تابناک / به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،نشست هم اندیشی دکتر نصرتی،شهردار رشت و جمعی از اعضای شورای شهر رشت با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی گیلان پیرامون بررسی مرمت بناهای تاریخی بافت مرکزی رشت در دفتر شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 29 April 2018
 
  تابناک / به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،نشست هم اندیشی دکتر نصرتی،شهردار رشت و جمعی از اعضای شورای شهر رشت با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی گیلان پیرامون بررسی مرمت بناهای تاریخی بافت مرکزی رشت در دفتر شهردار برگزار شد.
 
 

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،نشست هم اندیشی دکتر نصرتی،شهردار رشت و جمعی از اعضای شورای شهر رشت با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی گیلان پیرامون بررسی مرمت بناهای تاریخی بافت مرکزی رشت در دفتر شهردار برگزار شد.

 

دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت در این نشست اظهار کرد: عمارت های تاریخی بافت مرکزی رشت این قابلیت را دارد به موزه موضوعی تبدیل شود و این موضوع در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد.

 
 
 

وی به مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی در مرمت و احیای ساختمان های تاریخی تاکید کرد و گفت: جزو شروط و مفاد قانونی نیست برای مرمت و احیا شهرداری مالکیت بنا را به میراث فرهنگی واگذار کند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه برای طرح "شهر شب های روشن" برنامه اساسی در ۶ ماه نخست امسال درنظر گرفتیم بیان کرد: در روز نهم اردیبهشت مصادف با روز شورا آیین "سنگ بنای سیما و منظر رشت" برگزار می شود.

 
 
 

سید امیر حسین علوی: استفاده از ظرفیت مجموعه داران خصوصی برای برپایی نمایشگاه ها در عمارت بلدیه

سید امیر حسین علوی،رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رویکرد شورای پنجم و شورای چهارم احیای بناهای تاریخی و میراثی رشت است اظهار کرد: رقم مناسبی در بودجه امسال برای مرمت بناهای تاریخی درنظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر حفظ و احیای بناهای تاریخی رشت ابراز داشت: حتی می توان بسیار از بناهای تاریخی مانند مدارس که در اختیار سازمان های دیگر قرار دارد را با مشارکت میراث فرهنگی احیا کنیم.

 
 
 

علوی خاطرنشان کرد: شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی می توانند با مشارکت یکدیگر اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنند.

وی با اشاره به ارائه طرح مرمت ساختمان بلدیه بیان کرد: می توانیم با مشارکت میراث فرهنگی طرح مرمت ساختمان بلدیه را نهایی کنیم.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: می توان با استفاده از ظرفیت مجموعه داران خصوصی در ساختمان بلدیه شهرداری نمایشگاه های موضوعی برگزار کرد.

علوی اذعان داشت: می توان بسیاری از حمام های مخروبه رشت را مرمت و احیا و به مکانی برای ورود گردشگران تبدیل کرد.

 
 
 

محمد حسن عاقل منش: ساختمان های بافت مرکزی رشت قابلیت تبدیل به موزه را دارند

محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در این نشست اظهار کرد: ساختمان های قدیمی بافت مرکزی رشت این قابلیت را دارند به موزه تبدیل شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به تفاهم نامه معاون رئیس جمهور، استانداری گیلان و میراث فرهنگی گیلان مبنی بر مرمت بناهای تاریخی رشت گفت: نباید در اجرای مفاد ابن تفاهم نامه تعلل شود.

 
 
 

فرهام زاهد: محصولات نمایشگاه ها با اقلیم و فرهنگ گیلان متناسب باشند

فرهام زاهد،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نمایشگاه های ارائه شده باید در شان شهروندان باشد گفت: باید نمایشگاه ها با مدل مناسبی ارائه شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نمایشگاه های باید با اقلیم و فرهنگ گیلان متناسب باشد بیان داشت: باید محصولات بومی گیلان برای مسافران و گردشگران ارائه شود.

 
 
 

رضا علیزاده : طرح شهر شب های روشن را به فال نیک بگیریم

رضا علیزاده،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: ساختمان های تاریخی واقع در میدان شهرداری رشت این قابلیت را دارند به موزه تبدیل شوند.

وی با اشاره به طرح شهر شب های روشن اظهار کرد: استاندار گیلان نیز به این طرح تاکید دارند و آن را به فال نیک بگیریم و می توانیم آن را متناسب با تقویم روز جلو ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مطرح کرد: می توانیم در ماه مبارک رمضان با وجود ظرفیت شهر خلاق خوراک سفره افطاری و نمایشگاه غذا را برپا کنیم.

 
 
 

علیزاده خاطرنشان کرد: می توانیم در تعامل با شهرداری و شورای شهر در راستای منافع و مصالح شهروندان گام برداریم و نشاط اجتماعی و سرزندگی را در رشت پدید آوریم.

گفتنی است در این جلسه علیزاده،مدیرکل میراث فرهنگی گیلان،امیر حسین علوی،رئیس شورای شهر رشت،محمدحسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورا،فرهام زاهد،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا،آذرپور،معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان،ولی جهانی،معاون میراث فرهنگی گیلان،فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت،علی مقصودی،معاون خدمات شهری شهرداری رشت و جمعی از مدیران و کارشناسان میراث فرهنگی گیلان حضور داشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار