در این ایام که زمان زیادی برای شروع فعالیت رسمی نامزدهای انتخاباتی شهرستان صومعه سرا برای تصدی کرسی نمایندگی این شهرستان برای مجلس شورای اسلامی مانده، شنیده ها حاکی از آن است که افراد زیر برای حضور در انتخابات آینده مجلس مطرح هستند
کد خبر: ۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 14 February 2015
در این ایام که زمان زیادی برای شروع فعالیت رسمی نامزدهای انتخاباتی شهرستان صومعه سرا برای تصدی کرسی نمایندگی این شهرستان برای مجلس شورای اسلامی مانده، شنیده ها حاکی از آن است که افراد زیر برای حضور در انتخابات آینده مجلس مطرح هستند:

۱- دکتر قاسم رمضانپور نرگسی؛ نماینده اصلاح طلبان دورهای چهارم و پنجم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی که در دوره ششم بیشترین  کرسی مجلس را اصلاح طلبان تصاحب نمودند و بواسطه بعضی از اختلافات و حضور دلخوش از آرای او کاسته شد و نتیجه را به محمدتقی رنجبر رقیب کهنه کار خود واگذار نمود.

از دوره هفتم هیچ گاه تائید صلاحیت نشد، اخیراً پس از سخنرانی و فعالیت برای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات دولت تدبیر و امید و گرفتن دوسمت در معاونت علمی پژوهشی و نماینده معاون رئیس جمهور در امور صنایع امید او برای تائید صلاحیت در این دوره زیاد شده و با توجه به اینکه تیم انتخاباتی او در طی این چند سال عدم حضورش حفظ شده است و معمولاً آخر هفته ها در منطقه حضور و جلسات فراوان دارد و در حال رایزنی می باشد  و در صورت تائید صلاحیت وی ضمن اینکه مشارکت در شهرستان زیاد خواهد شد، امکان پیروزی او  بسیار زیاد نیز می باشد.

۲- سید کاظم دلخوش اباتری؛ نماینده دوره هفتم و هشتم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی که پس از آنکه در دوره نهم که هنوز  در باور کسی نمی کنجد  نتیجه را به خصوصی ثانی واگذار کرده باشد.

 انتظار می رفت وی در بدنه دولت با یک سمت عالی  بکار گرفته شود که این امکان نه در دولت اصولگرای قبل و نه در دولت تدبیر و امید محقق نشد و وی  در حال حاضر معاون پارلمانی معاونت برنامه ریزی کشور است. شنیده شد که دلخوش در بلاتکلیفی برای کاندیداتوری برای شهرستان های صومعه سرا یا رشت بسر می برد و درجلسلتی که توسط طرفداران وی برایش برگزار گردیده با توجه به حضور رمضانپور نرگسی در صومعه سرا قصد کاندید شدن در رشت را دارد، اما طرفداران وی عنوان نموداند که فقط در صورت حضور در صومعه سرا برایش فعالیت می نمایند. ( گفتنی است که شخص دلخوش در گفتگو با خبرنگار ما خبر قطعی داده که در دور آینده انتخابات شهرستان صومعه سرا حضور دارد ) با توجه به اینکه جلساتی که شخص وی برگزار کرده نتیجه بخش نبوده است و با حضور در یادوارهای شهدا قصد محک زدن و سنگین سبک کردن آرای خود را دارد. به گفته سیاسیون صومعه سرا در صورت عدم حضور رمضانپور نرگسی، شاعر مجلس هفتم و هشتم  بیشترین سهم را برای تصدی صندلی مجلس از شهرستان صومعه سرا دارد.

۳- شجاع اسرارپوش؛ قاضی اهل روستای پشت مخ گوراب زرمیخ که در دور پیش و با نخستین حضور خود در صحنه انتخاباتی با توجه به اینکه شناخته شده نبود توانست آرای مطلوبی را بدست آورد و رقیبان را به وحشت اندازد. او پس از شکست در انتخابات ضمن رعایت اخلاق سیاسی به ترمیم و دلداری رقیبان خود پرداخت و با حضور در برنامه های تلویزیونی به عنوان مشاور حقوقی، جلسات و مراسمات همچنان برای دوره بعدی حضور خود را تثبیت نمود و حتی در انتخابات شوراها توانست کرسی خوبی را برای طرفداران خود بگیرد و موقعیت خود را تثبیت کند. گفته می شود اسرار پوش در این دوره برخلاف دوره قبل یاران سیاسی خوبی برای خود در تولمات و مرکزی جذب نموده و سخت در تلاش و امیدوار تا کرسی نمایندگی صومعه سرا  را به خود اختصاص دهد.

۴- وحیدمهدوی؛  رئیس اسبق جهاد کشاورزی صومعه سرا و رشت و رئیس  کنونی جهاد کشاورزی انزلی ازجناح اصولگرایان که در دولت احمدی نژاد تا فرماندار فومن پیش رفت و پس از طی مرحله گزینش و امروز فردا شدن مراسم معارفه وی به یکبار منتفی شد قصد کانداتوری در شهرستان صومعه سرا را دارد و گفته می شود تبلیغات خود را به صورت پنهان در تولمات زادگاهش آغاز کرده است. شنیده شده است وی همچنین به چند مدیر فعلی صومعه سرا و یک فعال رسانه که از دوستان وی می باشند وعده بخشداری سه بخش را داده است.

۵- داود صادقی؛  سوابق مدیریتی درمعاونت فرمانداری ، ریاست آموزش و پرورش تولمات و صومعه سرا ، دانشکده فنی و حرفه ای  که در انتخابات ریاست جمهوری ریاست ستاد دکتر جلیلی را بر عهده داشت قصد داردکاندیدای  لیست جبهه پایدار ی و حمایت هئیت رزمندگان  شود احتمال کنار گیری او به نفع دلخوش زیاد است تا در لیست فرمانداران دلخوش در صومعه سرا قرار گیرد.

۶- دکتر غریب پور؛  اهل گوراب زرمیخ که پس از انتخابات دوره هشتم نتوانست آرائ لازم را کسب کند به فکر ادامه تحصیل و گرفتن تخصص افتاد اینک پس از گرفتن مدارک عالیه بار دیگردر حال  رایزنهای و حضور در انتخابات نمایندگی است.

۷- اصغر قاسمی؛  مسئول حراست موسسه ثامن الائمه که ادعای اشتغال جوانان شهرستان صومعه سرا را در موسسه مربوطه دارد در دوره گذشته با کمترین آرائ شکست را پذیرفت قصد دارد بار دیگر با حضور در انتخابات خود را محک بزند. 

۸-حسن آقاجانی؛ مدیر آسایشگاه و معلولین غرب گیلان ، مسئول روابط عمومی آسایشگاه رشت ، شهردار گوراب زرمیخ و شهرداری فعلی صومعه سرا که حضور خود در انتخابات نمایندگی را نپذیرفت و در جمع رسانه ها آن را شایعه خواند. گویا در تمام منطقه بدلیل مطرح نمودن خود حضور دارد و تبلیغات گسترده ای را آغاز نموده است.

۹-حسن جوادی؛ فرماندار بومی صومعه سرا که علاقه وافر وی به نمایندگی باعث شد کرسی فرمانداری را در زمان نمایندگی دلخوش رها کند و برخلاف تصور افراد و طرفداران وی رد صلاحیت شد با توجه به حضور دولت تدبیر امید و احتمال تائید صلاحیت برخی افرادامید او هم به تائید صلاحیت زیادشده و جلساتی را هم بر گزار نموده است. 

۱0- فرزام پور رمضان؛ رئیس شرکت ابریشم ایران و رئیس هئیت والیبال استان اهل دهستان طاهر گوراب که فعالیت انتخاباتی خودرا آغاز نموده به نظر می رسد هنوز نتوانسته آن طورکه باید خود را در منطقه صومعه سرا مطرح نماید حتی مردم دهستان طاهرگوراب هم از حضور وی در انتخاباتی آتی اطلاعی ندارند.

۱۱-سید محمود حسینی؛ فرهنگی و کسی که سکان شورای شهر صومعه سرا را چند دوره در دست دارد همه امید وی در انتخابات آینده که همراه دیگر نامزدها در عرصه حضور دارد.  تمام امید و تگیه گاهش به یاران محمد تقی رنجبر و حزب موتلفه و اصولگرایان شهرستان است . این روزها با حضور فعال در مراسم های مختلف در بخش ها به شایعات قوت داده است. سید محمود حسینی مدتی تلاش نمود سکان فرمانداری شهرستان را در دست بگیر اما موفق نشد . پدر محمود حسینی از فعالان و یاورهمیشه همراه محمد تقی رنجبر نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی بوده و هم اکنون هم وی را در عرصه های مختلف همراهی می کند.

۱۲- حمید رضا خصوصی؛  که به قول خود این دوره خلعت نوکری مردم را بر تن کرده است  بدلیل انتصابات فامیلی و پشت پا زدن به امانت مردم که امروز دیگر نقل محافل شده ، روزبه روز که  از عمر نمایندگیش میگذرد بر منتقدان وی افزوده شده و نارضایتی مردم نسبت به او بیشتر می شود وی اخیراً در سخنان خود در یکی از مساجد شهرستان صومعه سرا عنوان نموده که در این دوره ۱۰هزار رای بیشتر ازدوره گذشته با حداکثر آرای کرسی مجلس راتصاحب خواهد کرد. 

گفتنی است کسانی که در انتخابات دور پیش تمایل خود را برای وی نشان داده بودند نه تنها از آن تمایلات اثری مشاهده نمی شود، بلکه اکثر آن ها در نقطه ی مقابل آن تمایلات قرار گرفته اند و برای عدم تثبیت جایگاه وی در مجلس شورای اسلامی دست به تبلیغات گسترده ای زده اند.

ناگفته نماند که برخی ها در محافل ه سیاسی اجتماعی شهر صومعه سرا به صورت محاوره ای عنوان می کنند که حمیدرضا خصوصی ثانی این دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی بهتر است کاندید نشود و اگر بشود حتی نمی تواند آرای خود را به بیش از ۵هزار رای برساند!!!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار