تابناک / با پایان حضور ۴ ساله محمدعلی نجفی در گیلان و انتصاب او به عنوان استاندار البرز و با روی کارآمدن مصطفی سالاری، جوانترین استاندار کشور در گیلان؛ یکی از محتمل‌ترین تغییرات در بخش مشاوران استاندار خواهد بود.
کد خبر: ۵۰۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 29 September 2017
تابناک / با پایان حضور ۴ ساله محمدعلی نجفی در گیلان و انتصاب او به عنوان استاندار البرز و با روی کارآمدن مصطفی سالاری، جوانترین استاندار کشور در گیلان؛ یکی از محتمل‌ترین تغییرات در بخش مشاوران استاندار خواهد بود.

این مشاوران شامل:
احمد نجفی مشاور ارشد استاندار
سیدحجت مهدوی سعیدی مشاور استاندار
فرحمند پور علی مشاور در امور صنعت
حسینعلی تهرانی مشاور استاندار
و همچنین محمود حسنی پور ،فریبرز سعیدی کیا و علی دیده بان به عنوان عضو گروه مشورتی استاندار سابق گیلان هستند.

هر مدیری بنا بر دیدگاه مدیریتی و استراتژی کاری خود مشاورانی را بر می گزیند تا در نحوه اجرای دیدگاه‌های مدیر به او مشاوره دهند و طراحی بخشی از روش های اجرای سیاسیت‌های مدنظر را بر عهده بگیرند؛ بر این اساس و همچنین بر مبنای یک عرف نانوشته اداری، پس از پایان کار مدیر، ماموریت مشاوران هم به پایان می رسد تا مدیر جدید مشاوران جدید را بر مبنای استراتژی ها و دیدگاه خود انتخاب نمایند.
در استانداری گیلان نیز این انتظار می رود تا با پایان ماموریت دکتر نجفی مشاوران منصوب به وی با احترام به نظر استاندار جدید و البته رعایت اخلاق نسبت به استاندار سابق، از سمت خود کنار روند تا دکتر سالاری بتواند با رویکرد مدیریتی خویش و بدور از حواشی و تقابل، مشاوران خود را برگزیند که البته ممکن است تعدادی از مشاوران جدید از میان مشاورین استاندار سابق نیز باشند اما تا این لحظه هیچگونه خبری از استعفای این مشاوران و ترک ساختمان استانداری بگوش نرسیده که هیچ؛ برخی نیز در چند جلسه طی دو روز اخیر خود را مشاور استاندار جدید نیز اعلام می کنند!

در صورت استمرار این روند و عدم کناره گیری این مشاوران، این سوال جدی در افکار عمومی ایجاد می شود که چه منافع و جذابیتهایی برای ایشان وجود دارد که حاضر به ترک این مناصب نیستند؟!
این سوال وقتی جدی تر می شود که تعدادی از این مشاوران علاوه بر حضور چند ساله در سمت مشاور استانداری گیلان سالهای متمادی در مناصب و کسوت دیگر در سازمانهای مختلف کار کرده و در واقع آزمون خود را پس داده اند و طبیعی است که دیگر آورده و حرف تازه ای برای استان نداشته باشند.
انتظار گیلانیان و سیاسیون استان از استاندار جدید این است که با توجه به رویکرد جوانگرایی خود، مشاوران بازنشسته و امتحان پس داده استانداری -که در برخی موارد در رفتاری غیرقابل باور با استفاده از همین عنوان اقدام به حمله و تخریب غیرمستقیم استاندار از راه تخریب و حمله به معاونین استاندار و مدیران منصوب او هم کرده اند- را از بدنه استانداری خارج کند و با نگاهی تازه و در راستای استراتژی مدیریتی خود، در انتخاب مشاوران جدید بکوشد.
همچنین نباید از لزوم دور کردن مشاوران نمادین که صرفا در مقطعی از زمان با هدف راضی نگاه داشتن برخی محافل و گعده های سیاسی استان منصوب شده اند نیز از حلقه مشاوران استاندار گیلان غافل بود؛ اتفاقی که در صورت وقوع، ممکن است تحرکاتی جدیدی را در استان ایجاد کند؛ از جمله افتادن پرده ریاکاری و حمایت نمایشی برخی گعده‌های سیاسی از استاندار جدید که از لحظه انتصاب او آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادمی
|
Romania
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
آقای استاندار مثل استانداران قبلی فقط به رشت نگاه نکن. جوانانی که گفتی در شهرستانها منتظر فرصت هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار