امام‌جمعه بندرماهشهر:
امام‌جمعه بندر ماهشهرگفت: در روزهای اخیر تعداد تیراندازی‌ها در این شهر افزایش یافته است و مسئولین امنیتی باید جدی‌تر وارد صحنه شوند.
کد خبر: ۶۰۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 18 May 2018

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام‌جمعه بندر ماهشهر در خطبه‌های این هفته ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به فرایض این ماه گفت: خداوند به روزه‌داران وعده بهشت داده و فرموده است هیچ بنده‌ای نیست که ماه رمضان بر او وارد شود و او روزش را روزه بگیرد و شر خود را از دیگران بازدارد و نگاهش را از حرام بپوشد و از آنچه خداوند بر او حرام کرده پرهیز کند. اگر انسان این موارد را در ماه رمضان مراعات کند خداوند متعال بهشت را بر او واجب می‌کند.

غبیشاوی ادامه داد: یکی از اعمالی که در این ماه بسیار بر آن سفارش شده است افطار دادن است. پیامبر اکرم (ص) در این خصوص فرموده‌اند اگر در این ماه مبارک به یک نفر روزه‌دار افطار دهیم، همین در قیامت به کمک انسان خواهد آمد و او را از صراط عبور خواهد داد. البته باید دقت شود که اسرافی در افطار دادن‌ها نباید صورت بگیرد. کسانی هم که توانایی افطار دادن ندارند اگر بتوانند در حد یک عدد خرما و یا جرعه آبی افطار دهند برای این امر کافی است.

خطیب جمعه بندر ماهشهر با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد در تاریخ انقلاب مزین به روز مقاومت و آزادسازی خرمشهر است. حضرت امام خمینی (ره) در این باره جمله معروفی دارند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. هرگاه کار ما با خلوص نیت برای رضای الهی صورت بگیرد ابواب گشوده خواهد شد و بن‌بستی در کار نخواهد بود و عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر قهرمان شد مصداق همین قانون است.

غبیشاوی با اشاره به حملات رژیم اشغالگر به غزه گفت: دو روز اخیر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خون بیش از شصت شهید بر زمین ریخته شد. نیروهای اسرائیلی با وقاحت تمام به صورت مستقیم به سوی مردمی که دست خالی هستند و تنها شعار می‌دهند شلیک می‌کند و خون آنان را به زمین می‌ریزند که جهان اسلام باید در برابر این گستاخی‌های رژیم اشغالگر موضع بگیرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه با اشاره به افزایش تیراندازی‌ها در بندر ماهشهر گفت: در مدت‌های اخیر تیراندازی در سطح شهر بسیار زیاد شده است و اسفبارتر اینکه شمار قربانیان هم به این تیراندازی‌ها اضافه‌ شده است. متأسفانه تهیه سلاح در بندر ماهشهر بسیار راحت است که حاصل آن‌هم اتفاقات تلخی است که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بخشی از عوامل روی آوردن جوانان به تیراندازی شامل مسائل فرهنگی می‌شود و اینکه جوان‌ها عمدتاً به دلیل نبود شغل و یا فاصله گرفتن از معارف و محافل قرآنی به آن مبتلا می‌شوند. به هر حال تمامی بزرگان، نخبگان و فرهنگیان به هر اندازه که می‌توانند باید برای جبران این کمبود تلاش کنند.

غبیشاوی تاکید کرد: مسئولین امنیتی باید جدی‌تر از این حرف‌ها در رفع چنین معضلاتی تلاش کنند تا سلاح به یک اسباب‌بازی برای برخی‌ها تبدیل نشود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار