عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مقام معظم رهبری شعار سال جاری را جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرده‌اند چراکه اقتصاد ما بیش از اندازه دولتی و شبه دولتی شده است و در این وضعیت که مردم مشارکت نمی‌کنند، رشد اقتصادی اتفاق نمی‌افتد و توزیع درآمد بدتر می‌شود و راه حل این است که به سمت مشارکت با مردم حرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳ 08 April 2024

به گزارش تابناک قزوین، حسن حیدری در خصوص شعار سال جاری اظهار کرد: مشکل اصلی امروز چالش‌های موجود در حوزه تولید است و شعار سال نیز با توجه به مشکلات چند سال اخیر در همین حوزه انتخاب شده تا قدمی برای حل این مسائل برداشته شود.

این استاد اقتصاد در ادامه بیان کرد: انتخاب شعار سال نماد است و آنچه که باید اجرا شود به دست دولت و مجلس خواهد بود و در واقع اعلام شعار فقط نقطه تمرکز را تعیین می‌کند. اگر دولت به سمت مشارکت با مردم حرکت کند مردم به صورت خودجوش کارآفرینی خواهند کرد و مشارکت سرمایه‌گذار‌ها نیز افزایش خواهد یافت و قطعاً از این طریق اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی گفت: مقام معظم رهبری شعار سال جاری را جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرده‌اند چراکه اقتصاد ما بیش از اندازه دولتی و شبه دولتی شده است و در این وضعیت که مردم مشارکت نمی‌کنند، رشد اقتصادی اتفاق نمی‌افتد و توزیع درآمد بدتر می‌شود و راه حل این است که به سمت مشارکت با مردم حرکت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: سال‌هاست در فضای بین‌المللی برای ایران تحریم وجود دارد، اما واقعیت این است که دستگاه‌های مسئول در تحقق شعار سال باید این قید را در نظر داشته باشند و بتوانند با قید موجود موانع تولید، اشتغال و مشارکت مردم را بردارند.

وی در خصوص نقش بخش خصوصی، دولت و مجلس در تحقق شعار سال بیان کرد: بخش خصوصی در همه دنیا راه خود را می‌رود و به دنبال منافع خود است، ولی در این میان مجلس و دولت باید به دنبال رفع موانع و مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باشند.

حیدری در پاسخ به این سؤال که تحقق شعار سال در گذشته به چه شکل بوده است؛ اظهار کرد: در خصوص میزان تحقق شعار سال‌های گذشته باید مطالعات صورت گیرد، اما مجموع وضعیت نشان دهنده تحقق نیافتن شعارهاست البته یکی از دلایل مهم محقق نشدن شعار سال ناشی از مشکلات تحریم است.
/ایسنا

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار