کد خبر: ۵۸۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸ 05 April 2018

تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تئاتر به‌عنوان زبان اعتراض وارد کشور شد تا به کمک آن به مسائل گوناگون انتقاد شود اما هنرمندان و دست‌اندرکاران تئاتر گیلان خودشان تحمل شنیدن نقد را ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی عصر امروز در همایش روز ملی نمایش در رشت با اشاره به فرا رسیدن پنجاه و هشتمین سال بزرگداشت روز جهانی هنر‌های نمایشی اظهار داشت: ناراحت کننده است که تاکنون از هیچ هنرمند ایرانی نخواسته‌اند تا بیانیه جهانی این روز را تنظیم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه گیلان دارای هنرمندانی توانا در حوزه تئاتر است عنوان داشت: امروز لازم است تا تئاتر گیلان از نمایشنامه‌های به‌روزتری استفاده کند زیرا در حال حاضر نمایشنامه‌های ما از قدیم و حتی خارج اقتباس می‌شود.

فاضلی با تاکید بر لزوم نگارش نمایشنامه‌های قوی تصریح کرد: متاسفانه امروز بعضاً شاهد هستیم افرادی که در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرده‌اند هیچ نمایشنامه ای ارائه نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: امروزه در خارج از کشور برای تماشای تئاتر و خرید بلیط نمایش صف ایجاد می‌شود و دلیل این استقبال این است که مردم اروپا نیاز به بهره‌مند شدن از هنر را در خود احساس می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هنرمندان تئاتر این استان را از جمله چهره‌های برجسته و مشهور کشور دانست و اعلام کرد: برای ارائه نمایش و نمایشنامه‌های قوی باید نیاز مردم و جامعه را شناسایی کرد.

فاضلی تئاتر را زبان انتقاد و اعتراض دانست و خاطرنشان کرد: تئاتر از ابتدا به‌عنوان زبان اعتراض وارد کشور شد تا به کمک آن به مسائل گوناگون انتقاد شود اما متاسفانه هنرمندان و دست‌اندرکاران تئاتر گیلان خودشان تحمل شنیدن نقد را ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار