قانونی کشوراست و همه اصول آن برای آحاد ملت نافذ، محترم و یکسان است.

شکایتی که ۲۱ نماینده افراطی مجلس از دو نماینده حق طلب مردم تهران به کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان نمودهاند، مصداق قانون شکنی و هتک حرمت به ساحت ملت و جمهوریت نظام است.

از این رو رئیس جمهور به عنوان نماد حاکمیت ملی و به منظور حراست از جایگاه عالی قانون اساسی طبق اصل ۱۲۱ باید اخطار قانون اساسی دهد.

متاسفانه اقلیت اقتدارگرا و پرتریبون با شکایت از دو ناطق جلسه علنی مجلس قصد دارند با ایجاد فضای خفقانی، مجلسیان را خفه کنند و خانه ملت را به گورستانی سرد و خاموش تبدیل نمایند.

وظیفه نمایندگی مجلس امانت داری در تریبون مجلس است.
پروانه سلحشوری و غلامرضاحیدری در راستای عمل به سوگندی که خوردهاند گوشهای از دردها و آلام ملت را بیان نمودهاند و این گونه آماج حملات سازمان یافتهای شدهاند که سرآغاز یک کودتای ننگین است.
طراحان کودتا می خواهند در خانه ملت زبان مردم قطع گردد و نماینده مجلس فقط مترسکی برای تایید رفتارهای آنان باشد.

مردم، نخبگان سیاسی، احزاب اصلاح طلب باید به مقابله با این ۲۱ نماینده قانون شکن بپردازند.
زیرا اگر این فضا ادامه یابد، آیندهای خطرناک در سپهر سیاسی ایران برای فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی محتمل خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار