کد خبر: ۴۵۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 03 July 2017
دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت همزمان بادوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفتر ستاد کنگره شهدای گیلان حاضر شد و با اعضای این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرهنگ بایرامی، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، سرهنگ جوادی رییس ستاد کنگره، سردار امیر گل مشاور شهردار رشت، حسنی مسئول فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و جمعی از کارمندان ستاد کنگره نیز حضور داشتند.

دکتر ثابت قدم در این دیدار با تبریک روز تاسیس سپاه گفت: ساختار های مردمی و سازمان یافته که در دنیا مرسوم اند جنسشان با جنس سپاه فرق می کند، مردمی بودن ساختار سپاه سبب شده تا مردم راحت تر با آن ارتباط برقرار کنند.

ایشان تصریح کرد: انتقال روحیه ایثار مستلزم مستند سازی آنچیزی است که در گذشته رخ داده و این، چراغ راه آیندگان خواهد بود.

شهردار رشت افزود: مستند سازی گذشته گاه با برگزاری کنگره محقق می شود گاه با انتشار یک کتاب و یا ساختن یک فیلم. باید مخاطب را شناخت و محتوای مناسب با زمانه را تولید کرد.

دکتر ثابت قدم ادامه داد: سازماندهی فرهنگی نیاز است تا ایثارگری متعصبانه ی آگاهانه را با ذهنیت معنوی مبتنی بر واقعیات عینی انتقال دهد. بنابراین محتوا سازی باید در دستور کار قرار گیرد و ابزار انتقالِ هدف بزرگی که در نظر گرفته ایم به درستی انتخاب شود.

در ادامه جوادی با تشکر از حضور شهردار رشت در ستاد کنگره گفت: با همیاری و مساعدت شهردار رشت بود که سال گذشته در چنین روزی توانستیم کنگره ملی را برگزار کنیم و هنوز هم استان از مواهب این کنگره برخوردار است.

رییس ستاد کنگره شهدای گیلان افزود: فضا سازی شهری در ایام کنگره و پس از آن با دستور مستقیم شهردار رشت صورت گرفت و همیشه در صحنه بودن ایشان موجب قوت قلب و دلگرمی ما بوده و هست.

جوادی گفت: ما در سال گذشته هفته ای نبود که افتتاحیه تندیس یا میدانی به نام شهدا نداشته باشیم و ماحصل هماهنگی شهرداری رشت و ستاد کنگره در برگزاری موفق کنگره ملی تجلی پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۴کتاب جیبی درباره شهدای مدافع حرم روحی، سیرت نیا، کوچک زاده و مسافر به همت شهرداری و ستاد کنگره در دست انتشار است و امیدوار هستیم بر تعداد فعالیت های مشترک این دو سازمان روز به روز افزوده شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه نیز با تبریک سالروز تاسیس سپاه اظهار امیدواری کرد که سپاه پاسداران در تمامی مسئولیت هایی که بر عهده اش نهاده شده اعم از سازندگی، فرهنگی و نظامی موفق باشد.

ایشان تاکید کرد: اگر حضور موثر دکتر ثابت قدم در راس مدیریت شهری کلانشهر رشت نبود، در برگزاری کنگره ملی با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

سرهنگ بایرامی افزود: الگوسازی و نمادهای شهدایی که در رشت ساخته شده بیانگر عملکرد مثبت دکتر ثابت قدم در رشت است و قطعا شهدا عنایت ویژه ای به ایشان داشته اند که در برهه حساس برگزاری کنگره یکی از مجریان اصلی این پروژه بزرگ بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار