کد خبر: ۶۱۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 13 June 2018

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: با توجه به مشکلاتی که در بحث بازار ارز، تورم، رکود و حل نشدن مشکل مال باختگان وجود دارد آیا حق مردم و نمایندگان نیست که رییس‌جمهور به مجلس بیاید و پاسخگو باشد؟

به گزارش شما نیوز ، جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی، اگر مسائل اساسی برای مردم ایجاد شود مردم حق دارند بر اساس قانون از رییس‌جمهور سوال بپرسند. با توجه به مشکلاتی که در بخش بازار ارز، تورم، رکود و حل نشدن مشکل مال باختگان و بسیاری از مشکلاتی که همچنان وجود دارد آیا حق مردم و نمایندگان نیست که رییس‌جمهور در مجلس حاضر شود و پاسخگو باشد؟

 

وی در ادامه بیان کرد: هیات رییسه با دولت مماشات انجام داد و سوال از رییس‌جمهور را طول داد. در نهایت بعد از اینکه یک هفته از سوال گذشت عده‌ای از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند. بر اساس ماده ۲۱۲ دولت تنها یک هفته فرصت دارد تا لابی انجام دهد و سوال را از نمایندگان پس بگیرد، اما این سوال بعد از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه که یک هفته از مطرح شدن آن گذشته بود، پس گرفته شد که خلاف قانون اساسی است.

 

وی افزود: آقای یوسفیان ملا نامه‌ای که نوشته باید تا غروب سوال پس گرفته شود خلاف است. ایشان دیگر رییس کمیسیون تلفیق نیست و رییس جدید باید پاسخگو باشد. با توجه به مشکلاتی که امروز وجود دارد اگر دولت و مجلس با هم مماشات کنند مردم گرفتاری خود را به کجا باید ببرند؟ آیا مردم حق ندارند تا از نمایندگان خود سوال بپرسند؟

 

وی در پایان گفت: من معتقد هستم که هیات رییسه بر اساس ماده ۲۱۲ تخلف کرده و همچنان سوال باقی است و آقای رییس‌جمهور باید در مجلس حضور یابد و پاسخگو باشد.

 

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: اینکه شما می‌گویید هیات رییسه تخلف کرده است صرفا نظر شخصی شماست، اگر امضا می‌کنید چرا بعدا امضای خود را پس می‌گیرید؟ چه کسی گفته است که امضای خود را پس بگیرید و اینگونه پشت تریبون اختلافات را بیان کنید؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار