کد خبر: ۶۱۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 11 June 2018

تابناک / سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی بندرانزلی در حالی تشکیل شد که اعضای آن به الحاق شهر بندرانزلی به منطقه آزاد تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی عصر یکشنبه در این جلسه با اظهار تشکر از حمایت های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص کمک مالی به تیم فوتبال ملوان گفت : بهره گیری از مزایا و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در جهت رونق کسب و کار و اقتصاد و معیشت شهروندان بیش از پیش ضرورت دارد.
امیر احمدی فرد افزود: تا پیش از رونق بازار منطقه آزاد ، در بازار انزلی مشکلی وجود نداشت اما پس از رونق بازار منطقه آزاد انزلی و فعالیت بیش از هزار و 900 غرفه در این منطقه موجبات رکود بازار انزلی را به وجود آورده و بازاریان بندرانزلی را با چالش جدی مواجه کرده است .
وی یادآور شد : مناطق آزاد برای خروج وابستگی اقتصاد کشور به نفت و روی آوردن به سمت اقتصاد غیر نفتی به وجود آمدند تا با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ورود تکنولوژی و دانش نو بازار کشور را رونق دهند و با افزایش صادرات در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.
احمدی فرد با اشاره به رونق گردشگری منطقه آزاد انزلی و تبدیل شدن آن به مقصد سفر و اشتغال بیش از 2 هزار جوان در آن منطقه به عنوان بخشی از مزایای منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با توجه به مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شده از سوی منطقه آزاد انزلی برای رفع مشکل مالی ملوان پیشنهاد می شود یکی از صندلی های هیات مدیره باشگاه به منطقه آزاد انزلی اختصاص یابد .
رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی تاکید کرد : مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جلسات که با شورای شهر داشت، قول مساعد داد که منطقه ازاد انزلی در هر زمینه ای که بر اساس قانون باشد حامی شهر انزلی باشد .
وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر بندرانزلی در تلاش است که شهر انزلی به منطقه آزاد الحاق شود و یا حداقل مناطقی از این شهر در محدوده منطقه آزاد قرار گرفته تا اصناف و بازاریان شهر بندرانزلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند .

** قانون فعلی مناطق آزاد اجازه معافیت مالیاتی به بازاریان انزلی را نمی دهد
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به توسعه و رشد منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: خواسته مردم انزلی از نظر ما بسیار اهمیت دارد اما همه نهادها و مسئولان باید با همگرایی به خرد جمعی برسند.
وحید طالب پور با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی ارزش آفرینی برای مردم را در دستور کار دارد افزود: قانون فعلی اجازه استفاده بازاریان انزلی از معافیت مالیاتی مناطق آزاد را نمی دهد و باید این موضوع از طریق نمایندگان مجلس پیگیری شود .
وی با اشاره به صادرات کالا از منطقه ازاد انزلی در سال گذشته به ارزش 62 میلیون دلار تاکید کرد: اینکه گفته می شود مناطق آزاد تنها در راستای واردات کالا فعالیت می کنند ، نادرست است .
طالب پور با اشاره به اشتغال 17 هزار نفر در منطقه ازاد انزلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه هزار نفر در 2 شهرک صنعتی مشغول به کار هستند و شهرک صنعتی شماره سه منطقه آزاد نیز در دست احداث است و برای جذب نیروی کار نیز در حال ایجاد بانک اطلاعاتی برای معرفی نیروهای انسانی جویای کار به کارفرمایان هستیم .
وی با اشاره به احداث بزرگترین آکواریوم ایران و احداث مارینا درجهت جذب هرچه بیشتر گردشگر به این منطقه یادآور شد: منطقه آزاد انزلی در راستای کمک به اصناف انزلی ، به بازاریانی که در راستای حمایت از کالای ایرانی فعالیت می کنند غرفه های موجود خود را جهت بهره برداری در اختیار آنان قرار می دهد.
وی با اشاره به همکاری ها و فعالیت های مشترک فرهنگی شهرداری بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در خصوص احداث خانه فرهنگ انزلی و همچنین مشارکت در برگزاری جشن های مناسبت های مختلف ، منطقه آزاد انزلی آماده هر گونه همکاری است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و شورای اسلامی این شهر ساحلی 7 عضو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار