اظهارات مدیرکل کتابخانه بی پاسخ نماند؛
تابناک / فرماندار رشت گفت: در رشت و بر اساس یک سنت دیرینه نادرست شهرداری نیم درصد عوارض را به جای اینکه به حساب اداره رشت واریز کند، به حساب اداره کل کتابخانه های عمومی استان واریز می کرده است اما بنده از حق شهرستان رشت دفاع نموده ام و این پول را به حساب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت واریز خواهم کرد.
کد خبر: ۶۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰ 14 June 2018

تابناک / فرماندار رشت گفت: در رشت و بر اساس یک سنت دیرینه نادرست شهرداری نیم درصد عوارض را به جای اینکه به حساب اداره رشت واریز کند، به حساب اداره کل کتابخانه های عمومی استان واریز می کرده است اما بنده از حق شهرستان رشت دفاع نموده ام و این پول را به حساب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت واریز خواهم کرد.

 

فرماندار رشت: نوری به عنوان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان تا کنون چه اقداماتی انجام داده است؟! / مدیرکل کتابخانه های گیلان در هیچ کدام از جلساتی که ما ترتیب دادیم شرکت نکرده و این نشان دهنده کم اهمیت بودن رشت برای ایشان است

 

گفتگوی دیروز مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در خصوص نقش فرمانداری رشت در وصول مطالبات این اداره کل، واکنش فرماندار رشت را در پی داشت. نوری گفته بود: شهرداری رشت 3ماه است که حق نیم درصد قانونی کتابخانه های عمومی شهر رشت را پرداخت نکرده است و به همین دلیل فعالیت های این شهرستان با اختلال مواجه شده است. وی همچنین گفته بود: فرمانداری رشت در زمینه مشکلات مالی کتابخانه های عمومی رشت تنها در حد حرف و ایراد گرفتن بسنده کرده است.

در همین راستا فرماندار رشت گفت: این کلی گویی ها به نظر بنده مناسب مدیران استان نیست. بنده فکر می کنم برای مردم هم جذاب باشد که بدانند ایشان به عنوان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان تا کنون چه اقداماتی انجام داده اند؟! من به عنوان فرماندار شهرستان رشت این حق را دارم که از ایشان بابت اقدامات انجام شده کتابخانه های عمومی در حوزه شهرستان مطالبه گر باشم.

احمدی ادامه داد: آقای نوری به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در هیچ کدام از جلساتی که ما ترتیب دادیم شرکت نکرده اند و این نشان دهنده کم اهمیت بودن رشت برای ایشان است؛ اما رشت برای من بسیار اهمیت دارد، بنده به عنوان فرماندار رشت به کتابخانه ها و اموراتشان در رشت به شدت حساسیت و تعصب دارم.

فرماندار رشت افزود: از بدو ورودم به فرمانداری رشت، متوجه شدم که نیم درصدی را که طبق قانون شهرداری می بایست به حساب اداره کتابخانه های عمومی هر شهرستان واریز نماید، در رشت به حساب اداره کل واریز میگردد! من پیش از این فرماندار شهرستان های رودبار و لاهیجان بوده ام و هیچ جا نیم درصد عوارض به حساب اداره کل واریز نمیشد، اما در رشت بر اساس یک سنت دیرینه نادرست شهرداری نیم درصد عوارض را به حساب اداره کل کتابخانه های عمومی استان واریز می کرده است.

احمدی ادامه داد: بنده با شهرداری پیرامون این مساله مکاتبه کردم و این مشکل را حل خواهم کرد، اما آقای نوری در مصاحبه ای بیان کرده اند که آقای فرماندار رشت در امر وصول این پول از شهرداری رشت ناتوان است؛ در حالی که موضوع اینگونه نیست، حساب شهرداری رشت از ابتدای امسال به صورت مکرر مسدود بوده است، طی مذاکراتی که با شهردار رشت هم داشته ام ایشان به من گفته اند که چک، حق السهم کتابخانه های عمومی رشت از عوارض صادر شده است و فقط منتظر رفع انسداد حساب هستند که انشالله با رفع مشکل انسداد حساب های شهرداری در روز های آینده، قدر السهم کتابخانه ها پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه در سال 1396 ما برای کتابخانه های عمومی استان گیلان یک میلیارد و سیصد ملیون تومان اعتبار مصوب کرده ایم، که در زمان فرماندار پیشین بود، تا امروز که این مصاحبه را میکنیم مبلغ چهارصد و یک میلیون تومان از این اعتبار را اداره کل دریافت کرده است؛ این تخصیص هم در دست من نیست و استانی می باشد و برای بیشتر شدن مبلغ تخصیص داده شده خود ایشان باید پیگیر می شدند.

رییس شورای تامین شهرستان رشت افزود: به جای اینکه اینگونه حرف ها را رد و بدل کنیم، بیاییم به هم کمک کنیم تا سرانه مطالعه و فضای مطالعه را در شهرستان بالا ببریم. من شخصا اعلام آمادگی می کنم و میگویم فرمانداری رشت این آمادگی را دارد، اما من از حق شهرستان رشت نمی گذرم و این پول باید به حساب خود اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت واریز شود. این که بنده میگویم یک قانون است، دلخواه شخص بنده نیست، استناد به ماده 6 قانون تخصیص و اداره کتابخانه های عمومی کشور که میگوید شهرداری ها هرساله مکلف به پرداخت حداقل نیم درصد از درآمدشان به اداره کتابخانه های عمومی شهر مربوطه هستند.

فرماندار رشت در پایان گفت: متاسفانه آقای نوری تا امروز این پول را به حساب اداره کل واریز می کردند، اما بنده از حق شهرستان رشت دفاع نموده ام و این پول را به حساب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت واریز خواهم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
با سلام و ادب ، آقای فرماندار شما که خودتان ذیحساب اداره کل کتابخانه های عمومی استان بودید چطور این سنت به قول شما دیرینه را نمی دانستید چطور دوران مدیرکلی آقای احمدی پور(کسی که شما را در استانداری به فرمانداری شهرستان رودبار برد) و جانعلی پور و محمدپور و غیره درباره این سنت دیرینه صحبتی نمی شد آلان تازه فهمیدید !!!! شرکت نکردن مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در جلسات فرمانداری بهانه ای نا بخردانه است که متاسفانه از طرف یک فرماندار مطرح می گردد ، شما در رودبار هم که فرماندار بود اظهار داشتید که رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار را (چون حرف حق می زد و پیگیر حقوق کتابخانه های شهرستان بود و تسلط به امور حقوقی داشت) برکنار کنید خودم آن اداره را می چرخانم . به نظر می آید که متاسفانه شما کلا با کتابخانه ها مشکل ریشه ای دارید!!! البته مثل اینکه سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان رشت این وسط شیطنت هایی هم کرده که به وضوح روشن است. درآخر باید بیان کنم چاه کن همیشه ته چاه است...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار