شهردار رشت در جمع اصحاب رسانه های مجازی خبر داد:
تابناک / عصر روز گذشته اولین نشست رسانه ای شهردار رشت با رسانه های مجازی استان دردفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴ 19 June 2018

 

تابناک / عصر روز گذشته اولین نشست رسانه ای شهردار رشت با رسانه های مجازی استان دردفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

 

دکتر مسعود نصرتی در این نشست ضمن خیر مقدم به حضور در جمع اصحاب رسانه های مجازی استان اذعان داشت: مشکلات شهرداری رشت با مکانیسم جدید در حال تغییر است.

وی ضمن عذر خواهی از وقفه ایجاد شده در برگزاری مصاحبه های رسانه های در ماههای اخیر تصریح کرد: وجود یک سیستم ۵۰ نفره از رسانه های مجازی در شهر رشت بسیار قابل تامل است، و این نشان از فعالیت و تلاش مردم این شهر در عرصه فرهنگی دارد.

نقش موثر بخش خصوصی در بهبود وضعیت اقتصادی شهر و کشور

شهردار رشت با اشاره به حضور امروز خود در جلسه معارفه دکتر ذاکری و تودیع شکریه در شورای شهر رشت یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در کشور و تاثیر آن بر مدیریت شهری ، ورود بخش خصوصی می تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی شهر ودر نهایت کشور داشته باشد.

دکتر مسعود نصرتی مسدود شدن حساب مالی شهرداری را یک فاجعه خواند و گفت: بسته شدن بیش از بیست بار حساب شهرداری در طول ۸ ماه گذشته بسیار اسف بار است، شهر رشت با وجود یک ارا قطعی در حوزه مدیریت شهری و باخذ فرصت یک ساله در سنوات گذشته نتوانسته بدهکاری های خود تسویه حساب کند،لذا شورای پنجم شهردار منتخب این شورا پس از مواجه با بیست و یک پرونده درطی حدود یک سال اخیر خوشبختانه توانست هر بیست و یک پرونده را تسویه کند.

وی از وجود ۷۴ چک برگشتی موجود از سالهای گذشته در شهرداری خبر داد و یاداور شد: امید است دیگر وارد بازی جدیدی نشویم و این ۷۴ چک برگشتی را جمع و شاهد دور و تسلسل مسدودی حساب های شهرداری نباشیم.

شهردار رشت با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه برای ۱۶ پروژه در حوزه سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: برای اجرای این این پروژه ها با مراجعه ۱۰۷ سرمایه گذار روبرو بوده ایم که این بذای شهر رشت بسیار ارزشمند است.

او گفت: در ۶ هفته متوالی ۶ پروژه افتتاح و ۶ پروژه کلنگ زنی خواهد شد. برای پروژه هایی که در چهارچوب پیمانکاری است و مابقی پروژه های قابل تعریف در بودجه ۹۷ چه به صورت ملکی و چه به صورت نقدی تامین مالی انجام شده است.

دکتر نصرتی افزود: برای ۳۴ پروژه ۳۴ مدیر پروژه گذاشته شده است و از این تعداد. برای ۲۰ پروژه کلان مقیاس ۲۰ مدیر پروژه نیز تعریف شده است.

شهردار رشت اذعان داشت: سال گذشته ۲۵ هکتار قطعات تفکیکی مسکونی و تجاری و تملک مسیر صورت گرفته که در این زمینه تامین مالی ها فقط برای پروژه های عمرانی با موافقت شورا صورت گرفته است.

ضرورت انجام بازنگری طرح تفضیلی در شهر رشت

وی افزود: در حال حاضر شهرهای ایرانی که وابسته به تولید زیرساخت هستند درصنعت ساختمان با مشکل مواجه شده اند و کسی الان پروانه ساخت دریافت نخواهد کرد. شهرهایی که زیرساختهای آماده دارند نسخه خود را پیچیدند، حال شهری مثل رشت که با مشکلات دفن زباله بهداشتی، عدم وجود پارکهای محله ای، عدم وجود خانه فرهنگ و فرهنگسراها و....با مشکلات عدیده ای مواجه و کار را به سختی پیش خواهد برد.

مسعود نصرتی با تاکید بر ضرورت و نیاز بازنگری طرح تفضیلی در شهر رشت خاطرنشان کرد: در طول ۸ ماه اخیر ۵۱ مورد بازنگری صورت گرفت که در مرحله تصویب نهایی است تابا پیشبرد حداقلی ها رونقی در شهر ایجاد شود.

پیشاهنگ شدن شهر رشت در صنعت گردشگری

شهردار رشت در اشاره به داشته های شهر رشت از صنعت گردشگری سخن گفت و خاطرنشان کرد: با هم اندیشی های صورت گرفته در اتاق شکوفایی شهر رشت با شش کارگروه به این نتیجه رسیدیم که رشت باید در صنعت گردشگری پیشاهنگ شود و رشت به عنوان رشت ۲۰۲۰ در مسیر شهرهای راه ابریشم مطرح گردد.

برنامه ریزی در امور رسانه با متد جدید با انتصاب مدیر جدید امور رسانه شهرداری رشت

مسعود نصرتی در اشاره به انتخاب مریم رضاطبع به عنوان مدیر اجرایی امور رسانه و برنامه ریزی وی در امور رسانه با متد جدید از اول تیرماه خاطرنشان کرد: رشت نیازمند معرفی در عرصه ملی است و ارتباط با سرمایه گذاران احتیاج به محتوای مناسب برای برند سازی شهر رشت دارد و برای این کار در بودجه ۹۷ ردیف رسمی تعریف شد .

وی افزود: انتظار این است تا با کمک هم رشت به اندازه ای که لایقش هست معرفی شود و کارنامه و پیشینه شهر این را نشان میدهد که نمی گذارند سرمایه گذاران در این شهر ورود کنند ما باید این سد و تابو را بشکنیم.

آزاد سازی سیصد میلیارد تومان منابع ملکی شهرداری رشت

شهردار رشت از اتمام مسدودی حساب شهرداری خبرداد و گفت: تاکنون ۲۵ درصد بدهی ها پرداخت و سیصد میلیارد تومان منابع ملکی نیز ازاد شده است.

مسعود نصرتی در بخش پاسخ به سئوالات خبرنگاران به اهمیت نتایج پاسخ این سئوالات و اینکه چه دردی از مردم دوا خواهد کرد سخن گفت و اذعان داشت: براساس اعلام سازمان برنامه شهر رشت در سال ۵۵ جز ۵ شهر اول ایران در داشتن زیرساخت. مطرح و در سال ۹۵ جز بیست و شش شهر به لحاظ زیرساخت بوده است، حال در این ۴۰ سال چه روندی در پیش گرفته شد که وضعیت این چنین شد قابل تامل است ؟

او در خصوص سئوال طرح شده در زمینه ابلاغ های صادر شده از سوی مدیریت شهری گفت: در یک سال ۳۷۷۱ ابلاغ با وجود ۲۳۰۴ نیرو در شهرداری صادر شد ، ما برای اداره شهر مثل تمام دستگاهها و شهرداریها یک سری پست داریم و یک سری ابلاغ های انشایی و دوستانی که علاقه مند هستند میتوانند با کمی وقت گذاشتن متوجه تاثیر ابلاغ های انشایی در شهرداری یا دیگر دستگاهها باشند. هزاران ابلاغ انشایی برای پیشبرد اهداف اداری وجود دارد.

عدم اجرای ممیزی املاک سبب انباشت مطالبات شده است.

شهردار رشت در ادامه در پاسخ به سئوال چرایی عدم پرداخت قبوض عوارض ، نوسازی و پسماند در جلوی درب منازل تصریح کرد: در شهر رشت ممیزی املاک، چیزی که هر پنج سال در همه شهرهای ایران انجام میشود وجود ندارد، و این مطالبات انباشت شده ، لذا شهرداری در این قبض ها درامدی ندارد انجام این ممیزی و صدور قبض ها اگر زودتر انجام میشد، برخی از مشکلات اقتصادی شهرداری قابل حل خواهد بود.

مسعود نصرتی با تاکید بر بدهی۱۸۴ میلیارد تومانی شهرداری رشت در بدو ورود خود یادآور شد: این بدهی علیرغم علاقه قلبی من پرداخت شد و من دوست داشتم به اندازه این مبلغ پروژه انجام میشد، همچنین بودجه محقق در سال ۹۵ سیصد و نوئ و دو میلیارد بوده، که هشتاد درصد آن صرف پرداخت حقوق کارکنان شد.

او گفت: بحث دسترسی ازاد به نامه های محرمانه و انتشار انها نباید از شهردار سئوال شود بلکه باید به دنبال ان باشیم که این افراد چه نفعی از انتشار این اسناد میبرند .

در ماه مبارک رمضان به هیچ عنوان میزبان رسانه ای نبوده ام.

مسعود نصرتی در خصوص صیافت افطاری تصریح کرد: ما در روزهای اخر ماه رمضان به یک افطاری دعوت شدیم و ما به هیچ عنوان میزبان این میهمانی نبویم و این افطاری در یک رستورانی بوده نه در یک زیرپله و بیش از صد نفر در ان رستوران حضور داشتند.

وی در ادامه از عدم وجود مجوز در نصب میله هایبی ار تی خبر داد و گفت: میله های بی ار تی بدون مجوز در شهر اجرا شد، هرکسی سندی دارد که نصب این میله ها مجوز دارد حتما انتشار دهد،براین اساس در مرداد سال ۹۶ وزیر کشور با ابلاع مصوبه شورای عالی برای اگهی استاندار و برای اجرا برای شهرداری ارسال گردید.

او گفت:تا سال ۱۴۰۰ ما باید اتوبوس های خط معمولی و از سال ۱۴۰۵ با اماده سازی زیرساختهای جاده ای خط اول بی ار تی با ورود ۱۰۶ اتوبوس اجرایی خواهد شد.

برگزاری نشست خبری با مدیران رسانه های مکتوب در روز شنبه آینده

شهردار رشت در خصوص عدم پرداخت به رسانه ها خاطرنشان کرد: بعد از نامه شورای شهر در زمینه کنترل نوع پرداخت به رسانه ها احساس به برگزاری نشست به اصحاب رسانه شد و روز شنبه هم با فعالان رسانه مکتوب این نشست را خواهیم داشت تا برنامه ریزی های لازم در زمینه ارتقا برنامه های مدیریت شهری انجام گردد.

ارتقا جشنواره ها در رشت

وی از ارتقا جشنوارها در رشت خبرداد و اذعان داشت: سالن جلسات سرمایه گذاری با تمام امکانات متفاوت شد تا سرمایه گذار شاهد نداشته های این شهر نباشد.در یک مقایسه می توان دفتر و ساختمان و ماشینی که متعلق به شهرداری است را با تمام شهرداریها باعث تاسف است یکسری از موضوعات قابل تامل و تاسف است.

او اصحاب رسانه را شهروند این شهر هم خواند و بیان داشت:

کارخانه اسفالت شهرداری رشت تعطیل و متروکهبود اما در عوض پیمانهایی داشتیم که لحظه لحظه به بدهی شهرداری اضافه می شد برای ارتقا کارخانه اسفالت پس از ۳۷ سال با اخذ مجوز اسفالت توانستیم این کارخانه را به بهره برداری برسانیم

مسعود نصرتی در پاسخ به چرایی عدم حضور شهردار در پیاده راه شهر در زمان برگزاری و نمایش مسابقه فوتبال ایران و مراکش یاداور شد:

کسی از اصحاب رسانه از شهردار نپرسید که شما در آن زمان کجا بودید و یا اینکه چه کسی مجوز برپایی نمایش این مسابقه را از شورای تامین و استاندار و فرماندار گرفته است؟ ما نامه ای جلوتر از مابقی شهرداریها برای نمایش مسابقه فوتبال در میدان اصلی شهر تهیه کردیم . دردیگر شهرها چون تهران مخالفت کردند و در پی تماس حضوری با استاندار موافقت برگزاری و نمایش این مسابقه در میدان شهر را گرفتم .

توقف تهاتر در شهرداری رشت

شهردار رشت از توقف تهاتر در شهرداری خبرداد و یادآور شد: شهرداری رشت جلوی تهاتر پرشائبه را با برگزاری کمیسیون ها گرفته است ،لذا اگر تهاتری درحال انجام است حتما به شهردار اطلاع رسانی شود.

تعدیل یک شانزدهم در پرداخت پاداش های مدیران شهرداری

نصرتی از تعدیل یک شانزدهم در پرداخت پاداش ها سخن گفت و افزود:ما سعی کردیم که پاداش در حوزه کارشناسان مسئول به بالا توقع براساس ضوابط قانونی انجام گیرد و در پرداخت پاداشها هم به میزان یک شانزدهم تعدیل شد و در هیچ رسانه ای علیرغم انتظار اطلاع رسانی نشد.

آماده بودن بستر شهر برای کار کردن و انتقاد منصفانه و متخصصانه

شهردار رشت ، با اشاره به خرید و کاشت درختهای ده ساله در هر ۵ محور پیاده راه بیان داست: فضای سبز پیاده راه باتوجه به اقلیم شهر رشت اصلاح گردید.

مسعود نصرتی از آماده بودن بستر شهر برای کار کردن و انتقاد منصفانه و متخصصانه نه لحظه ای خبرداد و تصریح کرد: حال باید بررسی کرد که چرا به دلیل بی ثباتی مدیریتی در این شهر ظرف ۴۰ سال ۴۰ شهردار رشت عوض شد، در حالی که ۹۵ درصد مدیران این شهر نیزبومی بوده اند.

امروز به هیچ عنوان مشاور در قالب پرداخت حقوق ماهیانه نداریم.

شهردار رشت در خصوص مشاوران فعال در شهرداری اظهار داشت: در حال حاضر اصلا مشاور نداریم ما در گذشته دوبخش ۱۴۳ نفر و ۱۷ نفر که البته بخش اعظم انها مشاور نبودند، در شهرداری فعالیت داشتند، اما اکنون مشاور شهردار نداریم بلکه یک سری قراردادهای مشاوره ای به عنوان مشاور شهردار منعقد نشده است و امروز به هیچ عنوان مشاوری با دریافت حقوق ماهیانه نداریم.

 

در این نشست سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت ضمن اظهار خرسندی در جمع اصحاب رسانه های مجازی استان اذعان داشت: طی یک برنامه ریزی مدون و با یک روش و متد جدید از ابتدای تیرماه امسال سعی برآن است تا با کمک اصحاب محترم رسانه گام های بلندی جهت بهبود وضعیت مدیریت شهری برداشته شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار