کد خبر: ۴۷۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 14 August 2017
تابناک / حسین کعبی کاپیتان سپیدرود رشت امید زیادی به موفقیت این تیم دارد.


چرا سپیدرود در شروع لیگ اینقدر باخت آورد؟

 تا الان 3 هفته از لیگ برتر گذشته و هنوز زمان زیادی مانده. ما بعد از شکست مقابل نفت تهران به لحاظ روحی خیلی به مشکل خوردیم. اگر در آن بازی نمی‌باختیم بدون شک در 2 بازی بعدی امتیاز می‌گرفتیم اما باخت به نفت تهران همه چیز را خراب کرد. بعد از آن خیلی خوب کار کردیم اما بدشانس بودیم. مقابل سیاه‌جامگان تیم حریف یک توپ آورد و آن را گل کرد. مقابل گسترش فولاد هم ما تیم برتر میدان بودیم اما روی یک اتفاق گل خوردیم و باختیم. به هر حال سپیدرود بعد از چندین سال به لیگ برتر آمده و باید کمی صبور باشیم. ما در 3 هفته گذشته نتایج خوبی نگرفتیم اما ببینید تراکتورسازی که همیشه جزو تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است، در 3 هفته ابتدایی لیگ چه نتایجی به دست آورد.

بازی‌های تراکتور خیلی متفاوت بود و این تیم به حریفان سختی خورد...

 در لیگ برتر حریف سخت و آسان نداریم چون همه تیم‌ها با قدرت به میدان می‌روند تا به برد برسند.

اما به هر حال بازی با تیمی مثل پرسپولیس متفاوت با بازی با دیگر تیم‌هاست...

 اتفاقا بازی با پرسپولیس و استقلال شرایط بهتری دارد چون اکثر بازیکنان در بازی پخش زنده تلاش می‌کنند بهترین بازی‌شان را انجام دهند و با انگیزه بالایی به میدان می‌آیند. به همین دلیل اصلا نمی‌توانیم بگوییم کدام بازی سخت‌تر و کدام بازی راحت‌تر است چون همه تیم‌ها برای برد به میدان می‌آیند.

با 3 شکستی که آوردید رفتار هواداران چطور است؟

 هواداران همچنان سر تمرینات می‌آیند و تیم را تشویق می‌کنند. شایعه‌هایی که در مورد علی نظرمحمدی به گوش می‌رسد از بیرون رشت است. متاسفانه یکسری مربی که تیم ندارند، در تلاشند به سپیدرود بیایند اما من می‌خواهم به همه آنها بگویم سپیدرود نه پول دارد و نه مدیر. تنها چیزی که دارد هوادارانش است. پس بهتر است حالا که بعد از سال‌ها به لیگ برتر آمده اجازه بدهند آرامش داشته باشد تا شرایط خوبی پیدا کند. نمی‌دانم با این شرایط که سپیدرود دارد این مربیان دنبال چه هستند؟ من اگر می‌دانستم مشکل از مربی است، بدون تعارف می‌گفتم. اینها را به خاطر اینکه نظرمحمدی من را به این تیم آورده، نمی‌گویم. ما تیم خوبی داریم که در ادامه امتیازات مهمی می‌گیریم.

قبول دارید سپیدرود در نقل و انتقالات خوب کار نکرده؟

 مگر با جیب خالی می‌شود خرید کرد؟ با دست خالی که نمی‌شود بازیکن گرفت.

اما الان خیلی باشگاه‌ها با وعده و وعید بازیکنان خوب زیادی می‌گیرند...

 علی نظرمحمدی این کارها را بلد نیست.

چرا این روزها منتقدان سپیدرود زیاد شده. مثلا عشوری‌زاد و نظیف‌کار که از تیم جدا شدند...

 هر کسی علیه سپیدرود حرف می‌زند بدون شک بدی تیم را می‌خواهد چون سپیدرود شرایط خوبی دارد که بتواند خودش را در لیگ برتر نشان دهد.

به هر حال حتما مشکلی بود که عشوری‌زاد از کادرفنی جدا شد...

 مشکل بین 2 مربی است و من به‌عنوان بازیکن نمی‌توانم دخالت کنم. وظیفه من این است که در زمین و به‌عنوان کاپیتان به تیم کمک کنم. من حتی نمی‌توانم خارج از زمین، بازیکن را کنترل کنم. بازوبند کاپیتانی یک تکه پارچه است که به خاطر آن نباید همه کاره باشیم. من 2 سال تجربه در این زمینه داشتم و می‌دانم دیگر نباید مثل قبل باشم. قبلا من را به‌عنوان کاپیتان تیم جلو می‌انداختند و من هم چون رک هستم حرفم را می‌زدم اما به خاطر همین مساله 2 سال بیرون ماندم. الان هم از آن اتفاقات درس گرفتم و نمی‌خواهم تکرار کنم. الان فقط بازیکن هستم و می‌خواهم در زمین خودم را نشان دهم و به تیم کمک کنم. الان هم تمرکزم روی بازی با پیکان است.

همان بازی که امید داری به 3 امتیاز آن می‌رسید...

 اگر همان فوتبالی که مقابل گسترش فولاد انجام دادیم، برابر پیکان داشته باشیم، می‌توانیم  برنده باشیم.

با این شرایط و بازی، به هواداران قول می‌دهی سپیدرود در لیگ برتر بماند؟

 27 بازی تا پایان لیگ برتر مانده و من قول می‌دهم فکر و ذهن‌مان به سقوط نیست و در لیگ برتر می‌مانیم. تجربه قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم و البته دوم شدن استقلال تهران در لیگ شانزدهم در حالی که نیم‌فصل اول پایین جدول بود، به ما این امید را می‌دهد که می‌توانیم به روزهای خوبی برسیم. به خاطر همین به 3 باخت تیم‌مان توجه نمی‌کنم و به دنبال پیروزی در هفته چهارم هستیم.

در بازی خداحافظی سهیل حق‌شناس...

 بله، حق‌شناس برای سپیدرود خیلی زحمت کشید و 14 سال در این تیم حضور داشت که با تصمیم خودش و هماهنگی که با کادرفنی داشت، قرار است در بازی هفته چهارم خداحافظی کند. حق‌شناس یک معلم است و فردی دوست‌داشتنی.

حسین کعبی چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کند؟

 من حالا حالاها هستم. اصلا به خداحافظی فکر نمی‌کنم و این مساله در ذهنم نیست. من رقابت را دوست دارم و تا زمانی که بتوانم بازی می‌کنم. خوشحال می‌شوم ذخیره بازیکنان جوان شوم اما این مساله تا الان پیش نیامده.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار