کد خبر: ۵۱۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 29 October 2017
تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت از بازنگری سند راهبردی مدیریت پسماند این شهر خبر داد.

فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در دهمین نشست این کمیسیون گفت: سند راهبردی مدیریت پسماند با هدف کاهش خطرات و صدمات در سراوان با تعامل دیگر دستگاه های اجرایی بازنگری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری و شهرداری رشت مسئول دفنگاه زباله سراوان است، افزود: فقط زباله رشت وارد سراوان نمی شود و حمله مگس به سراوان یک بحران و باید با تعامل همه دستگاه ها این بحران زیست محیطی هرچه سریع تر رفع شود.

شیرزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از وظایف پدافند غیرعامل ورود به مشکلات زیست محیطی است از مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان تقاضای ورود به این مبحث را داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت تصریح کرد: تصفیه خانه سراوان تاکنون حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این نشست همچنین محمدحسن عاقل منش، عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: قرار بود اعتبارات دولتی در خصوص سراوان و برای خرید دستگاه زباله سوز اختصاص یابد اما در حال حاضر تنها 10 درصد اعتبارات دولتی در این راستا واریز شده است.

وی افزود: بحث احداث زباله سوز در ساری و نوشهر همزمان با رشت مطرح شد و در حال حاضر بحث تعهدات دولت در استان های شمالی همجوار گیلان انجام شده است اما برای رشت تاکنون فقط 10 میلیارد تومان برای خرید زباله سوز پرداخت شده است.

جلال الدین محمد شکریه، عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این نشست گفت: باید اطلاعات دقیق و درست به استاندار ارائه شود و اگر اکوسیستمی که در سراوان وجود دارد در یک کشور توسعه یافته وجود داشت به یک قطب گردشگری تبدیل می شد.

وی افزود: باید اعتبارات ملی برای سراوان جذب شود و نباید مشکل سراوان به قصه هزار و یکشب تبدیل شود.

محمدحسن علیپور، عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه مسئولان در خواب خرگوشی هستند، گفت: سال ها است موضوع سراوان مطرح شده و بنده به عنوان عضو هیئت رئیسه شورا و منتخب مردم تقاضا دارم هر چه سریعتر این مشکل رسیدگی و رفع شود‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار