سیاه و سفید انتخاب شهردار لاهیجان ؛
تابناک / این روزها شورای شهر لاهیجان در انتخابی مهم برای مدیریت شهری و انتخاب شهردار لاهیجان برای چهار سال آتی در آزمونی مهم خود را در معرض نظر مردم قرار داده اند.
کد خبر: ۴۹۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 24 September 2017
تابناک / این روزها شورای شهر لاهیجان در انتخابی مهم برای مدیریت شهری و انتخاب شهردار لاهیجان برای چهار سال آتی در آزمونی مهم خود را در معرض نظر مردم قرار داده اند.
 
 
 
 
 
 
 
همای گیلان نوشت: پس از فراخوان شورا برای دریافت رزومه افراد متقاضی تعداد قابل ملاحظه ای از افراد خود را آماده مصاحبه برای شهردار شدن کردند و کحالی شهردار محبوب مردم لاهیجان نیز یکی از این افراد بود. کحالی برای مردم لاهیجان محبوب شد چون از مردم بود و با مردم زیست و برای مردم کار کرد آنچه که حتی برخی مدعیان سیاسی و اعتدال گرایی چشم بر آن بسته اند و برخی رسانه ها با تخریب کردن به ان روی آورده اند و حمایت های برخی اربابان قدرت که تنها به گزینه خود می اندیشند.
 
 
چرا برخی با آمدن کحالی به وحشت افتاده اند آیا شما که مدعی انصاف هستید به راحتی چشم بر تمام خدمات گذشته می بندید اینکه مردم کحالی را دوست دارند به خاطر این است که شهر لاهیجان را متحول کرد مردم لاهیجان با چوب زور عاشق کحالی نشدند اگر کحالی محبوب شد به خاطر تحولات شهر لاهیجان در طول مدت کمی است که برخی سایت ها و کانال ها به آن اشاره کرده اند.
 
آبادانی شهر لاهیجان و احداث بلوار ها و میادین جدید و بازگشایی معابر و احداث ترمینال و ساختمان شهرداری و شورای شهر و سالن همایش و بازسازی دور استخر و آسفالت خیابان ها و کوچه ها و نظافت عالی شهر و فضای سبز و توجه به وضعیت معیشتی پرسنل شهرداری توجه به احداث استخر حاجی آباد و پارک جنگلی در شیخ زاهد و …همه در دوران شهردار کحالی اتفاق افتاد و کحالی محبوب مردم و کارکنان شهرداری لاهیجان شد.
 
 
اما اینک چه خبر هست برخی حاضر به له کردن همه خدمات گذشته شده و برخی هم که آن موقع هنوز وارد رسانه نشده بودند هم اینک حامی آن جریان شده اند.
 
 
آنهایی که از کحالی باجی خواسته اند و جواب قاطع کحالی را برای عدم باج دهی دیده اند این روزها به دروغ پردازان و نظر سازان مخالفت با کحالی تبدیل شده اند.
 
 
جالب این است که این افراد از کحالی به دلیل این همه کار برای آبادانی شهر لاهیجان بابت بدهی های شهرداری سوال می پرسند کحالی اگربدهی گذاشت همه درزمینه خدمت به مردم خلاصه شد.
 
 

راستی کاظمی گزینه شما برای لاهیجان تاکنون چند ساعت شهردار بوده است و با کدام پشتوانه و تجربه می خواهید سکان شهرداری لاهیجان را به فردی فاقد تجربه بسپارید.

چرا گوش های خود را به صدای مردم برای بازگرداندن کحالی بسته و توجه نمی کنید چرا پای به ساختمان شهرداری نمی گذارید و از کارکنان شهرداری که خواهان بازگشت کحالی شهردار محبوب خود هستند سوال نمی پرسید .
 
 
چرا در پشت درهای بسته و با برق وعده های پولی و مالی می خواهید کحالی را فردی ضعیف جلوه گر شوید . کحالی چون کارمند شهرداری لاهیجان بود و با زیر و بم این شهر آشنا بود توانست موفق شود و شرایط لنگرود هم با لاهیجان بسیار متفاوت بود و از سوی دیگر شرایط حاشیه ای شورای پیشین هم باعث مباحث استیضاح کحالی شده بود .
 
 
و اکنون کحالی با انگیزه ای بسیار زیاد برای زیبا تر کردن لاهیجان و جبران عقب ماندگی ها با هدف همراهی با شورای شهر پنجم گام به میدان گذاشته است و آنهایی که ریگی به کفش ندارند نباید از حضور دوباره کحالی وحشت کنند و هراس به دل شوند.
 
 
اگر دلتان برای شهر لاهیجان می سوزدکمی تحمل کنید و از آمدن کحالی نترسید.
 
 
مردم لاهیجان چشم انتظار تصمیم تاریخی شورای شهر برای انتخاب دوباره کحالی هستند.
 
 

و نکته آخر اینکه یکی از سایتها نوشته بود لاهیجان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود و سوال از نویسنده آن یادداشت و اینکه اگر فرد موفقی که مردم او را می خواهند باز بر سر مسولیت برگردد احترام به مردم است همچون چند باری که آیت الله هاشمی خواست بازگردد و این چند بار گزیدن نیست .



آن روی سکه...
 
 
 
تدبیر شرق نوشت: این روزها ماراتن انتخاب شهردار برای شهر لاهیجان توسط شورای تازه نفس این شهر رو به پایان بوده و بزودی گزینه نهایی اعلام خواهد شد .مسلما اعضاء شورای پنجم شهر لاهیجان به اهمیت این انتخاب به فراخور موقعیت ویژه شهری و منطقه ای شهر لاهیجان واقف بوده ونیک می دانند که انتخاب شهرداری بالیاقت و کاردان تا چه اندازه در پیشرفت مناسبت های شهری و طرح توسعه تکمیلی آن می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

هر چند با توجه به بافت خاص و ویژگی های گردشگری و پتانسیل های نهادینه شده در شهر لاهیجان نسبت به سایر شهرهای استان گیلان این امر مشتبه خواهد بود که شهردار این لاهیجان حتما باید توانمندی و جسارت های لازم را برای اداره بهینه این شهر داشته باشد اما انتخاب فردی اصلح به دور از حاشیه های ناکوک برای شورای این شهر می تواند امتیاز بزرگی محسوب شود .

بر اساس شنیده ها ظاهرا شورای پنجم شهر لاهیجان با اما واگرهای فراوان بر روی رضا کحالی شهردار اسبق این شهر اجماع نموده و تصمیم دارند سکان مدیریت شهری را به وی بسپارند.رضا کحالی که در سال ۹۳ پس از ۴ سال مدیریت بر شهرداری لاهیجان با خاطره ناخوشایند استیضاح از سمتش برکنار شد هیچ زمانی فکر نمیکرد که در کمتر از یکسال شورای شهر لنگرود در بحبوحه فقدان گزینه ، حکم شهردار آن شهر را به دست وی بسپارد .

او که با قاطعیت آراء توسط شورای چهارم شهر لاهیجان از شهرداری این شهر برکنار شد فرصت را برای شهر لنگرود مغتنم شمارد تا بتواند همچون شهر لاهیجان در آن شهر با آرایش سطحی سیمای شهری و بدون در نظر گرفتن مسایل زیربنایی وحیاتی شهر به شهرداری قهرمان در لنگرود تبدیل گردد .اتفاقی که هرگز نتوانست از او چهره ای مدیر پیشه بسازد و سوء مدیریت هایش در شهرهای لاهیجان و لنگرود آفتی برای ماندگاریش بر مسند شهرداری این دو شهر شد. فقدان مسوولیت و عدم پاسخگویی مناسب از سوی شهردار کحالی و عملکرد وی در موضوع نصب و انفجار بالن تبلیغاتی بر فراز ساختمان شهرداری لاهیجان که به فوت یکی از کارکنان خدماتی و مصدوم شدن چهار نفر دیگر انجامید و برداشت بدون مجوز از حساب مخصوص عوارض پارکینگ عمومی برای هزینه‌های غیرمرتبط علی‌رغم دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، همچنان بعنوان ضعفی مدیریتی و ساختاری بر پیشانی کحالی تا به امروز حک شده است .

از طرفی بی‌توجهی شهرداروقت در اجرای مقررات مالی شهرداری علی‌رغم ضوابط مالی مندرج در دستورالعمل نحوه تنظیم بودجه سالیانه ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر واریز کسورات قانونی حقوق پرسنل و پیمانکاران، اعم از مالیات و بیمه به حساب سازمان‌های مربوطه و عدم ایجاد تعهد برای سال‌های آتی که عملکرد شهرداری به استناد نامه تأمین اجتماعی لاهیجان خلاف آن را نشان می‌دهد، از دیگر سئوالات طرح استیضاح بود که پاسخ‌های کحالی شهرداروقت لاهیجان نتوانست اعضای شورای اسلامی شهر این شهر را در زمان خود قانع کند.هر چند که رد پای بدهی های سنگین دوران مدیریتش امروزه به شدت گریبانگیر شهرداری لاهیجان می باشد .

از طرفی در شهرداری لنگرود نیز در دو سال اخیر اتفاقات بهتری رقم نخورد و کحالی نتوانست برای ادامه راه  با شورای پنجم موقعیت خود را تثبیت کند . بحران برخوردهای ناشایست با برخی پرسنل ضعیف شهرداری و عدم توجه مناسب به آنها واهداء پاداش میلیونی به برخی کارکنان نورچشمی! ،ایجادفضای مناسب برای اشتغال فرزندان و بستگان اعضای شورای شهر و عضو مستعفی ،عدم توجه صحیح به مسایل زیست محیطی و عدم توازن مناسب در اجرای پروژه های عمرانی برای مناطق مختلف شهر لنگرود شرط کافی بود که او با شروع کار شورای پنجم شهر لنگرود و علی رغم تلاشهای نماینده این شهر برای ابقاء وی  نتواند ماندگاری خویش را تضمین کند. حال او به مثابه مهره ای سوخته جایگاهی مناسب برای رسیدن به ساختمان شهرداری نداشته و به کمک برخی هم قطاران قدیمی امروز عزم شهرداری لاهیجان را نموده است .آنچه اهمیت دارد آنست که اعضا شورای شهر بخوبی باید بدانند مارگزیده هیچ وقت از یک سوراخ دوبار نیش نمیخورد و شهرداری شهر لاهیجان  دیگر جایی برای تجربه کردن افراد ناکارامد نیست..!

 
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
نه شایعه میکنید کی گفته محبوب مردم لاهیجان هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار