کد خبر: ۶۲۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 24 June 2018

تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: در گذشته بودجه‌های این حوزه مبالغی میلیاردی بود اما در حال حاضر فقط برای روز خبرنگار و انتشار کتاب مبالغی تخصیص داده می‌شود.

فیروز فاضلی شب گذشته در جلسه دیدار هنرمندان استان گیلان با استاندار اظهار داشت: قابل تامل است که از بین 26 نفر از مسئولان نهادهای متولی امر فرهنگ تنها مسئولان 3 نهاد در جلسه حاضر شدند و کارشناسان سایر نهادهای نیز به جای پاسخگویی مطالبه‌گری می‌کنند.

با بیان اینکه تمام دغدغه‌های مطرح شده از سوی هنرمندان استان را می‌پذیرم گفت: در گذشته بودجه‌های مربوط به فصل 5 بودجه فرهنگ و ارشاد مبالغ میلیاردی بود اما در حال حاضر فقط برای روز خبرنگار و انتشار کتاب مبالغی تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیاء(ص) را مجتمعی پیر دانست که تمام فعالیت‌های فرهنگی هنری در آن انجام می‌شود و تصریح کرد: از هنرمندان استان گیلان توقع دارم با ما همراه باشند تا مشکلات را رفع کنیم.

فاضلی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از تالار مرکزی رشت خاطرنشان کرد: تاکنون 225 گزارش از روند بهره‌برداری از این تالار به وزارتخانه ارسال کردم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اعلام اینکه پروژه تالار مرکزی رشت پیشرفت 92 درصدی دارد تصریح کرد: با جدیت پیگیر بهره‌برداری هرچه سریعتر از این تالار هستم.

فاضلی ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده در دوران مدیریت خود اظهار داشت: نخستین اکسپوی عکس و همچنین تامین اعتبار 7 میلیاردی برای ساخت فیلم بلند در گیلان در دوران مدیریت من انجام شد.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد تنها متولی حوزه فرهنگ و هنر نیست و سایر دستگاه‌های ذی ربط در حوزه فرهنگ نیز باید پاسخگوی عملکردشان باشند افزود: با مساعدت استاندار گیلان بیمه تکمیلی هنرمندان استان امسال پرداخت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه من در کارهای گروهی اهالی فرهنگ و هنر دخالت نمی‌کنم گفت: من نمی‌توانم متولی اهالی فرهنگ و هنر باشم و فقط می‌توانم بنشینم و به آن‌ها بگویم چه کاری انجام شده و چه کاری انجام نشده زیرا متولی آن انجمن‌ نمایش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار