حسین داداشی با اشاره به حماسه حضور مردم خطه گیلان در اربعین حسینی گفت :این شور در آستانه اشرفیه کم نظیر است".
کد خبر: ۵۲۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵ 08 November 2017
تابناک / حسین داداشی از هفتمین تجمع عاشورایی درجوار سید جلال الدین اشرف خبر داد.
 
حسین داداشی با اشاره  به حماسه حضور مردم خطه گیلان در اربعین حسینی گفت :این شور در  آستانه اشرفیه  کم نظیر است".
 
وی  با بیان این مطلب گفت: برای هفتمین سال پیاپی مردم شهید پرور گیلان با تجمع عاشورایی خود در جوار بارگاه ملکوتی حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف، حماسه ای بیادماندنی در روز اربعین حسینی خلق میکنند که بنظرم کم نظیر و در تاریخ گیلان کم سابقه است.
 
ابشان  با قدردانی  از حضور یکپارچه همه هیات های مذهبی شهرستان و استان زیر یک پرچم " لبیک یا حسین  "این حرکت معنوی و ارزشمند مردم مسلمان گیلان را نمادی از عشق و ارادت مردم این سامان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان رسالت دانسته و گفت: این همایش نمادی از  فرهنگ ناب عاشورایی است که در همایش حماسی اربعین حسینی تجلی می یابد.
 
حسین داداشی با تشکر از مدیریت و معاونین و عوامل فنی صدا و سیمای مرکز گیلان گفت:
در چندسال اخیر دوستان مان در صداوسیما تلاش مضاعفی دارند تا مراسم اربعین حسینی آستانه اشرفیه با شکوه هر چه تمامتر برگزار و بصورت زنده از شبکه باران و شبکه های سراسری حتی چند شبکه بین المللی پخش شود.
 
رئیس شورای هیات های مذهبی آستانه اشرفیه تاکید کرد:مراسم امسال از ساعت 9صبح روز پنجشنبه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف  با اشعار حماسی و نوای گرم ذاکرین اهل بیت علیهم السلام شهرستان و استان برگزار خواهدشد
ودر صورت مناسب بودن شرایط جوی نماز جماعت  ظهر اربعین به امامت امام جمعه محترم جناب دکتر ساجدی در صحن حرم مطهر برگزار خواهدشد.
 
داداشی با اشاره به کاروان های پیاده مردم در روز اربعین حسینی گفت: اهالی دهستانهای چهارده و کیسم هرسال  با پای پیاده از راه دور خودشان را به جمع عزاداران حسینی در مراسم اربعین می‌رسانند و در سال پیش از شهرهای رشت ، لنگرود، لاهیجان،و دیگر روستاهای شهرستان نیز مردم خودرا به این مراسم می‌رسانند که جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.
 
داداشی  همچنین  خاطر نشان کرد: هیأت های مذهبی شهرستان در تلاش هستند تا با ایجاد ایستگاه هاو موکب ها از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام صبحانه، و ناهار پذیرایی نمایند.
 
این سنت حسنه مردم استانه اشرفیه در سایر ایام عزاداری مسبوق به سابقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار