کد خبر: ۵۰۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 08 October 2017
 
تابناک / استاندار گیلان با فرمانده ناوگروه اعزامی جمهوری آذربایجان دیدار کرد . 
 
در این دیدار که فرمانده  ناوگان شمال، نیروی دریایی ارتش ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و همچنین فرماندهان ناوهای اعزامی جمهوری آذربایجان به انزلی نیز حضور داشتند،  استاندار گیلان ضمن خوش آمدگویی به فرماندهان ناوگروه اعزامی صلح و دوستی جمهوری آذربایجان گفت : 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روابط دیرینه‌ و پیوندهای اقتصادی بسیار خوبی با یکدیگر دارند.
آقای سالاری با اشاره به توافقات و تفاهمات بسیار مثبت شکل گرفته با کشور آذربایجان در دولت یازدهم و دوازدهم گفت : بیش از پنج  دیدار بین روسای جمهور 2 کشور طی سه  سال اخیر نشان دهنده‌ عزم و اراده‌ قوی ایران و آذربایجان در تقویت همکاری‌ها و ارتباطات است.
وی با بیان اینکه نوع ارتباط و مودت بین 2 کشور  حاکی از اوج همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی و اقتصادی و صلح و دوستی و تقویت آن است افزود : صلح و امنیت در دریای خزر هدف مشترک 2 کشور است.
استاندار گیلان برگزاری کارگروه مشترک، سفر مقامات 2  کشور و دستیابی به توافقات را نمایانگر تحقق هدف مشترک ایران و جمهوری آذربایجان دانست و گفت : قطعاً در این مسیر برای تحقق اهداف و گسترش روابط طی ماه‌های آینده اتفاق‌های مثبتی خواهد افتاد.
آقای  سالاری به سفر چند روز گذشته‌ سفیر جمهوری آذربایجان در ایران به گیلان اشاره کرد و افزود : در این دیدار راهکار‌های تقویت ارتباط بین 2 کشور بررسی شد که در این خصوص انگیزه‌ بسیار بالایی بین 2 طرف وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد : با تقویت روابط و استفاده از ظرفیت موجود در 2 کشور بویژه از طریق گیلان می‌توان در گسترش سطح تعاملات و ارتباطات اقدام کرد.
استاندار گیلان حضور ناوگروه  جمهوری آذربایجان در گیلان را نمادی از این ارتباط قوی عنوان کرد و افزود : 2 کشور برای گسترش روابط جدی هستند و این روابط در ماه‌های آینده نیز تقویت خواهد شد.
آقای سالاری گفت : گیلان به لحاظ همسایگی و قدمت در روابط بین 2 کشور و همچنین به عنوان دروازه‌ تمدنی برای ارتباط با اروپا از حوزه‌ دریای خزر همیشه زمینه‌ ساز تقویت ارتباطات بوده است و می‌تواند در حوزه‌ نظامی نیز نقش آفرینی کند.
وی با بیان اینکه در ایام پیش‌رو سطح ارتباطات تقویت خواهد شد افزود : این ارتباط با سفر هیأت ایرانی به آن کشور گسترش می‌یابد.
فرمانده ناوگروه صلح دوستی جمهوری آذربایجان هم با اشاره به اینکه این ناوگروه در راستای صلح و دوستی برای اولین بار به انزلی سفر کرده است گفت : بین 2 کشور ایران و آذربایجان ارتباطات صمیمی و دوستانه‌ی بسیار خوبی وجود دارد.
ناخدا یکم سبحان باقراُف با اشاره به اینکه این سفر در دیدار روسای جمهور 2 کشور در ماه سپتامبر برنامه‌ یزی شده بود افزود : در این دیدارها درباره‌ تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و همچنین گسترش تعاملات مذاکره شد.وی به ارتباطات بسیار نزدیک بین نیروی دریایی ارتش ایران و جمهوری آذربایجان طی 2 سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد : ناوگروه اعزامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جام دریایی سال 2017 یک اقدام بسیار مثبت در این مسیر بود که توانست به مقام دوم این مسابقات دست پیدا کند.
فرمانده ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان به استقبال بسیار خوب ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش  ایران در بدو ورود به انزلی اشاره کرد و گفت : باور ما بر این است که روابط نظامی بین 2 کشور بعد از این سفر تقویت خواهد شد.
ناخدا یکم سبحان باقراُف افزود  : هر اقدامی که برای باقیماندن دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی نیاز باشد انجام خواهیم داد.وی با بیان اینکه برای اولین بار است به شهر رشت وارد شده‌ام گفت : در این سفر قدمت تاریخی شهر رشت و زیبایی آنرا به وضوح شاهد بودیم.
در پایان استاندار گیلان هدایایی به فرماندهان ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان داد.
 فرمانده ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان هم هدایایی به استاندار گیلان داد.برای نخستین بار در تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان شامل 2 رزم ناو در ماموریتی 3 روزه پنجشنبه هفته گذشته به بندر انزلی سفر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار