کد خبر: ۵۱۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 25 October 2017
تابناک / معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با دستگاه های ذیربط ، مشکل صدور روادید زائران اربعین حسینی رفع و تمامی تمهیدات برای برگزاری باشکوه این مراسم اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد احمدی پور عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان در رشت افزود: حدود یک هفته ای بود که زائران نمی توانستند روادید دریافت کنند و خوشبختانه با اهتمام دستگاه های مربوطه این مشکل برطرف شد.
وی همچنین به مشکل صدور روادید در آستارا بدلیل مشکل ارتباطی اشاره و بیان کرد: این مشکل نیز برطرف شده و لازم است از ظرفیت ها برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم بزرگ این روز، استفاده شود.
احمدی پور با تاکید بر ضرورت بررسی وضعیت موکب ها برای رفع مشکلات احتمالی تصریح کرد: حمل و نقل زائران نیاز است تا در کمیته ویژه ای پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه ابهامی در کمیته‌های ستاد اربعین گیلان وجود ندارد و تمامی مباحث محوری در این ستاد، طبق ضوابط پیگیری می‌شود
وی گفت: روند برگزاری مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی به دلیل برنامه‌ریزی‌های گسترده به طور صحیح در استان گیلان پیش می‌رود.
عبدالله پور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان نیز گفت: سهمیه امسال گیلان برای اسکان و پذیرایی مربوط به مراسم اربعین، 18 هزار نفر بصورت روزانه است.
وی افزود: موکب ها مشخص شده اند و در برخی شهرستان هایی که عقب هستیم، بایستی هر چه سریع تر کارها انجام شود.

** پرواز رشت - نجف از شانزدهم آبان ماه جاری برقرار می شود
مدیر حج و زیارت گیلان نیز گفت: تا ظهر امروز (چهارشنبه) روادید پنج هزار و 813 نفر به سفارت ارسال شده است.
حسن فعال با بیان اینکه تاکنون شش هزار و 692 روادید صادر شده، افزود: تا امروز 16 هزار و 182نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
وی از برقراری پرواز رشت - نجف از 16 آبان ماه جاری خبر داد و گفت: پرواز از فرودگاه بین المللی رشت از شانزدهم ماه جاری شروع می شود و برگشت آن 23 آبان ماه است.
فعال همچنین از راه اندازی سامانه 111 برای پاسخگویی درباره مشکلات زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: سال گذشته افزون بر 23 هزار رواید صادر شد که امسال صدور روادید برای بیش از 25 هزار نفر پیش بینی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار