تابناک / نشست هم اندیشی شهردار رشت با اعضای شورای اسلامی شهر رشت پیرامون اجرای پروژه های عمرانی سال ۹۷ در دفتر شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 29 April 2018
تابناک / نشست هم اندیشی شهردار رشت با اعضای شورای اسلامی شهر رشت پیرامون اجرای پروژه های عمرانی سال ۹۷ در دفتر شهردار برگزار شد.
 
 
 

 

شهردار رشت: بودجه تراموا توسط مجلس به شهرداری ابلاغ شد

دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت در این جلسه ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای رشت اظهار کرد: ردیف بودجه تراموا به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

شهردار رشت افزود: با ابلاغ این مبلغ موضوع تراموا رسمیت یافته و دیگر در حد حرف نیست و بقیه امورات آن را از طریق انتشار اوراق مشارکت و جذب منابع پیگیری می کنیم.

دکتر نصرتی از برگزاری نمایش آیین "سنگ بنای سیما،منظر شهری در شب های رشت" در روز ۹ اردیبهشت مصادف با روز شوراها خبر داد و گفت: این مراسم در ساختمان جدید سازمان سرمایه گذاری برگزار می شود و در اسلایدهای مختلف طرح "شهر شب های روشن" را نمایش می دهیم.

 
 
 

وی با اشاره به اینکه برای پروژه های مختلف از جمله طرح شهر شب های روشن یک مدیر پروژه درنظر گرفتیم بیان کرد: آقای محمد پورناصرانی به عنوان مدیر پروژه شهر شب های روشن انتخاب شدند و برای این پروژه طرحی جامع داریم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه شهر شب های روشن کلیه مبلمان شهری،نورپردازی و روشنایی ها بازنگری خواهد شد.

دکتر نصرتی همچنین از اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و افزود: احیای تالاب عینک،احداث خانه سلامت و ... از جمله پروژه ها است.

 
 
 

سید امیر حسین علوی،رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به مشخص بودن بودجه عمرانی وسایر رقم های بودجه شهرداری به مطالعه پروژه های موجود و تقسیم پروژه ها براساس اهمیت تاکید کرد.

رئیس شورای شهر رشت پروژه های نظیر احداث پارکینگ،تملک و بازگشایی مسیرها،کانال ژی پنج و..را اقداماتی ارزشمند عنوان کرد و گفت: باید براساس تحقق درآمد در ۶ ماه نخست سال گام به گام جلو برویم.

 
 
 

رضا رسولی: تسهیل دسترسی به بازار و بافت مرکزی با توسعه تراموا و خط ویژه

رضا رسولی،رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در این جلسه به اهمیت توجه به مباحث زیست محیطی در اجرای پروژه های شهرداری تاکید کرد.

وی مخالفت خود را با اجرای هزینه برای احداث تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح اعلام داشت و گفت: شهر ما حداقل امکانات یک شهر ستاره ای را ندارد.

 
 
 

رسولی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ طبقاتی به ترافیک محدوده بازار کمکی نمی کند اذعان داشت: باید به کیفیت زندگی مردم و ساماندهی مشاغل توجه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت تاکید کرد: تسهیل دسترسی به بازار و محدوده بافت مرکزی با احداث پارکینگ رخ نمی دهد و با توسعه تراموا و خط ویژه میسر می شود.

 
 
 

محمد حسن عاقل منش: رصدخانه کوشیار گیلانی بهره برداری شود

محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه به اتمام پروژه های نیمه کاره شهرداری تاکید کرد.

وی خواستار بازسازی و بازگشایی رصدخانه کوشیار گیلانی شد و تصریح کرد: جامعه علمی استان گیلان و رشت منتظر بهره برداری آن است.

 
 
 

فاطمه شیرزاد: سازمان میراث فرهنگی وعده خود مبنی بر مرمت ساختمان های تاریخی بافت مرکزی رشت را عملی کند

فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت نیز به با تاکید بر احیای ساختمان های با قدمت و میراثی رشت گفت: احیا و مرمت این ساختمان ها می تواند به شناسایی بیشتر رشت به عنوان مقصد گردشگری کمک کند.

وی با بیان اینکه تکلیف ساختمان های با قدمت رشت مشخص شود تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور وعده خود مبنی بر مرمت این بناها را عملی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت خواستار اتمام پروژه های نیمه تمام سال ۹۶ شد و افزود: ساخت تصفیه خانه بهداشتی سراوان نیز هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود و این موضوع برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود ضروری است.

 
 
 

شیرزاد همچنین خواستار استمرار احداث پارک های محله ای در حاشیه رودخانه ها در سطح محلات شد و افزود: با وجود اینکه متولی اصلی رودخانه ها شهرداری نیست ولی وظیفه اجتماعی ایجاب می کند در این حوزه ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در دو سال اخیر در تبدیل حاشیه رودخانه ها به فضای سبز رویکرد خوبی را آغاز کرده و امیدواریم این رویکرد ادامه یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت اذعان داشت: امیدواریم با اجرای پروژه ها در حوزه سلامت شهری سالم و بانشاط برای شهروندان ایجاد کنیم.

 
 
 

احمد رمضانپور نرگسی: ضرورت احداث پارکینگ برای نجات بازار از رکود

احمد رمضانپور نرگسی،عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه اعتبارات بودجه عمرانی مشخص شده است گفت: یکی از این پروژه های ضروری تراموای شهری و تردد در مسیر ریل خواهد بود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید بپذیریم پیاده راه فرهنگی ناقص بوده و ضربه بزرگی به بازار وارد کرده است تاکید کرد: یکی از راه های نجات بازار احداث پارکینگ است و می تواند بازار را از رکود خارج کند.

 
 
 

محمد حسن علیپور: تاکید بر اهمیت مطالعات در پروژه های مدیریت شهری

محمد حسن علیپور،عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت نیز در این جلسه به اهمیت مطالعات در پروژه های مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: باید قبل از اجرای پروژه های مطالعاتی برای آنها طرح مطالعاتی تعریف شود.

 
 
 

گفتنی است در این جلسه سید امیرحسین علوی،رئیس شورای شهر رشت،فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت،فرهام زاهد،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا،محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورا،اسماعیل حاجی پور،رئیس کمیسیون جمل و نقل ترافیک،رضا رسولی،رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری،محمد حسن علیپور،عضو هیئت رئیسه شورای شهر،حجت جذب،رئیس شورای شهرستان رشت،حامد عبداللهی،رئیس شورای استان گیلان،پورناصرانی،معاون معماری و شهرسازی،بهارمست،معاون عمرانی شهردار،جمشیدپور،معاون حمل و نقل ترافیک،محمد رضا شیرزاد،معاون مالی و اقتصادی،فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل، علی خلیلی،مدیر حوزه دفتر شهردار،مجتبی ماه پسند،مدیر امور مالی و جمعی دیگر از مدیران شهرداری حضور داشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار