کد خبر: ۶۰۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 18 May 2018

تابناک / مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان گفت: استان گیلان در جایگاه دهم کشور در حوزه مخابرات قرار دارد و امسال به طور قطع ۴ رتبه ارتقاء پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول آمویی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در زمانی که صنعت ارتباطات و تلگراف ایجاد شد کشورهای اروپایی اتحادیه تلگراف را تشکیل دادند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان هدف از ایجاد اتحادیه تلگراف را وضع قوانین حوزه تلگرام دانست و خاطرنشان کرد: پس از اختراع تلفن این اتحادیه تبدیل به اتحادیه مخابرات شد برای وضع قوانین حوزه ارتباطات.

آمویی با بیان اینکه پس از 10 سال از گذشت اختراع تلفن این تکنولوژی وارد ایران شد تصریح کرد: پس از گذشت چندین سال با کمک کشورهایی مانند بلژیک و انگلیس شرکت مخابرات احداث و تلفن در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات وظیفه ارائه خطوط تلفن به مردم را برعهده دارد ابراز داشت: استان گیلان از دوره قاجار صاحب تلفن شد و از نخستین استان‌هایی بود که از این تکنولوژی برخوردار شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان با اعلام اینکه حدود 2 هزار و 300 نفر در حال حاضر در اداره مخابرات استان گیلان مشغول به کار هستند گفت: در حال حاضر به ازای هر دقیقه تماس تلفنی 45 ریال از مردم دریافت می‌شود.

آمویی با بیان اینکه استان گیلان در سال 95 دارای پهنای باند وسیعی نبود تصریح کرد: از سال 96 امکان ایجاد اینترنت بر روی تلفن‌های همراه با سرعت 20 مگابایت بر ثانیه ایجاد شد.

وی با اشاره به احداث خطوط فیبرنوری در سراسر استان گیلان در سال 96 خاطرنشان کرد: متاسفانه ایران در حوزه تجهیزات ارتباطات در تحریم است و تجهیزات را با هزینه بالا تهیه می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه بسترسازی در حوزه مخابرات سبب توسعه استان گیلان و افزایش اشتغال می‌شود اعلام کرد: در حال حاضر 2 هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم با مخابرات گیلان در ارتباط هستند.

آمویی با بیان اینکه توسعه استان گیلان در حوزه مخابرات سبب می‌شود تا حمایت‌های اعتباری بیشتری در اختیار استان قرار بگیرد افزود: استان گیلان در جایگاه دهم کشور در حوزه مخابرات قرار دارد و امسال قطعا 4 رتبه ارتقاء پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه مخابرات سبب گسترش کار استات‌آپ‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: توسعه این مشاغل که مبتنی بر مخابرات استان سبب افزایش اشتغال جوانان گیلان می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ممانعت‌های مردمی در برخی نقاط برای نصب دکل‌های مخابراتی وجود دارد گفت: از مردم می‌خواهیم تا همکاری بیشتری را در زمینه نصب دکل‌ها با مخابرات گیلان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار