در نشست افطاری فعالان ستاد انتخاباتی روحانی با حضور استاندار گیلان؛
تابناک / نشست افطاری حامیان  ستاد انتخاباتی روحانی در استان گیلان با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 11 June 2018

تابناک / نشست افطاری حامیان  ستاد انتخاباتی روحانی در استان گیلان با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.

جمع زیادی از اصلاح  طلبان، اعتدالیون، فرمانداران و مدیران کل استان در این جلسه حاضر بودند.

 

حامیان دولت روزگار خوشی ندارند

در ابتدای نشست سروش اکبرزاده دبیر مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان و قائم مقام ستاد روحانی در استان گیلان خطاب به استاندار گیلان گفت: همه کسانی که در این نشست حاضر شدند از فعالان ستاد روحانی و قدرت و تثبیت دولت در سالهای ۹۲ و ۹۶ هستند که امروز  روزگار خوشی ندارند، این دوستان از هیچ کاری برای بالا بردن پایگاه اجتماعی در این برهه کوتاهی نکردند. اما امروز با حجم بالای مطالبات و سوالاتی مواجهند که به هیچ وجه قدرت پاسخگوئی آن را ندارند. وی در ادامه گفت: خوشحالیم  با استانداری طرفیم که به نقطه نظرات توجه می کند. دوستان حاضر در جلسه ضمن این که از دولت حمایت می کنند از دولت گلایه و شکایت دارند. وی ادامه داد:  طبیعی است که پاسخ داده شود که مشکلات ساختاری داریم و با حجم فشارها روبه رو هستیم، ما با کارشکنی های جناح رقیب آشنا هستیم. ما یادگار دولتی هستیم که هر نه روز یک بحران ایجاد می کردند و اکنون همان دولت تکرار شده است و حتی به سه روز یک بحران تبدیل شده است.

اکبرزاده در پایان گفت: ما هیچ کدام تقاضا نداریم که فرماندار و مسئول شویم، اما کسانی که سفره را پهن کرده اند شانیت این را رعایت نکرده اند که مشاورین کارگزاران دولت باشیم؟ این ها گلایه هایی است که داریم و با گلایه کارشکنان مخالف است.

 

آقای روحانی یا نتوانستند و یا بعضی ها نخواستند و نمی گذارند که به بسیاری از وعده ها عمل کنند

سهیلا مدارائی دبیرکل حزب مشارکت های مردمی استان گیلان نیز در این نشست گفت: همان طور که ما روحانی را پیروز کردیم وظیفه ما است که جلوی سقوط را نیز بگیریم. باید ارتباط معنوی با مردم فراهم کنیم ، زیرا این کشور ما است و همین جا زندگی می کنیم و در همین جا خواهیم مرد و نسبت به آن علاقه داریم. وی افزود: ما کشوری صلح طلب هستیم. تندروها بدانند که تا زمانی که ما زنده هستیم این امکان برای آن ها به وجود نمی آید که واسطه خرید اسلحه های مرگ جمعی از طریق بیگانگان باشند.

وی ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات تنها  با همدلی و همبستگی و وحدت جواب می دهد و در این میان  مطالبه گری باید باشد. آقای روحانی یا نتوانستند و یا بعضی ها نخواستند و نمی گذارند که به بسیاری از وعده ها عمل کنند. ولی نمایندگان دولت در استان ها باید از پتانسیل های هر استان بهره بگیرند.

مدارائی در ادامه خطاب به استاندار گفت: طرح بوم گردی شما بسیار عالی است. ولی ما طرح بسیار بزرگتری در دولت اصلاحات کریدور شمال و جنوب شماره نه را داشتیم که مصوب اتحادیه اروپا است و در دولت اصلاحات از سال ۴۶ تا ۸۴ دوستان ما در استان گیلان تمام تلاش آن را برای احیای آن گذاشتند ولی بعد از آن ادامه پیدا نکرد. این طرح از هلسینکی فنلاند تا هند ادامه پیدا می کند و بسیاری از کشورها تمایل به آن دارند که تحول بزرگی در کشور و استان ایجاد می کند. این طرح راه آهن بسیار به آن کمک می کند و امیدواریم که استاندار گیلان این طرح  را ادامه دهند.

 

اگر می خواهیم تجربه تلخ ۸۴ تکرار نشود باید جوانان را ساماندهی کنیم

روح الله غفاری از فعالین سیاسی و مسئول  برنامه‌ریزی ستاد جوانان روحانی نیز در این نشست گفت:من از نمایندگی جوانانی صحبت می کنم که در انتخابات شور آفریدند و تحسین همگان از جمله روحانی را ایجاد کردند.

وی ادامه داد:امروز اگر می خواهیم تجربه تلخ ۸۴ تکرار نشود باید جوانان را ساماندهی کنیم و نباید بگذاریم مطالبات جوانان بر زمین بماند. سد راه تحول بدنه اداری بی تحرک هست و جزء با جوانان تحول آفرین و سنت شکن محقق نمی شود.

 

حق داریم خسته شویم و نقد کنیم اما حق نداریم مایوس باشیم

سعید فرج پور رئیس ستاد روحانی در شهرستان رودسر نیز در این نشست ابراز داشت: می دانیم که  فعالین ستادهای روحانی خسته اند و هنوز دستی غبار خستگی را از شانه های ان ها نتکانده است و حتی دست کریمی برای پرداخت بدهی مالی آن ها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: هیچ کس مثل شما در دسترس تر برای شنیدن انتقادات مردم و سرزنش های شبکه های اجتماعی نیست. ما می توانیم خسته باشیم  و نقد کنیم. ما به می توانیم به سقوط مظلومانه برجام و وضعیت حبس و حصر اشاره کنیم. اما حق نداریم مایوس باشیم. حق نداریم از کانون امیدی که برای مردم ایجاد کردیم فاصله بگیریم. باید مترصد فرصت دیگری باشیم و  بارقه های امیدی را در دل بپرورانیم حتی اگر  این بار شکست خوردیم.

 

گوئی به تمامی عوامل دولت فرمان  داده شده که سرمایه اجتماعی دولت را بسوزانند/ بعضی نمایندگان که گاهی افتخار ما هستند زیر پای اصلاح طلبان در گیلان را خالی کردند/ هم سه عضو لیست امید شورای شهر را فراموش کردیم هم آن ها نفر بعدی لیست را/ بزرگان اصلاح طلب به نسل بعدی خود بدهکار هستند/ تنها در زمان انتخابات به سراغ آن ها رفتید

وحید احمدی آرا از دیگر فعالین ستاد روحانی نیز در این نشست ابراز داشت: نتیجه انتخابات هرچند قابل پیش بینی بود اما یکی از عجیب ترین انتخابات بود. با این که اتفاق محیرالعقولی اتفاق نیفتاد اما طی سه ماه بسیاری از ژنرال هایی که برای روحانی تلاش کردند خیلی سریع نادم و پشیمان شدند. وی ادامه داد: خیلی جالب است که در مسیر از دست دادن آبروی اجتماعی که بخش عمده آن از سوی اصلاح طلبان ایجاد شد،  عناصر اصلی این دولت از هیچ کوششی فروگذار نکردند. وی ادامه داد: شبهه های دروغ های احمدی نژادی و یا بی تفاوتی به اتفاقات نوظهور اجتماعی و سیاسی و اقتصادی که در کشور اتفاق افتاد  از جمله این مسائل بودند،  گوئی به تمامی عوامل دولت فرمان  داده شده بود که سرمایه اجتماعی دولت را بسوزانند تا در انتخابات بعدی به امثال دکتر روحانی کمک نکنند. جالب است که آن بخشی از دولت که انگار  به نظر می رسد نقش اصلی در دولت را دارد سکوت کرده و در خفا قرار دارد.

وی در ادامه گفت:از موارد سوزاندن سرمایه اجتماعی و عدم استفاده از دستاوردها در چهار سال  گذشته می توان  به لیست امیدی اشاره کرد  که با هزار امید و آرزو جسته و گریخته در شهرهای مختلف موفق شد وارد مجلس شود. ولی نمایندگانی که کم روتر، کم توان تر و کمترشناخته شده تر بودند  به حال خودشان رها کردیم، در حالی که بیشترین وفاداری را به نظرات فراکسیونی داشتند و به بازی  گرفته نشدند و حتی از قدرت و مشاوره فکری آن ها نیز پرهیز می کنیم ولی نمایندگانی  را به بازی می گیریم که صدای بلند اصلاح طلبی در کشور هستند و مواضع و سخنانشان باعث افتخار ما است  در مواقع حساس آن چنان  زیرپای اصلاح طلبان را خالی می کنند که همه ما شوکه می شویم که لیست موازی یکی از نمایندگان در مقابل اصلاح طلبان در انتخابات شورای گذشته در همین راستا بود که شاهد حضور لیست مشابه با حضور اقوام و نسبتهای فامیلی بودیم.

احمدی آرا ادامه داد: ما همین تعداد کمی که در شورای شهر رشت بدست آوردیم  را نیز فراموش کردیم  و آن ها نیز نفر بعدی که در مرحله ورود به شورای شهر بود را فراموش کردند. جالب است مدیرانی که می توانستند در زمینه ورود قانونی این عضو به شورا تلاش کنند آن ها نیز سکوت کردند که البته خدا را شکر این غائله ختم به خیر شد و من به دوست عزیزم آقای دکتر بهراد ذاکری بابت ورود قریب الوقوع به شورای شهر رشت تبریک می گویم.

احمدی آرا در ادامه خطاب به استاندار گفت: ما در ابتدا حامی شما نبودیم ولی وقتی نقطه نظرات شما را شنیدیم و بارقه امید را حس کردیم تلاش کردیم همیشه در کنار شما باشیم. اما کاش بیست درصد توانی که برای پروژه هایی چون بوم گردی صرف کردید برای انتصاب جوانان هم خرج می کردید و ای کاش جوانان را مثل پروژه نیمه کاره شبهای روشن رشت در شهرداری رها نمی کردید.انتصاب اندک جوانانی که در مدت تصدی گری شما اتفاق افتاد نشان داد که می توان به آن ها اعتماد کرد و پایه های دولت توسعه گرا را روی شانه های جوانان گذاشت.

این فعال سیاسی و فرهنگی در ادامه خطاب به بزرگان اصلاح طلب استان نیز گفت:  عزیزان نسلی بیست سال در کنار شما ایستاد.کمترین  دستاورد و بیشترین هزینه را داد. انگ و تهمت شنید. غنائم بین شما تقسیم شد که نسل جدید هیچ چشمداشتی به این غنائم ندارد.اما شما  به این نسل بدهکار هستید، بابت این که چون هیچ آموزش تشکیلاتی به آن ها یاد ندادید. تنها در زمان انتخابات به سراغ آن ها رفتید.حتی یک جلسه سخنرانی ماهانه  و حتی یک معرفی کتاب برای آن ها انجام ندادید. همان طور که من برای نسل بعد،خودم را بدهکار می دانم.

 

در حد مدیران استان نتوانستیم پاسخگوی جوانان باشیم/ راه دیگری جز ادامه این مسیر نیست

کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان و رئیس حزب اعتدال و توسعه استان نیز ابراز داشت: ما نه حق داریم خسته شویم  و نه ناامید! از فروپاشی نیز صحبت نکنیم. حمایت از روحانی حمایت از شخص نیست. حمایت از روایت حمایت خط  امام، رهبری، هاشمی، خاتمی است که به روحانی رسیده است که امروز امثال ناطق نوری و سید حسن خمینی از آن حمایت و تفسیر می کنند. ما از این خط حمایت می کنیم که مهمترین دلیلش این است که چاره ای نداریم و راه دیگری نیست.

وی در ادامه گفت: این سخن را قبول دارم که ما در حد مدیران استان نتوانستیم پاسخگوی جوانانی باشیم که  پیدایش این دولت تلاش کردند. در این زمینه موفقیتهای بسیار کوچکی بدست آوردیم که همین کار کوچک نیز می تواند با مشکل ایجاد شود. نباید این حق کوچک را نیز از آن ها مضایقه کنیم و باید زمینه ها در بخش دولتی و  خصوصی را برای آن ها ایجاد کنیم.

محمدی در انتها گفت: به عنوان دبیر حزب اعتدال و توسعه بر اتحاد همه جریانات سیاسی  حتی اصولگرایان معتدل که علاقمند پایداری نظام و این سیستم هستند تاکید می کنم. همه ما باید متحد باشیم. سوریه شدن آرزویی است که بعضی در سر می پروانند و باید با اتحاد نگذاریم که ایران خوراک شیران و پلنگان شود.

 

نباید راه را برای مخالفان باز کنیم

سید احمد حسینی رئیس ستاد روحانی در انتخابات گذشته نیز در این نشست بیان داشت: رویکرد اصلی ما این است که تجدید دیدار شود و همچنین طرح مسائل صورت بگیرد. به سهم خودم از همه عزیزان که از زوایای مختلف مسائل خود را مطرح کردند تشکر می کنم و مطمئنم همه آن چه گفته شد به خاطر آن است که اگر مشکلی وجود دارد بتوانیم آن را حل کنیم.

حسینی در ادامه گفت: هیچ کدام ما به دنبال این نیستیم که کشور معضل داشته باشد. مطمئنم رقبای ما راه اخلاقی را دنبال  نکردند. اما ما خودمان که در داخل این دولت حامی هستیم نباید راه را برای مخالفان باز کنیم.

 

همین که در اینجا حضور دارید نشانه این است که امید باقی مانده است/  نسل جوان باید گلایه کند ولی نباید ناامید شود

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در این نشست با تشکر از همه کسانی که نقطه نظرات خود را بیان کردند خاطرنشان کرد: من ناامیدی ها را باور نمیکنم. چون همین که در اینجا حضور دارید نشانه این است که امید باقی مانده است. معتقدم گلایه دارید واین گلایه داشتن برای بهتر کار کردن کار لازم است. ما نیاز به شنیدن انتقادات داریم. شما خودتان در این جمع حاضر شده اید و حتما امیدوار هستید که آمده اید. وی ادامه داد: توسعه سیاسی صبر و حوصله می خواهد و مثل راهسازی و کار عمرانی نیست که بگوئیم مثلا تعداد کارگر را برای فلان کار افزایش دهیم.

استاندار گیلان در ادامه بیان داشت: قطعا جوانان نیز باید امیدوار باشند. نسل جوان ما انقلاب کرده است و جوانان بودند که بعد از آن هدایت کشور را بر عهده گرفتند. مشخص است فکر می کنند  تعلق خاطر به انقلاب دارند که همچنان در مسئولیت هستند. طبیعتا برای نسل بعدی فضای بیشتری مهیا شده است.  به نظرم جای نگرانی و ناامیدی نیست. اگر میخواهیم ناامید شویم باید گوشه ای بنشینیم که بدخواهان هر کاری که دوست دارند انجام دهند.

سالاری ادامه  داد: این جمعی که در شکل گیری دولت عامل اصلی است باید در تعریف مسیر دولت نقش اصلی را داشته باشد. دولت خودش را بی نیاز از حامیان خودش نمی داند. ما باید حوصله کنیم و با همه گلایه ها مسیر روبه جلو است. هفت سال پیش این گلایه ها وجود نداشته است. این مقایسه به شما پیام مثبت می دهد.

استاندار در پایان افزود: ممکن است از استاندار دلخور باشید اما فرآیند کشور روبه جلو است. من معتقدم این نسل باید گلایه کند ولی نباید ناامید شده و البته معتقدم که ناامید نیز نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار