جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: 535هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری توسط متخلفان و متجاوزان به منابع طبیعی تخریب و تصرف شده است.
کد خبر: ۵۵۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 22 January 2018

به گزارش تابناک قزوین محمدی علی نجفی رشوندی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب 111فقره پرونده تخلف با صدور احکام قضایی پیگیری شده است .
ویبیان کرد:این تصرف‌ها به صورت شخم، ایجاد شیار و ساخت و ساز به صورت بنا در اراضی ملی استان قزوین انجام شده بود.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت چهار هکتار از اراضی ملی استان قزوین در قالب شش فقره در راستای تبصره یک ماده 55قانون حفاظت، حراست و صیانت از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شده است .
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: برخورد این اداره کل و دستگاه قضایی در استان در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی بسیار جدی بوده و دستگاه قضایی با تصرف کنندگان به انفال برخورد قاطع خواهد کرد.
رشوندی بهترین راه صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از هرگونه دخل و تصرف به اراضی ملی و بیت‌المال دانست و گفت :نظارت دستگاههای مرتبط با ساخت وساز‌های روستا‌های اطراف و مناطق حاشیه‌ای باید بیشتر شود.
60درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی دربرگرفته است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب، متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند و به طور عمده در الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار